Με «θύμα» την εκπαίδευση
Νέα ένταση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ. Νέες άγονες αντιπαραθέσεις, που βυθίζουν στο τέλμα την εκπαίδευση και υποβαθμίζουν το επίπεδο σπουδών, σε μια τόσο κρίσιμη εποχή, όπου η γνώση αποτελεί τον πλέον πολύτιμο «κοινωνικό πόρο».
Είναι ανεξήγητο γιατί ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας έδωσε το «εναρκτήριο λάκτισμα» της νέας αυτής αντιπαράθεσης με τις οξείες και επιθετικές του δηλώσεις. Είναι εξίσου αδιανόητο το γεγονός ότι φοιτητικές παρατάξεις και «ομάδες» καθηγητών αρνούνται να εφαρμόσουν τη, μόνη πράγματι, δημοκρατική διάταξη του νέου νόμου, εμποδίζοντας τη διεξαγωγή της καθολικής ψηφοφορίας για την εκλογή πρυτανικών αρχών…
Επιδιώκουν, όπως ισχυρίζονται, να εμποδίσουν την εφαρμογή του νέου νόμου… Μα μήπως ο νόμος δεν εφαρμόζεται τόσον καιρό τώρα σε καίριες διατάξεις του, όπως αυτή της εκλογής και εξέλιξης του καθηγητικού προσωπικού; Μήπως οι κ.κ. καθηγητές που ζητούν «την ακύρωση στην πράξη» του νόμου παραιτήθηκαν του δικαιώματός τους να εξελιχθούν στις ανώτερες βαθμίδες και δεν μας το έκαναν γνωστό;
Ασφαλώς ο νέος αυτός νόμος κυριαρχείται από τις λογικές της αγοράς και του ανταγωνισμού. Όμως κανένας δεν μπορεί να αρνηθεί την ανάγκη ενός στοιχειώδους προγραμματισμού ή μιας ελάχιστης εφαρμογής αξιολογικών κριτηρίων στο έργο των πανεπιστημίων.
Ασφαλώς και χρειάζονται αγώνες για τη βελτίωση ή την κατάργηση διατάξεων του νόμου. Όμως οι αγώνες αυτοί δεν γίνονται με κλειστές αίθουσες και με καταλήψεις που ως μόνο αποτέλεσμα έχουν την ημιμάθεια και την ανευθυνότητα…
Ασφαλώς το Δημόσιο Πανεπιστήμιο πρέπει να έχει άμεση προτεραιότητα τη χρηματοδότησή του και απόλυτο σεβασμό στην αυτονομία του. Πριν απ’ όλα, όμως, πρέπει το ίδιο να «παράγει» ποιοτικό περιεχόμενο, να διαμορφώνει μια νέα δυναμική στην επιστήμη και στην κοινωνική πρόοδο. Γιατί σε αντίθετη περίπτωση το ίδιο (και οι κάθε είδους «υπεύθυνοι» φορείς του) ανοίγουν τον δρόμο στην ιδιωτικοποίηση…
ΟΦΙΣ