MUSIC+ MEDIA
// Good news για το MTV και την Ashley, καθώς μαθαίνουμε ότι μετά από πολύμηνες συναντήσεις που έκανε με όλη την αγορά χωρίς να καταφέρει να προσελκύσει κάποιο αξιόλογο στέλεχος, τελικά κατάφερε να κλείσει για τη γενική διεύθυνση στέλεχος από τον ευρύτερο χώρο της ψηφιακής τηλεόρασης…
// Επειδή όμως το στέλεχος αυτό θα είναι διαθέσιμο στις αρχές του επομένου έτους, μέχρι τότε ο Μάκης Σεριάτος προσανατολίζεται να αναθέσει προσωρινά τη διεύθυνση του MTV σε κάποιον από τους συνεργάτες του στον όμιλο επιχειρήσεων Ashley-LeSpot, στον οποίο συμμετέχει πλέον και ο Βίκτωρας Ρέστης. Μια τέτοια κίνηση είναι επιτακτική, καθώς αρκετοί ρωτούν με ποιον να μιλήσουν αν θέλουν κάτι και απάντηση συγκεκριμένη δεν παίρνουν.
// Στο μεταξύ συνεχίζονται οι επαφές με την αγορά και φαίνεται ότι αρωγός στη διαφημιστική εκστρατεία, πέραν από τα εκατομμύρια του εφοπλιστή, θα είναι και αρκετοί κρατικοί οργανισμοί, με τους οποίους ο Σεριάτος έχει στενή σχέση…
// Μια αναπάντεχη κόντρα έχει ξεσπάσει στον χώρο της μουσικής βιομηχανίας, με αφορμή την υπηρεσία που έβγαλε το Mad με την Wind. Το «Non Stop» μπορεί μεν μέσα σε λίγες μέρες να δείχνει ότι θα είναι η πιο αποδοτική υπηρεσία στον χώρο της ψηφιακής μουσικής στην Ελλάδα, όμως τα οικονομικά της μεγέθη εξακολουθούν να είναι ασύγκριτα μικρά σε σχέση με το φυσικό εμπόριο.
// Σε επίπεδο όμως εικόνας είναι μια υπηρεσία η οποία βάζει ένα δίλημμα στον καταναλωτή: να αγοράσω ένα cd με 5, 10 ή 15 ευρώ, ή αντί για αυτό να πληρώσω 6 ευρώ και να έχω όσα τραγούδια θέλω;
// Ακριβώς αυτό το δίλημμα είναι που προκάλεσε το μένος των Metropolis, τα οποία θεωρούν ότι δεν είναι λογικό όταν η επιχείρησή σου βασίζεται σε ένα συγκεκριμένο μοντέλο (πάνω από 90% των εσόδων των δισκογραφικών έρχονται από τα CD), να το ακυρώνεις χωρίς να περιμένεις ότι θα υπάρχουν αντιδράσεις.
// Η θέση της Universal ότι «δικό μου είναι το ρεπερτόριο και ό,τι θέλω το κάνω» δεν βοηθά – αντίθετα προκαλεί ακόμα πιο έντονες αντιδράσεις. Αφενός μεν διότι επί της ουσίας ένας ακόμα μεγάλος μεσάζων είναι και η δισκογραφική στο όλο παιχνίδι, αφετέρου διότι το γεγονός ότι είναι μεγάλος το οφείλει σε ένα πλέγμα επίσης μεγάλων συνεργατών του.
// Η συμβίωση όλων αυτών προκάλεσε και την ανάπτυξή τους. Όπως δεν θα ήταν εύκολα αποδεκτό από τις δισκογραφικές αν τα Metropolis αύριο το πρωί πετάξουν έξω όλα τα cd και πωλούν παπούτσια (στα οποία έχουν θα έχουν μεγαλύτερο περιθώριο κέρδους), έτσι δεν είναι λογικό και οποιαδήποτε δισκογραφική να προφασίζεται όποτε τη βολεύει πως κάνει ό,τι θέλει και αλλάζει μοντέλο λειτουργίας χωρίς να μπαίνει σε μια συζήτηση για κοινή ανάπτυξη με τον μέχρι πρότινος «αγαπημένο» της συνεργάτη.
// Αποτέλεσμα της κόντρας είναι ότι το Metropolis έχει σταματήσει τις πωλήσεις ολόκληρης της Universal, και από ό,τι φαίνεται στο πλευρό του έχει πολλούς καταξιωμένους καλλιτέχνες, οι οποίοι βλέπουν πλαγίως τα τραγούδια τους να πωλούνται για δέκατα των euro-cents. Η αλήθεια βρίσκεται στη μέση: οι μεν δισκογραφικές πρέπει να αναπτύξουν νέες υπηρεσίες, όμως αυτό δεν μπορεί να γίνει ξεγράφοντας το περιβάλλον στο οποίο αναπτύχθηκαν.
// Η βασική αιτία όμως της όλης κόντρας έχει βαθιά τις ρίζες της στην κουλτούρα των περισσότερων στελεχών της δισκογραφίας. Το πρόβλημά τους δεν είναι τι δεν πάει καλά στις επιχειρήσεις τους, αλλά γιατί οι γύρω από αυτούς πηγαίνουν καλά.
// Ως εκ τούτου στους σχεδιασμούς τους ποτέ δεν σκέφτονται win-win. Τους απασχολεί κυρίως να κάνουν δουλειά με κάποιον καινούργιο, ακόμα και άσχετο στον χώρο, αρκετά μικρό ώστε να μπορούν να τον «ρίξουν» στη συμφωνία, και με την ελπίδα ότι η κίνησή τους θα κάνει ζημιά και θα αποδυναμώσει τον μέχρι πρόσφατα δυνατό τους συνεργάτη.
// Διαίρει και βασίλευε δηλαδή, αλλά the greek way, και με 9 στις 10 φορές να βγάζουν το μάτι τους…