MUSIC+ MEDIA

// Δεν αποκλείεται να δούμε πιο έντονη δραστηριοποίηση και του ίδιου του Φοίβου, καθώς ο συνθέτης βλέπει τα τελευταία χρόνια τα έσοδά του να συρρικνώνονται ως αποτέλεσμα της γενικότερης κρίσης της δισκογραφίας.

// Μπορεί οι πωλήσεις cd να πέφτουν παγκοσμίως, αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το βασικό έσοδο της μουσικής βιομηχανίας. Οι τζίροι των φυσικών πωλήσεων είναι σημαντικοί, και οι καταναλωτές που προτιμούν ένα τέτοιο προϊόν θα είναι και τα επόμενα χρόνια πάρα πολλοί.

// Ναι μεν λοιπόν υπάρχει μείωση, αλλά τα νούμερα είναι τόσο μεγάλα (ακόμα), που όποιος κάνει καλή δουλειά μπορεί να διεκδικεί και σημαντικά κέρδη. Αυτό δείχνουν και οι πρόσφατες ανακοινώσεις του HMV, της μεγαλύτερης αλυσίδας δίσκων (του πλανήτη πλέον), σύμφωνα με τις οποίες το τελευταίο δωδεκάμηνο η εταιρεία είχε συνολική αύξηση πάνω από 11% στις πωλήσεις της.

// Το παράδειγμά της φαίνεται να ακολουθούν και τα δικά μας Metropolis, αφού η κρίση δεν φαίνεται να τα επηρεάζει – αντιθέτως τα μεγέθη τους διαρκώς βελτιώνονται.

// Το χαμόγελο στα χείλη των ανθρώπων της δισκογραφίας έφερε η πρόσφατη (αρχική) νίκη του Hollywood εναντίον του TorrentSpy. Η ένωση που αντιπροσωπεύει τους παραγωγούς ταινιών κατάφερε να επιδικαστεί ποινή 30.000 δολαρίων για καθεμία από τις 3.699 ταινίες που φαίνεται να «διευκολύνθηκε» η διακίνησή τους μέσω του site αυτού.

// Η μάχη πάντως δεν έχει τελειώσει, και όσο σημαντικό είναι να προστατεύονται οι ιδιοκτήτες πνευματικής ιδιοκτησίας, άλλο τόσο σημαντικό είναι να μην περιορίσουμε ελευθερίες και φτάσουμε κάποια στιγμή στο σημείο να κατηγορούνται πρόσωπα τα οποία δεν διέπραξαν αδίκημα. Δυστυχώς οι δισκογραφικές έχουν δείξει μέχρι σήμερα ότι οποιαδήποτε ελευθερία στην ερμηνεία τούς δοθεί θα την καταχραστούν.

// Η LiveNation, η εταιρεία που όλες οι δισκογραφικές παρακολουθούν αυτό τον καιρό σαν ενδεχόμενο μελλοντικό τους μοντέλο, ανακοίνωσε ότι το πρώτο τετράμηνο του 2008 είχε ζημίες 38 εκατομμυρίων δολαρίων, τις οποίες αποδίδουν στις επενδύσεις σε νέες κατευθύνσεις. Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι σε σχέση με πέρυσι δείχνουν μια σημαντική αύξηση τζίρου, στα 636 εκατομμύρια δολάρια από τα 520.

// Την εκδίκησή τους παίρνουν αυτές τις ημέρες αυτοί οι οποίοι, παρ’ όλες τις αντίξοες συνθήκες των τελευταίων χρόνων, δεν έπαψαν να επενδύουν στη δισκογραφία και στα πιο παραδοσιακά μοντέλα της.

// Παρακολουθούμε παντού διάφορα μεγαλεπήβολα σχέδια εξωτερικών (από τη μουσική βιομηχανία) παραγόντων να καταρρέουν.

// Τελευταία η Starbucks, η οποία παρουσιάζει απογοητευτικά οικονομικά αποτελέσματα, σε σημείο που αναγκάστηκε (όπως και η Apple παλιότερα) να ζητήσει από τον ιδρυτή της να επιστρέψει στο τιμόνι της εταιρείας.

// Από τις πρώτες αποφάσεις που πήρε ήταν να αποτραβηχθεί η Starbucks από το υπερφιλόδοξο σχέδιο της Hear Music, του οποίου τη διαχείριση ανέθεσε σε δισκογραφικό γκρουπ.

// Βλέπουμε λοιπόν ότι και εδώ τα πράγματα κάνουν έναν κύκλο: επιχειρήσεις οι οποίες δυνάμωσαν πολύ στον χώρο τους έφτασαν να θεωρούν ότι έχουν το άγγιγμα του Μίδα και ότι μπορούν να κάνουν τη δουλειά όλων των άλλων χωρίς να την ξέρουν και χωρίς να απορήσουν για το τι παραπάνω μπορεί να γνωρίζουν γι’ αυτήν όσοι την κάνουν για δεκαετίες.

// Το σύμπτωμα αυτό το συναντάμε παντού, όμως θα πίστευε κανείς ότι αφού το περάσεις μια-δυο φορές ωριμάζεις και αποφασίζεις να επικεντρωθείς σ’ αυτό που ξέρεις. Το ερώτημα είναι γιατί δεν το αντιλαμβάνονται οι εν Ελλάδι δισκογράφοι…


Σχολιάστε εδώ