MUSIC+ MEDIA
// Αλλιώς τα περιμέναμε, και αλλιώς τελικά συνέβησαν. Όσον και αν έγινε προσπάθεια την εβδομάδα που μας πέρασε να συγκρατηθούν οι διαρροές, όλη η αγορά έμαθε για τις «ξαφνικές» αλλαγές στη Heaven, όπου σύντομα πρόκειται να αναλάβει ο Μάκης Πουνέντης διευθυντής και αυτής της δραστηριότητας του Ομίλου Antenna.
// Πριν από χρόνια, η είδηση ότι η Όλγα Παυλάτου πηγαίνει στον Antenna ταρακούνησε την αγορά, δημιούργησε μια νέα δυναμική σε σχέση με την ανάμειξη του Θοδωρή Κυριακού και τη θέλησή του να ανανεώσει όλο τον όμιλο. Η τωρινή αλλαγή σηματοδοτεί κάτι εξίσου σημαντικό.
// Την ερχόμενη εβδομάδα θα παραθέσουμε περισσότερες πληροφορίες για το «διαζύγιο» ομίλου και Όλγας Παυλάτου, ενός στελέχους με μακρά πορεία στον χώρο, που έδωσε όλη την ενέργειά της τα τελευταία χρόνια για τον Antenna.
// So What ονομάζεται η εταιρεία διοργάνωσης συναυλιών που προέκυψε από τη στρατηγική συνεργασία της SonyBMG με τη Stefi. Η νέα εταιρεία προγραμματίζει να πραγματοποιήσει μέχρι το τέλος του Ιουνίου την πρώτη της εκδήλωση, ένα «πάρτι-συναυλία» αφιερωμένο στο (και χορηγούμενο
από το) iPod…
// Δεδομένου του πόσο απρόσκοπτα προχωρούν
οι συνεργασίες που πραγματοποιεί η δισκογραφική, αναμένουμε να δούμε πόσο σύντομα θα στραβώσει η συνεργασία όταν και οι δύο πλευρές διαπιστώσουν ότι βγάζουν ψίχουλα με το κόστος που χρεώνουν και οι δύο…
// Η αύξηση του λειτουργικού κόστους του ελληνικού παραρτήματος μάλλον δεν βρίσκεται στο μήκος κύματος των ανακοινώσεων των οικονομικών αποτελεσμάτων της πολυεθνικής. Ο τζίρος της μειώθηκε από τα 4,1 δισεκατομμύρια δολάρια στα 3,9, όμως τα κέρδη κατέγραψαν μια αύξηση 90%, στα 257 εκατομμύρια, γεγονός που αποδίδεται στις περικοπές εξόδων.
// Οι περικοπές εξόδων και η ασταμάτητη συζήτηση γύρω από αυτό το θέμα (και όχι γύρω από τη μουσική) είναι που έχει διώξει αρκετά καλά στελέχη από την πολυεθνική.
// Αυτός που μάλλον όμως θα τινάξει την μπάνκα στον αέρα θα είναι ο Νίκος Λώρης της Didi Music. Όπως έχουμε γράψει στο παρελθόν, μπορεί να θεωρείται όχι ιδιαίτερα καλός και αξιόπιστος συνεργάτης στην Ελλάδα, όμως στο εξωτερικό η εικόνα που έχει είναι ακριβώς αντίθετη.
// Για να είμαστε ακριβείς, όχι απλώς αντίθετη, αλλά τον θεωρούν τον μοναδικό επαγγελματία promoter στην Ελλάδα. Αυτό έχει αποτέλεσμα, όπως μαθαίνουμε, να βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με τη Live Nation, η οποία επιθυμεί να αποκτήσει παρουσία στην Ελλάδα συμμετέχοντας στην εταιρεία του!
// Το μόνο που φαίνεται να μπορεί να ταρακουνήσει την πρωτοκαθεδρία της Didi Music στην Ελλάδα είναι τα καραβίσια λεφτά, αφού αρκετοί promoters που δεν έχουν καταφέρει να χτίσουν ένα αντίστοιχα αξιόπιστο όνομα, προσπαθούν να αντισταθμίσουν το μειονέκτημα αυτό προσφέροντας υπέρογκες οικονομικές εγγυήσεις σε ξένους καλλιτέχνες.
// Παρόλο που όλοι μιλούν για τον θάνατο του DRM, το DRM είναι εδώ και βασιλεύει. Αυτό λέει βασικό στέλεχος της IFPI International, και αν κοιτάξουμε λίγο προσεκτικά θα δούμε ότι δεν έχει και πολύ άδικο. Δέκα στα 11 δημοφιλέστερα online services αγοράς μουσικής όχι απλώς χρησιμοποιούν DRM, αλλά βασίζουν και όλο τους το επιχειρηματικό μοντέλο πάνω σʼ αυτό!
// Δείτε για παράδειγμα τον «υπέρμαχο» των ανοιχτών συστημάτων, τον Steve Jobs. Στο iTunes, ακόμα και τα DRM-free mp3 τραγούδια που αγοράζει κάποιος σε πόσες συσκευές εκτός Apple μπορεί να τα μεταφέρει μέσω του iTunes;