Το σύνδρομο… προβληματισμοί
Έχουν περάσει ήδη 48 χρόνια από τη δημιουργία της Κυπριακής Δημοκρατίας με το δοτό Σύνταγμα της Ζυρίχης και την επιβολή της επάρατης Συνθήκης Εγγυήσεως που έμπαζε νερά και δόλο και πολλοί από τους Έλληνες της Κύπρου δεν έχουν ακόμα γιατρευτεί από το «σύνδρομο της ασθένειας της αποικιοκρατίας».
Ο τρόπος που σκέφτονται, που συμπεριφέρονται και εκφράζονται φανερώνει ότι δεν άλλαξαν πολλά πράγματα γι’ αυτούς.
Έγινε αγώνας για να μπορέσουν οι υπάλληλοι των υπουργείων και οι διάφορες υπηρεσίες του κράτους ν’ αντιληφθούν ότι είναι Έλληνες και η γλώσσα τους είναι η ελληνική και όχι η αγγλική.
Ακόμα και σήμερα κάποια πιστοποιητικά που παρέχουν κρατικές υπηρεσίες είναι στα αγγλικά και οι υπάλληλοι χρησιμοποιούν πολλούς όρους της αγγλικής.
Από υψηλά ιστάμενα πρόσωπα και ταγούς καθιερώθηκε η ελληνική, ως και η τουρκική εν ευθέτω καιρώ, στο πανεπιστήμιο σύμφωνα με τον περί Πανεπιστημίου Νόμο 144 του 1989 και το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας.
Αναφέρω επίσης ότι το Ανώτατο Δικαστήριο έχει μεταφράσει τη νομοθεσία στην ελληνική.
Δεν είμαι Πυθία για να μαντέψω τι ώθησε ξαφνικά τον κ. πρύτανη και τους συγκλητικούς να πάρουν την απόφαση, εν αγνοία του Νομοθετικού Σώματος, να δέχονται ως φοιτητές αποφοίτους ιδιωτικών σχολείων, τάχα σαν μέτρο δικαιοσύνης, με εξετάσεις G.C.E.
Γιατί δεν δέχονται και με εξετάσεις Baccalaureate ή Abitur, εφόσον ανήκουμε στην Ευρωπαϊκή Ένωση;
Θα εδικαιολογείτο η Σύγκλητος να δέχεται αποδήμους απ’ όλες τις χώρες της Ευρώπης και Αμερικής ή ξένους υπηκόους εφόσον επιτυχώς θα έκαμναν ταχύρρυθμη εκπαίδευση στην ελληνική για ένα τρίμηνο ή εξάμηνο, όπως γίνεται στα πανεπιστήμια της Αγγλίας, για τους φοιτητές από άλλες χώρες, ακόμα και τους Κύπριους.
Πραγματικά έχω μια απορία:
Οι εισακτέοι με G.C.E. για το Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, από όπου αποφοιτούν οι μελλοντικοί δάσκαλοι στη Δημοτική Εκπαίδευση, θα εισέρχονται με G.C.E. στην ελληνική;
Και γιατί δεν σκέφτηκαν ότι είναι αδικία τα δύο μέτρα και δύο σταθμά για τους απόφοιτους των δημοσίων σχολείων;
Και φυσικά είναι εύκολο να πει κάποιος ότι το ίδιο μέτρο μπορεί να ισχύσει και γι’ αυτούς για να μην αισθάνονται αδικημένοι.
Κύριοι συγκλητικοί, θα μετατρέψουμε τα σχολεία μας σε φροντιστήρια εκμάθησης της αγγλικής γλώσσας ή θα προτρέψουμε τους μαθητές να στραφούν στα ιδιωτικά σχολεία και την παραπαιδεία;
0 αείμνηστος πρόεδρος Γεώργιος Ράλλης κατήργησε με τη μεταρρύθμιση του 1976 τα Αρχαία Ελληνικά και αυτός είναι και ο λόγος της λεξιπενίας που έχουμε σήμερα.
Είπε όμως κάποια στιγμή MEA CULPA.
Εσείς θα μπορείτε να το πείτε, όταν διαπιστώσετε το πλήγμα που καταφέρετε στη Δημόσια Εκπαίδευση;
Και ο κ. υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού ο οποίος είναι εντεταλμένος, βάσει του Συντάγματος της Κυπριακής Δημοκρατίας, θεματοφύλακας της Ελληνικής Κοινότητας, τουτέστιν να διαφυλάττει τη γλώσσα, τη θρησκευτική παράδοση και τον πολιτισμό της, πώς ενδίδει τόσο εύκολα σε απαιτήσεις που δεν συνάδουν με τον θεσμό που κατέχει;
Γνωρίζω ότι στην Κυπριακή Δημοκρατία, ύστερα από αξιολόγηση, λειτουργούν τρία αναγνωρισμένα πανεπιστήμια, που η γλώσσα διδασκαλίας είναι η αγγλική και θα μπορούσαν κάλλιστα να φοιτούν εκεί απόφοιτοι των ιδιωτικών σχολείων.
Αφήστε, έτσι για δείγμα, για να μη μας πιάνει το μάτι, κι ένα Ελληνόφωνο Πανεπιστήμιο, σε μια πατρίδα που βάλλεται πανταχόθεν με σκοπό τον εξανδραποδισμό της.