ΤΡΩΜΕ ΚΑΤΕΨΥΓΜΕΝΟ ΨΩΜΙ ΑΠΟ ΤΟ… ΜΑΡΟΚΟ!
Όπως καταγγέλλει το Σωματείο Αρτοποιών Θεσσαλονίκης, οι εισαγωγές κατεψυγμένης ζύμης αποτελούν καθεστώς εδώ και χρόνια, ενώ δεν λείπουν και οι ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Ισπανία, η Γερμανία και η Πολωνία, οι οποίες κατά καιρούς εξάγουν προς τη χώρα μας το ίδιο προϊόν.
Βλέποντας το μερίδιό τους να αυξάνεται καθημερινά, οι αρτοβιομηχανίες οι οποίες στηρίζονται στο άστατο ωράριο της σύγχρονης νοικοκυράς, η οποία αφού δεν πρόλαβε τον φούρνο βολεύεται με το συσκευασμένο ψωμί, έριξαν τις δυνάμεις τους στο «bake-off», δηλαδή στο ψωμί που ψήνεται στα σούπερ μάρκετ και προσφέρεται ως φρέσκο, ενώ είναι απλώς φρεσκοψημένο.
Επειδή όμως σύμφωνα με το νέο αρτοποιητικό νόμο του υπουργείου Ανάπτυξης, τα σούπερ μάρκετ θα πρέπει στην κυριολεξία να στήνουν ένα ολόκληρο φούρνο μέσα στους χώρους τους και να μην αρκούνται σε ένα φουρνάκι το οποίο θα ψήνει μερικές δεκάδες κατεψυγμένα ψωμάκια, πολλά, με πρώτο τον ΒΑΣΙΛΟΠΟΥΛΟ, εγκατέλειψαν την προσπάθεια και «κρέμασαν» τους αρτοβιομήχανους, οι οποίοι διεκδικούσαν με κάθε μέσο το μερίδιο από τους φούρνους της γειτονιάς.
Την ίδια ώρα, σύμφωνα με σχετική έρευνα που έκανε το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, οι καταναλωτές στη συμπρωτεύουσα στρέφονται στο παραδοσιακό ψωμί από τον φούρνο της γειτονιάς, ενώ για πρώτη φορά αποκαλύφθηκε ότι μεγάλος αριθμός καταναλωτών ζυμώνουν από μόνοι τους το ψωμί.
Η ίδια έρευνα έδειξε ακόμη ότι περίπου το 77,1% των ερωτηθέντων προμηθεύεται το ψωμί από τον φούρνο της γειτονιάς, ένα ποσοστό 14,7% από τα πρατήρια άρτου και οι υπόλοιποι είτε το ζυμώνουν μόνοι είτε το παίρνουν από τα σούπερ μάρκετ.
Οι περισσότεροι καταναλωτές δείχνουν να θέλουν να υπάρχει σήμανση στο συσκευασμένο ψωμί, έτσι ώστε να γνωρίζουν τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν και αν κάποια από αυτά προέρχονται από μεταλλαγμένες πρώτες ύλες, ενώ καλό θα ήταν να δίδονται και εξηγήσεις για τα διάφορα «Έψιλον», τα συντηρητικά που χρησιμοποιούνται. Όπως έχουν δηλώσει κατά καιρούς εκπρόσωποι της αρτοβιομηχανίας στη χώρα μας, οι εισαγωγές κατεψυγμένης ζύμης είναι ελάχιστες σε ποσότητα και δεν ανταποκρίνονται στο μεγάλο μέγεθος των προϊόντων τα οποία παράγουν οι αρτοβιομηχανίες στην Ελλάδα με αγνά υλικά όπως ακριβώς και οι φούρνοι. Δεν εξηγούν ωστόσο την αναγκαιότητα να εισαχθεί ζύμη τη στιγμή που μπορεί να παρασκευαστεί εδώ και να κοστίσει και λιγότερο, όπως λένε και οι ίδιοι….
Την ίδια ώρα, αντίστοιχη έρευνα της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδας, σε πρόσφατη έρευνα που διενήργησε για την πανελλήνια αγορά άρτου, διαπιστώνει ότι η εμπιστοσύνη των καταναλωτών προς τον φούρνο της γειτονιάς είναι απόλυτη, θεωρούν οι καταναλωτές ότι προβαίνουν σε έναν συμβιβασμό όταν αναγκασμένοι από την πίεση του χρόνου προμηθεύονται κατεψυγμένο ψωμί. Το μόνο ανησυχητικό της έρευνας, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Αρτοποιών Ελλάδος, κ. Μιχάλη Μούσιο, είναι ότι «η νέα γενιά χάνει το κριτήριο της ποιότητας και ταυτίζεται με τις γεύσεις του φαστ φουντ. Εδώ είναι ευθύνη όλων, της κοινωνίας και της Πολιτείας, να αναδείξουμε πραγματικά τη μεσογειακή διατροφή η ο ποία έχει ως βάση το φρέσκο ψωμί».