MUSIC+ MEDIA
// Όσο πλησιάζουμε προς το καλοκαίρι
ανακοινώνονται τα ονόματα που θα συμμετάσχουν στα αρκετά πλέον μουσικά φεστιβάλ που γίνονται και στη χώρα μας.
// Ένα πράγμα το οποίο προκάλεσε αμέσως εντύπωση είναι η σιωπηρή αλλαγή κατεύθυνσης του Fly Beyond, ενός φεστιβάλ το οποίο στήθηκε με μια pop φυσιογνωμία, αλλά τα περυσινά αποτελέσματα απογοήτευσαν τους εμπνευστές του.
// Έτσι φέτος βλέπουμε μια σαφέστατη κατεύθυνση προς το ροκ, κάτι το οποίο μοιραία θα δημιουργήσει μια σύγχυση με το καθιερωμένο σε ευρωπαϊκό επίπεδο Rockwave Festival.
// Εδώ δημιουργείται ένας πολύ σοβαρός κίνδυνος για το Fly Beyond: ό,τι και αν έχουν να προσάψουν οι εν Ελλάδι κατά καιρούς συνεργάτες του Νίκου Λώρη της Didi Music, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την εικόνα που ο ίδιος έχει καταφέρει να δημιουργήσει στο εξωτερικό για την εταιρεία του.
// Με όποιον ατζέντη και αν μιλήσεις στο εξωτερικό θα σου πει ότι έναν ξέρει και έναν εμπιστεύεται, την Didi, και αυτή έχει την απόλυτη προτεραιότητα σε μετακλήσεις ονομάτων.
// Αυτό εκ των πραγμάτων θα σημαίνει ότι το Fly Beyond, αλλά και οποιαδήποτε άλλη εκδήλωση κινηθεί σε παρόμοιο χώρο με το Rockwave, θα είναι υποδεέστερο σε επίπεδο line up.
// Είναι πάντως αξιοσημείωτο το γιατί ο Λώρης έχει μια τόσο διαφορετική εικόνα στη δική μας αγορά – ταυτόχρονα είναι και μια τεράστια ευκαιρία: η αλλαγή στον τρόπο συνεργασίας του με την αγορά θα έσβηνε τους περισσότερους τοπικούς παίκτες.
// Το mpGreek συνεχίζει ακάθεκτο την πορεία του για την εξάπλωσή του στον χώρο του internet ως η ντε φάκτο ελληνική υπηρεσία download μουσικής. Ξεκίνησε τη συνεργασία του με τον όμιλο ΔΙΑΣ στην Κύπρο και προσφέρουν ελληνική μουσική μέσα από το νέο portal Sigmalive.
// Έχουμε αναφερθεί και στο παρελθόν στην προσπάθεια του Αλέξη Κομπογιάννη, η οποία είναι η πιο σοβαρή, με σημαντικές επενδύσεις και αξιόπιστη συνεργασία με τις δισκογραφικές. Το μόνο που φαίνεται να απειλεί το mpGreek, αλλά και όλες τις ανεξάρτητες αντίστοιχες υπηρεσίες σε όλο τον πλανήτη, είναι η μελοντική επικράτηση λίγων παγκόσμιων παικτών.
// Στην κούρσα προηγείται με μεγάλη
απόσταση το iTunes: χρωστά την επιτυχία του στο απόλυτο δέσιμο με τα iPod, όμως από εδώ και πέρα η συμβατότητα μόνο με αυτά αποτελεί τροχοπέδη για την απόλυτη επικράτηση της υπηρεσίας.
// Αν η Apple αποφασίσει είτε να ανοίξει το Fairplay DRM σε άλλους, είτε να υποστηρίξει άλλες συσκευές (και κινητά τηλέφωνα), τότε θα σβήσει οποιονδήποτε άλλο παίκτη.
// Με την εξαγορά της Loudeye η Nokia είχε τη δυναμική να γίνει ένας τέτοιος παίκτης, αλλά φαίνεται ότι αυτήν τη στιγμή δεν αποτελεί προτεραιότητά της κάτι τέτοιο. Η εταιρεία έχει δεκάδες προβλήματα να αντιμετωπίσει και δεν φαίνεται να διαθέτει στρατηγική στον χώρο της μουσικής πέραν του να εξυπηρετήσει τις ανάγκες κάποιων συγκεκριμένων συσκευών
που παράγει.
// Σε κοντινή απόσταση ακολουθεί το
Amazon, το οποίο είναι η δεύτερη πιο πετυχημένη υπηρεσία στις ΗΠΑ.
// Όλα αυτά όμως δείχνουν ότι τουλάχιστον για τα λίγα επόμενα χρόνια σε χώρες μικρές, όπως αυτές που υπάρχουν σε όλη την Ανατολική Ευρώπη, δεν πρόκειται να δούμε ουσιαστικό ενδιαφέρον και κινητοποίηση από κάποιον global παίκτη, γεγονός που σημαίνει ότι ανεξάρτητες εταιρείες έχουν τη δυνατότητα να μεγαλώσουν αρκετά ώστε να αποτελέσουν έναν όμορφο στόχο εξαγοράς.