AΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΡΚΑ ΚΑΙ ΨΑΧΝΟΥΝ ΓΙΑ ΦΘΗΝΟ!
Με κλειστά μάτια πλέον, ολοένα και περισσότεροι καταναλωτές επιλέγουν τα προϊόντα με τη φίρμα των σούπερ μάρκετ π.χ. Φασόλια Σκλαβενίτης ή Ζυμαρικά Βασιλόπουλος (ονομάζονται Private label – πράιβετ λέιμπελ), αφού η τιμή τους φτάνει να είναι έως και 60% φθηνότερη από τις τιμές των ίδιων ή παρόμοιων επώνυμων προϊόντων – τροφίμων. Το αποτέλεσμα φαίνεται στο πορτοφόλι το οποίο αποκτά άλλη δυναμική. Πήγαμε λοιπόν σε διάφορα σούπερ μάρκετ και καταγράψαμε τις τιμές στα πράιβετ λέιμπελ προϊόντα και διαπιστώσαμε απλώς ότι οι καταναλωτές πληρώνουν «ρεκλάμα» και μάλιστα πολύ ακριβά στα αντίστοιχα επώνυμα. Για του λόγου το αληθές δείτε τις διαφορές:
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν μιλάμε για χύμα προϊόντα, τα οποία ενδεχομένως να κρύβουν προβλήματα ασφάλειας, ιδιαίτερα στα τρόφιμα, αλλά για συσκευασμένα, σε συσκευασίες ίδιες ή παρόμοιες με αυτές των επώνυμων προϊόντων και στην ίδια ποσότητα ή το ίδιο βάρος.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα που παρήγγειλε το ίδρυμα «Αριστείδης Δασκαλόπουλος» σε συνεργασία με την MRB Hellas σε δείγμα 1.000 ατόμων και ηλικίες από 15-65 ετών, ωστόσο, μόνο το 29% των ερωτηθέντων έδειξαν να προτιμούν τα πράιβιτ λέιμπελ προϊόντα με τις ονομασίες των σούπερ μάρκετ, ενώ το 67% φέρεται να επιμένει στα επώνυμα προϊόντα.
Η ίδια έρευνα, ωστόσο, επιβεβαιώνει το ρεπορτάζ μας, δείχνοντας ότι η τάση των καταναλωτών είναι πλέον σταθερά υπέρ των φθηνότερων προϊόντων με τις ετικέτες των σούπερ μάρκετ, ιδιαίτερα στα τρόφιμα και αυτό δεν μπορεί παρά να συνδέεται με τη γενική ανέχεια και την οικονομική δυσχέρεια των καταναλωτών σήμερα.
Οι επιχειρήσεις που στηρίζονται στην επωνυμία των προϊόντων, οι οποίες εκπροσωπούνται από τον ΕΣΒΕΠ, έχουν ήδη δει τα τεράστια μερίδια αγοράς που χάνουν και απαντούν με διαφημιστική καμπάνια πολλών εκατομμυρίων ευρώ.
Στη συνείδηση του καταναλωτή, πάντως, αυτή η πρακτική επιβεβαιώνει ότι πληρώνουμε όλοι μας ακριβότερα τα επώνυμα προϊόντα όχι μόνο για την ποιότητά τους, αλλά και για να συμπληρώνουμε το τεράστιο κόστος της διαφήμισής τους…