Χωρίς λύσεις το νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή
«Δεν προωθεί λύσεις το νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή, ούτε πολύ περισσότερο συνιστά “μεταρρύθμιση”, όπως επιχειρεί να το εμφανίσει η κυβέρνηση, αλλά, με τη χρήση μιας επενδεδυμένης προοδευτικής ρητορικής θα οδηγήσει τα άτομα με αναπηρία στο περιθώριο, στο όνομα μάλιστα της ένταξής τους στα κοινά σχολεία, χωρίς να διασφαλίζει τον δημόσιο χαρακτήρα και την καθολική πρόσβαση των μαθητών με αναπηρία σε δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση υψηλής ποιότητας», τονίζει με ανακοίνωσή της η Παρέμβαση Αναπήρων Πολιτών.
«Το γεγονός», προσθέτει, «πως μόνο ένας στους δέκα μαθητές με αναπηρία συμμετέχει στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε συνδυασμό με την έλλειψη της υποχρεωτικότητας της εκπαίδευσης, αποτυπώνει το τεράστιο εκπαιδευτικό έλλειμμα που υπάρχει στη χώρα μας σε σχέση με τους μαθητές με αναπηρία.
Η υιοθέτηση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης (ενός αυτονόητου συνταγματικού δικαιώματος), η θέσπιση και η κατοχύρωση νέων επαγγελματικών κλάδων στην ειδική αγωγή, η συγκρότηση νέων ειδικών σχολικών μονάδων, αποτελούν μια απειροελάχιστη συνεισφορά στη βελτίωση της κατάστασης των μαθητών με αναπηρία».
Ακολούθως επισημαίνεται ότι το νομοσχέδιο «αρνείται να ακουμπήσει ιδιαίτερα τις κατηγορίες των πιο βαριών αναπηριών (νοητική υστέρηση, σύνδρομο Ντάουν, αυτισμός) και ότι ενώ η θέσπιση της πιστοποίησης για τη νοηματική γλώσσα και τη γραφή Braille αποτελεί θετικό γεγονός, αντί αυτή να ανατεθεί στο Εθνικό Ίδρυμα Κωφών και στο Κέντρο Εκπαίδευσης και Αποκατάστασης Τυφλών, συγκροτείται ένας ξεχωριστός φορέας γι’ αυτήν τη διαδικασία.