ΕΓΙΝΕ ΘΕΣΜΟΣ ΤΟ ATHENS MUSIC FORUM

Το συνέδριο ξεκίνησε την Τετάρτη 9 Απριλίου με χαιρετισμό του Ανδρέα Μ. Κουρή, διευθύνοντος συμβούλου του Mad, και του Πάνου Θεοφανέλη, ιδιοκτήτη της Archangel Music.

Ο υπουργός Πολιτισμού, Μιχάλης Λιάπης, εγκαινιάζοντας το συνέδριο, απηύθυνε χαιρετισμό τονίζοντας μεταξύ άλλων: «Τα θέματα της πνευματικής ιδιοκτησίας είναι παραπάνω από επίκαιρα» και «είναι προτεραιότητα στην ατζέντα του υπουργείου Πολιτισμού». Επισήμανε επίσης πως «καθώς η μουσική είναι κορυφαίο πολιτιστικό αγαθό, πρέπει να υπάρχουν κανόνες και να δημιουργηθεί συνείδηση στην κοινωνία ότι το πνευματικό έργο είναι προϊόν όχι μόνο φυσικού ταλέντου αλλά και ιδιαίτερα σκληρής εργασίας».

Ο εκπρόσωπος της Προεδρίας της Βουλής των Ελλήνων, Δρ. Φώτης Φυτσιλής, επισήμανε στη συνέχεια ότι στηρίζει «κάθε πρωτοβουλία που μπορεί να συμβάλει στην προώθηση εθνικών και μουσικών θεμάτων».

Η πρώτη ημέρα -i-Day- είχε ως βασικό θέμα την τεχνολογία: «Νέες Τεχνολογίες και Πνευματικά Δικαιώματα», «Πάροχοι Υπηρεσιών Διαδικτύου και Κάτοχοι δικαιωμάτων της μουσικής/ταινιών και χρήστες» και «Κινητή τηλεφωνία και μουσική 2008».

Η Διονυσία Καλλινίκου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια της Νομικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, έκανε αναφορά σε νόμους που έχουν ήδη ψηφιστεί στην Ελλάδα τονίζοντας ότι τώρα είναι η χρονική στιγμή για να γίνει η κωδικοποίηση της νομοθεσίας περί πνευματικής ιδιοκτησίας, συμπληρώνοντας πως για πρώτη φορά το 2007 με απόφασή του ο Άρειος Πάγος δέχτηκε ότι υπάρχει προσβολή της έννοιας της πνευματικής ιδιοκτησίας.

Στο θέμα «Κινητή τηλεφωνία και μουσική 2008» o Tim Hadley, PR Director, Omnifone UK επισήμανε ότι το μέλλον για τη μουσική μέσω των κινητών τηλεφώνων προσφέρει απεριόριστες δυνατότητες. Η εταιρεία του σχεδιάζει εδώ και 2 χρόνια ένα μοντέλο το οποίο τους επιτρέπει να παρέχουν μουσική σε οποιοδήποτε κινητό παρέχει αυτή τη δυνατότητα.

Η δεύτερη ημέρα του συνεδρίου -Music και Marketing Day- ξεκίνησε με την έρευνα που παρουσίασαν η Ελένη Ζακυνθινού και ο Νίκος Καλασκάνης της εταιρείας Research International με θέμα: «Can you teach a new dog old tricks?»

Στη συνέχεια η ποιοτική έρευνα της Focus Bari την οποία παρουσίασε η Ξένια Κούρτογλου: «Ένα μουσικό ταξίδι από την εφηβεία στο Πανεπιστήμιο» επικεντρώθηκε στους νέους της Πρώτης και Δευτέρας Γυμνασίου («Οι Μικροί»), στους νέους της Πρώτης και Δευτέρας Λυκείου («Οι Wannabe Μεγάλοι») και σε νέους φοιτητές («Οι Ωραίοι»). Μια γενική διαπίστωση είναι πως κανένα από τα παραπάνω ηλικιακά groups δεν αγοράζει cd παρά μόνο αν είναι κάτι συλλεκτικό. Η κυρίαρχη άποψη σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα είναι πως «σήμερα δεν υπάρχει ποιότητα και ότι όλα είναι σκουπίδια».


Σχολιάστε εδώ