MUSIC+ MEDIA

// Οι φήμες που κυκλοφόρησαν αφορούσαν μόνο τα iPod και όχι το iPhone, το οποίο η Apple φαίνεται να επιθυμεί να το κρατήσει εκτός συμφωνίας προς το παρόν, παρόλο που έτσι και αλλιώς το μοντέλο μουσικής που ακολουθεί και σε αυτήν τη συσκευή είναι πανομοιότυπο με αυτό των άλλων συσκευών.

// Μετά τον αρχικό ενθουσιασμό που επικράτησε, οι περισσότερες δισκογραφικές προβληματίστηκαν, μια και γνωρίζουν ότι ο Steve Jobs είναι γνωστός για το ότι δεν δίνει κάτι αν δεν πρόκειται να εισπράξει πίσω κάτι πολλαπλάσιο.

// Μέχρι σήμερα η Apple έμεινε έξω από μοντέλα όπως το «συνδρομητικό», τα οποία τελικά αποδείχθηκαν ότι όχι απλώς δεν λειτουργούν, αλλά οδήγησαν εταιρείες οι οποίες επένδυσαν σε αυτά (π.χ. Napster) σε οικονομικό μαρασμό.

// Το γεγονός λοιπόν ότι δείχνει ενδιαφέρον για το concept «Comes with Music», που πρώτη η Nokia ενστερνίστηκε με μια σειρά κινητών της, σημαίνει δύο πράγματα.

// Είτε βλέπει ότι είναι μονόδρομος το να πάει εκεί όλη η αγορά, οπότε το εξετάζει σοβαρά, είτε βλέπει ότι διαδίδοντας ότι το σκέφτεται θα στρέψει τους ανταγωνιστές σε μια κατεύθυνση που ο ίδιος θεωρεί αυτοκαταστροφική.

// Το τελευταίο θα κόλλαγε και με το άρθρο του Wired «Apple Evil/Genius»: Αν η Apple αποδεχθεί σήμερα ότι σε κάποια από τα devices που κατασκευάζει έχουν έστω και έμμεσα δικαιώματα οι δισκογραφικές, τι εμποδίζει μελλοντικά τις τελευταίες να επιδιώξουν να αυξήσουν το τίμημα αυτό; Ή τι τις εμποδίζει να διεκδικήσουν αμοιβές και για την υπόλοιπη σειρά προϊόντων της Apple; Αν μια τέτοια τάση υιοθετηθεί, τι μπορεί να σημαίνει για όλη τη βιομηχανία ηλεκτρονικών;

// Αρκετούς μήνες τώρα λειτουργεί στο ελληνικό internet το www.mediasinspector.gr, μια υπηρεσία πανομοιότυπη με το Music Control της Nielsen, στο οποίο βασικός χρηματοδότης της δραστηριότητάς του στην Ελλάδα είναι η IFPI.

// Το περίεργο (και ευχάριστο!) με το Media Inspector είναι ότι έχει δωρεάν πρόσβαση σε αντίθεση με το Music Control. Το ερώτημα είναι ποιος είναι από πίσω, και τι συμφέρον έχει να λειτουργεί για τόσο καιρό μια τόσο ακριβή δραστηριότητα χωρίς προφανές κέρδος;

// Μετά τη Γαλλία και την Αγγλία και άλλες χώρες εξετάζουν τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαν οι internet providers να αποτελούν τον «χωροφύλακα» της διακίνησης μουσικής στο internet. Το ενδιαφέρον είναι ότι μια τέτοια συζήτηση έχει αρχίσει να γίνεται και στην Ελλάδα.

// Όσο και αν οι τοπικοί providers προτιμούν να αποφύγουν μια τέτοια ευθύνη, η οποία θα μπορούσε να έχει και σοβαρότατη επίπτωση στην πελατειακή τους βάση, αρκεί ένας να σπάσει το μέτωπο και θα αναγκαστούν και οι άλλοι να συνθηκολογήσουν.

// Προς το παρόν όλοι είναι χαμένοι ανάμεσα στους δεκάδες φορείς που αλληλοεποπτεύουν τηλεπικοινωνίες, πνευματικά δικαιώματα, απόρρητο και πολλά άλλα, και δεν φαίνεται φως στην άκρη του τούνελ.

// Ενδιαφέρον έχει πάντως ότι ένας από τους μεγάλους internet providers εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να συμπεριλάβει στις συνδρομές internet και απεριόριστη πρόσβαση σε νόμιμο μουσικό κατάλογο.

// Οι υπεύθυνοι της εταιρείας θεωρούν ότι το γεγονός πως η μετακίνηση ενός πελάτη τους σε ανταγωνιστή θα σημαίνει ότι θα σταματήσει ταυτόχρονα να δουλεύει η μουσική του βιβλιοθήκη, θα κάνει κάποιον να το σκεφθεί καλά πριν τους εγκαταλείψει…


Σχολιάστε εδώ