Η αλήθεια για την απεργία των λεωφορειούχων

Το πρόβλημα που δημιουργείται γίνεται ακόμη εντονότερο για τους μαθητές με ειδικές ανάγκες, τους μαθητές των ορεινών και απομακρυσμένων περιοχών, τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου που βρίσκονται λίγες μέρες πριν από τις πανελλήνιες εξετάσεις, καθώς βέβαια και για τις οικογένειες που δεν διαθέτουν ιδιόκτητο μεταφορικό μέσο ή και οι δύο γονείς είναι εργαζόμενοι.
Η απεργία αυτή πυροδότησε κόντρα μεταξύ υπουργείου Παιδείας και Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, με τον υπουργό Ευριπίδη Στυλιανίδη να δηλώνει ότι έστειλε χρήματα στις Νομαρχίες για την πληρωμή των δικαιούχων και τον Αντινομάρχη Παιδείας Διονύση Ψωμιάδη να ανταπαντά ότι δεν πήραν ούτε ευρώ. Ανοίγω παρένθεση, για να απαντήσω σε όσους αναρωτιούνται τι κάνει για το θέμα ο νομάρχης, πληροφορώντας τους ότι ο Πανίκας βρισκόταν στις Βρυξέλλες, όπου σε δείπνο που παρέθεσαν οι θεσσαλονικείς ευρωβουλευτές δήλωσε κατηγορηματικά πως στις επόμενες εκλογές θα είναι υποψήφιος Δήμαρχος Θεσσαλονίκης.
Το πρόβλημα όμως δεν είναι τόσο απλό, δεν είναι μια απλή (και παρατεταμένη) καθυστέρηση πληρωμής: Εδώ και χρόνια, εκπαιδευτικοί της τοπικής ένωσης καθηγητών (Γ΄ ΕΛΜΕ) Θεσσαλονίκης και επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον τομέα των μεταφορών με λεωφορεία διαμαρτύρονται και καταγγέλλουν τις διαδικασίες που ακολουθούνται σχετικά με τη μίσθωση λεωφορείων για τη μεταφορά μαθητών. Διαδικασίες που αποκλείουν τους μικροϊδιοκτήτες λεωφορείων (ένας από τους όρους για να συμμετάσχεις σε διαγωνισμό είναι να διαθέτεις τουλάχιστον 80 λεωφορεία!), καταλήγουν σε απ’ ευθείας αναθέσεις με εξωφρενικές τιμές και αποτέλεσμα τη διασπάθιση κονδυλίων ζωτικών για τη Δημόσια Εκπαίδευση, που προέρχονται κατά 75% από κοινοτικούς και κατά 25% από εθνικούς πόρους. Επειδή, παρά τις καταγγελίες των προαναφερθέντων, κανείς αρμόδιος δεν έδωσε επαρκείς εξηγήσεις και το φαινόμενο συνεχίζεται επί χρόνια όχι μόνο στον Νομό Θεσσαλονίκης αλλά και στις περιοχές της Πέλλας, των Σερρών και της Δράμας, προσέφυγαν -μέσω του ευρωβουλευτή Δημήτρη Παπαδημούλη- στα αρμόδια όργανα της ΕΕ καταθέτοντας αναφορά για παραβίαση της ελληνικής και κοινοτικής νομοθεσίας.
Συγκεκριμένα παραπέμφθηκαν στην Επιτροπή Αναφορών τα Υπουργεία Εθνικής Παιδείας, Μεταφορών και Επικοινωνιών, Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών, καθώς και οι Νομαρχιακές Αυτοδιοικήσεις Θεσσαλονίκης, Σερρών, Δράμας και Πέλλας, για απευθείας, χωρίς ανοικτούς διαγωνισμούς, ανάθεση της μεταφοράς των μαθητών, σε συγκεκριμένους «μεγαλο-λεωφορειούχους» που -σύμφωνα με τους καταγγέλλοντες- έχουν συγκροτήσει «καρτέλ» στον τομέα των μεταφορών. Το αποτέλεσμα είναι να ζημιώνεται το ελληνικό Δημόσιο κάθε χρόνο πολλά εκατομμύρια ευρώ, λόγω των αναθέσεων αυτών. Η Επιτροπή Αναφορών αποφάσισε να παραμείνει ανοιχτή η εξέταση της υπόθεση και να σταλεί επιστολή στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την καταπολέμηση της απάτης (OLAF) σχετικά με το ζήτημα της φοροδιαφυγής του ΦΠΑ, που υπολογίζεται σε εκατομμύρια ευρώ. Ζήτησε, ακόμη, περισσότερες πληροφορίες από την Κομισιόν, που επίσης ερευνά την υπόθεση, ενώ αναμένεται η έκδοση σχετικού πορίσματος από τους Ορκωτούς ελεγκτές του Δημοσίου που έχουν εγκατασταθεί στην Νομαρχία Θεσσαλονίκης και ερευνούν την υπόθεση.
Η τροπή που πήρε η υπόθεση αυτή δεν επιτρέπει στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης (κατόπιν εντολής του Υπουργείου Οικονομίας) να καταβάλει στους δικαιούχους λεωφορειούχους το συμφωνηθέν μίσθωμα, με αποτέλεσμα οι τελευταίοι να προχωρήσουν, όπως προαναφέραμε, σε απεργία, καθώς έχουν να πληρωθούν από τον Σεπτέμβριο του 2006.
Το ερώτημα λοιπόν για το πρόβλημα που δημιουργήθηκε δεν είναι γιατί καθυστερεί το Υπουργείο ή η Νομαρχία να πληρώσει τους λεωφορειούχους αλλά: Γιατί μετά από 18 ολόκληρους μήνες ελέγχου δεν έχει εκδοθεί το πόρισμα των Ορκωτών Λογιστών του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών που ελέγχουν (;) τις διαδικασίες που ακολουθεί η Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Θεσσαλονίκης σχετικά με τις μισθώσεις λεωφορείων; Τι λέει η Νομαρχία Θεσσαλονίκης στις Υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (και ιδιαίτερα στην Ευρωπαϊκή Υπηρεσία για την Καταπολέμηση της Απάτης) που επίσης ερευνούν την υπόθεση;


Σχολιάστε εδώ