Επιλεκτική η ευαισθησία των… ανησυχούντων
Δεν μας αφιέρωσε τυχαία την περασμένη Κυριακή ο «Ιός» της «Ελευθεροτυπίας» τρεις ολόκληρες σελίδες. Αυτά και μόνο περί των συντονισμένων αντιδράσεων και της παρέμβασης του ΣΥΝ, που όλοι οι άλλοι έχουν άδικο και μόνο αυτός έχει δίκιο και γνωρίζει την εξ αποκαλύψεως αλήθεια, επιβεβαιώνουν πόσο δίκιο είχαμε που φέραμε στο φως όλη αυτήν την υπόθεση, που απειλεί να δημιουργήσει καταστάσεις επικίνδυνες για την Ελλάδα, αφού «κάποιοι» είτε συνειδητά είτε στα πλαίσια της… πολυπολιτισμικής χώρας, στηρίζουν προθέσεις που έχουν στόχο τη δημιουργία, κάποια στιγμή, μειονοτήτων…
Καμία αντίρρηση, αντίθετα αξιέπαινες οι προσπάθειες συμπαράστασης στους οικονομικούς μετανάστες και για ανθρώπινες συνθήκες ζωής στη χώρα μας, αλλά μέσα στα πλαίσια που ισχύουν για ΟΛΕΣ τις χώρες. Και να μη γίνει η Ελλάδα κέντρο διερχομένων και στο τέλος οι Έλληνες μειονότητα στη χώρα μας…
Θα χειροκροτούσαμε όλους αυτούς που με μεγάλη ευκολία και με τη σιγουριά της απέραντης ελευθερίας και δημοκρατίας που ισχύουν στην Ελλάδα ζητούν τα πάντα για τους μετανάστες, αν την ίδια αγωνιστικότητα και το ίδιο ενδιαφέρον έδειχναν στα χρόνια του Χότζα στην Αλβανία για την ελληνική μειονότητα, τότε που ζούσε σε εποχή «κρυφού σχολειού» και περνούσε τα πάνδεινα μέσα σε φτώχεια, πείνα, εγκατάλειψη και τρομοκρατία…
Θα χειροκροτούσαμε όλους αυτούς τους επαναστάτες του Κολωνακίου, αν είχαν βγει μπροστά και αυτό που σήμερα ζητάνε για τους μετανάστες Αλβανούς το απαιτούσαν για τους Πομάκους, που είναι έλληνες πολίτες, να διδάσκεται η γλώσσα τους στα ελληνικά σχολεία. Αλλά, βλέπεις, εδώ αντιδρά το τουρκικό προξενείο της Θράκης και θα κινδύνευαν οι «σημαιοφόροι της Γκράβας» να χαρακτηριστούν… ρατσιστές και… φασιστοειδή, όπως αποκαλούν όλους όσοι διαφωνούν μαζί τους και αντιστέκονται στη δημιουργία χαοτικού κλίματος μέσα στα σχολεία, με τη διδασκαλία ψεύτικων ιστορικών γεγονότων για να κρατάνε ανοικτές εδαφικές διεκδικήσεις που δεν στηρίζονται πουθενά και φέρνουν αντιμέτωπους τους δύο λαούς.
Και φθάνουν στο σημείο κάποιοι… υπερδημοκράτες δάσκαλοι να αποκαλούν αναχρονιστικές, σκοταδιστικές και εθνικιστικές πρακτικές την πρωινή προσευχή, τις παρελάσεις και τον εκκλησιασμό και ότι όλα αυτά αποτελούν χουντοδεξιό πλαίσιο, μόνο που μʼ αυτές τις πρακτικές μεγάλωσαν γενιές και γενιές και κάθε άλλο παρά φασίστες και χουντικοί έγιναν.
Αυτό που τούτη η εφημερίδα έχει να πει είναι ένα και μόνο. Για άλλη μια φορά αποδεικνύεται ότι εμείς οι Έλληνες βγάζουμε μόνοι μας τα μάτια μας… Μακάρι αυτά που ζητάνε για τους αλβανούς μετανάστες οι υπερδημοκράτες της Γκράβας να τα ζητούσαν και για τους Πομάκους και για τους έλληνες ομογενείς, όσους έχουν απομείνει στην Αλβανία.
Στα όσα την περασμένη Κυριακή έγραψε ο «Ιός» της «Ελευθεροτυπίας» και τα οποία βέβαια κάθε άλλο παρά είναι η πραγματική αλήθεια -απόδειξη ότι η διευθύντρια του 132ου σχολείου δεν διώχθηκε, όπως θέλει να προβάλει για να φανεί η… αντιστασιακή της δράση, απλώς μετατέθηκε σε άλλο σχολείο- απαντάει ο νυν διευθυντής του σχολείου της Γκράβας κ. Γιουτλάκης, με την παρακάτω επιστολή που μας έστειλε.
Κύριε διευθυντά,
Σχετικά με τα δημοσιεύματα των τελευταίων ημερών για το 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, έχω να επισημάνω τα εξής.
Στο 132ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών από το σχολικό έτος 2002-03 μέχρι και τις 24-11-2007, ημέρα τοποθέτησης νέων διευθυντών, πραγματοποιούνταν αυθαίρετα και χωρίς έγκριση από τις Προϊστάμενες Αρχές και το Υπουργείο Παιδείας διδασκαλία της αλβανικής γλώσσας και στοιχεία του πολιτισμού της Αλβανίας στα παιδιά που οι γονείς τους είχαν αλβανική καταγωγή. Μαθητές μπορούσαν να είναι όχι μόνο μαθητές του σχολείου, αλλά και μεγαλύτερα παιδιά που το επιθυμούσαν.
Για τον σκοπό αυτό η πρώην διευθύντρια του σχολείου και σήμερα διευθύντρια στο 112ο Δημ. Σχολείο Αθηνών, με τη συγκατάθεση του Συλλόγου Διδασκόντων, είχε αναθέσει τη διδασκαλία των εν λόγω μαθημάτων σε Αλβανίδα δασκάλα με πτυχίο από το Πανεπιστήμιο Ελβασάνης της Αλβανίας, χωρίς το πτυχίο αυτό να μπορεί να αναγνωριστεί από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας.
Για τις ανάγκες των μαθημάτων βρέθηκε στο σχολείο μεγάλος όγκος αλβανικών βιβλίων (τουλάχιστον 200 αντίτυπα) LEXIM 1, 2, 3. Αλφαβητάρια για μαθητές της Α΄ τάξης και το βιβλίο των V. KYRI, R. XHINI, A. BISHQEMI, A. PAPAJANI «Να γνωρίσουμε την ιστορία του λαού μας» σε 30 αντίτυπα σε βιβλιοθήκη του σχολείου, εκεί που υπάρχουν όλα τα σχολικά βιβλία, προσβάσιμα σε μαθητές και δασκάλους.
Σχετικά με το βιβλίο αυτό υπάρχει διάβημα του ελληνικού υπουργείου Παιδείας προς το αντίστοιχο της Αλβανίας για απόσυρσή του από τα σχολεία της Βορείου Ηπείρου. Αντί όμως για απόσυρση του βιβλίου, αυτό έφτασε σε ελληνικό σχολείο της Αθήνας.
Τα βιβλία αυτά, όπως ισχυρίζεται η πρώην διευθύντρια, τα έφερε στο σχολείο ο αλβανός υπουργός Παιδείας και δεν χρησιμοποιήθηκαν γιατί αποφασίστηκε ότι δεν είχαν χρηστική αξία. Συνεπώς δεν κατανοώ τον υπαινιγμό για δημιουργία σκανδάλου, αφού όλοι ήξεραν και παραδέχονταν την ύπαρξη των βιβλίων στο σχολείο. Στο ερώτημα αν χρησιμοποιήθηκαν ή όχι η μόνη που μπορεί να απαντήσει είναι αυτή που είχε την ευθύνη για τη λειτουργία του προγράμματος.
Από τις υπεύθυνες δηλώσεις των μαθητών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα προκύπτει ότι γίνονταν μαθήματα για τη γλώσσα και τον πολιτισμό τους. Η υπεύθυνη του προγράμματος ας απαντήσει για τις ανάγκες της γλώσσας του πολιτισμού τι βιβλία δίδασκε, αν αυτά είχαν την έγκριση του ΠΙ και του ΙΠΟΔΕ και αν είχε ενημερώσει το υπουργείο όπως είχε την υποχρέωση.
Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους υπήρχε ενημέρωση της πορείας φοίτησης των μαθητών στην αλβανική γλώσσα, ακριβώς αντίστοιχη με την ενημέρωση των άλλων μαθημάτων του σχολείου.
Στο τέλος της σχολικής χρονιάς χορηγούνταν δίπλωμα φοίτησης, που το υπέγραφαν η διευθύντρια του σχολείου και η παράνομα διορισμένη αλβανίδα δασκάλα.
Η σχολική χρονιά τελείωνε με την καθιερωμένη γιορτή.
Με την ευκαιρία αυτή κρίνω σκόπιμο να απαντήσω σε μερικά επιχειρήματα που έχουν διατυπωθεί για την αναγκαιότητα των εν λόγω προγραμμάτων.
1. Τα μαθήματα γίνονταν γιατί υπάρχει μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών.
Απάντηση. Όταν ξεκίνησαν τα μαθήματα το ποσοστό των Ελλήνων μαθητών ήταν 45% και των αλλοδαπών 55%. Σήμερα το ποσοστό είναι αντίστοιχα 25% και 75%. Άρα κάποιοι μπορούν να ισχυριστούν ότι τα μαθήματα αυτά είχαν αποτέλεσμα να φύγουν έλληνες μαθητές και αντίστοιχα να γράφονται αλλοδαποί μαθητές, που πολλές φορές μερικοί από αυτούς δεν είχαν δικαίωμα εγγραφής, υπέρβασης ορίων. Σε όλα τα σχολεία του κέντρου της Αθήνας υπάρχει μεγάλος αριθμός αλλοδαπών μαθητών, σε ορισμένα ίσως μεγαλύτερος από τους μαθητές του 132ου. Εκεί γιατί δεν γίνονται οι αντίστοιχες δράσεις; Οι δάσκαλοι εκεί είναι αδιάφοροι για την πορεία των μαθητών τους; Γιατί πρέπει να απαξιώνουμε τη δουλειά τόσων δασκάλων που δίνουν τη καθημερινή μάχη του μαυροπίνακα και να αυτοχριζόμαστε μόνο εμείς ως υπέρμετρα ευαίσθητοι, αντιρατσιστές και οι μόνοι που ενδιαφερόμαστε για τους αλλοδαπούς και για την ένταξή τους; Αυτό είναι προσβολή προς το σύνολο του εκπαιδευτικού κόσμου.
2. Τα προγράμματα αυτά είχαν εγκριθεί στα πλαίσια της Ολυμπιακής Παιδείας.
Απάντηση: ΠΟΤΕ τα συγκεκριμένα προγράμματα δεν είχαν εγκριθεί με τη συγκεκριμένη δομή που έγιναν στο σχολείο. Σε δημοσίευμα του «Ιού» της «Ελευθεροτυπίας» 23-6-2007 αναφέρει: «Το πρόγραμμα που εγκρίθηκε από το υπουργείο δεν ήταν ακριβώς αυτό που εφαρμόστηκε στο συγκεκριμένο σχολείο». «Το αίτημα για το Υπουργείο ήταν η ενίσχυση της μητρικής γλώσσας και όχι η διδασκαλία της.»
Εδώ πρέπει να επισημάνω ότι ο «Ιός» έχει αναλάβει εργολαβικά την επιχείρηση λάσπης εναντίον μου και εντύπωση μου προκαλεί το γεγονός ότι ασχολείται με έναν ανίκανο, ακατάλληλο και ανεκδιήγητο διευθυντή και διερωτώμαι πώς έχει σχηματίσει αυτή την εικόνα για μένα. Προφανώς από «λάθος πληροφόρηση». Συγχρόνως όμως μου δίνει απάντηση στο ερώτημα «πείραμα» ή κάτι «άλλο».
Η έγκριση που είχε δώσει το Υπουργείο ήταν για μια σειρά από προτάσεις που αφορούσε το πρόγραμμα της Ολυμπιακής Παιδείας για τη χρονική περίοδο 30/11/2002-31/3/2003 και είχε χρηματοδοτηθεί με το ποσό των 12.000 Ευρώ. Δηλαδή για 4 μήνες. Και 1/1/2003 – 30/9/2004 δηλ. για 5 μήνες, με το ποσό των 22.500 ευρώ. Σχετικά με το ακριβές ποσό των χρηματοδοτήσεων υπάρχει διάσταση απόψεων, καλό θα ήταν με την ευκαιρία αυτή να μας πει η υπεύθυνη του προγράμματος το ακριβές ύψος της επιχορήγησης. Επίσης λόγω δυσλειτουργιών στο δεύτερο έτος επέστρεψαν το ποσό της χρηματοδότησης. Ας απαντήσουν ποιος κάλυψε το ποσό που είχε προγραμματιστεί για την υλοποίηση των δράσεων.
Αντίθετα, υπήρχαν από το 2004 έγγραφες εντολές της διοίκησης που έκαναν λόγο για άμεση διακοπή των προγραμμάτων και υποδείκνυαν τρόπους για τη συνέχισή τους. Αντί όμως να γίνει διακοπή των προγραμμάτων, οι δράσεις συνεχίστηκαν και υπήρχε η απαίτηση να μην εκτελέσω τις έγγραφες εντολές για διακοπή των προγραμμάτων, αλλά να συνεχίσω και εγώ στο ίδιο αυτόνομο καθεστώς, αν και γνώριζαν ότι για όλες αυτές τις δράσεις απαιτούνταν έγκριση από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας. Τέλος, σε καμιά εγκύκλιο του ΥΠΕΠΘ δεν αναφέρεται άδεια για τη διδασκαλία αλβανικών, την οποία έπρεπε να έχω, για να λειτουργήσω το εν λόγω τμήμα.
3. Διορίστηκε η δασκάλα από το ΠΥΣΠΕ για τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας.
Απάντηση: Έντεχνη παραπληροφόρηση. Η απόφαση Φ10/20/Γ1/708/7-9-1999 που επικαλούνται προβλέπει σαφώς τη διδασκαλία ελληνικών και είναι μια προσπάθεια για την ομαλή ένταξη των αλλοδαπών παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Αυτό που ζητούσε ο Σύλλογος Διδασκόντων ήταν κάλυψη ειδικών αναγκών και η όποια πρόσληψη εκπαιδευτικού για τον σκοπό αυτό έπρεπε να γίνει από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας. Ουδέποτε δόθηκε άδεια για λειτουργία τμήματος με αντικείμενο τη διδασκαλία της μητρικής γλώσσας.
Από τα προαναφερόμενα μπορεί ο καθένας να βγάλει τα συμπεράσματά του και να απαντήσει στο ερώτημα «πείραμα» ή κάτι «άλλο». Εγώ έχω να απευθύνω ένα ερώτημα: Ο διευθυντής κάτω από ποιες προϋποθέσεις δεν πρέπει να εφαρμόζει τον νόμο, και ποιοι είναι αυτοί που υπεράνω των νόμων και των διατάξεων μπορούν να αποφασίζουν για το υποτιθέμενο καλό των παιδιών που η πολιτεία τους έχει εμπιστευθεί;
Τέλος, σας δηλώνω κατηγορηματικά ότι κάθε προσπάθεια τρομοκράτησής μου, που επιχειρείται, θα αποβεί άκαρπη.
Ο Διευθυντής του σχολείου
Εμμανουήλ Γιουτλάκης