«Κράτος Λαμπράκη» στήνουν στην Παιδεία

Το «Π» από την πρώτη στιγμή αποκάλυψε τα πραγματικά σχέδια του Λαμπράκη και των εταίρων του σ’ αυτήν την υπόθεση και έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου. Όμως το υπουργείο Παιδείας αγνοεί τα πάντα και προχωράει στην υπογραφή του μνημονίου, που αποβλέπει στην ανατροπή του υφιστάμενου εκπαιδευτικού πλαισίου. Η υπογραφή του μνημονίου θα γινόταν προχθές (σ.σ.: Παρασκευή), αλλά για κάποιους λόγους που δεν γνωρίζουμε αναβλήθηκε για την προσεχή Πέμπτη. Δεν ξέρουμε αν αυτό σημαίνει κάτι, ωστόσο είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για το υπουργείο Παιδείας προκειμένου να το ξανασκεφτεί. Όχι να τα παραδώσουμε όλα δεμένα χειροπόδαρα στον Λαμπράκη…

Ας δούμε όμως αναλυτικά τι προβλέπει αυτό το… περίφημο μνημόνιο:

• Κατ’ αρχάς αναφέρεται σε μια… ομιχλώδη «Πρωτοβουλία» για τα ελληνικά σχολεία, που θα τιτλοφορείται «Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας» και θα μετέχουν 58 σχολεία και 145 εκπαιδευτικοί. Τα σχολεία αυτά και οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί θα αποτελέσουν τον πυρήνα της μεταρρύθμισης που θέλουν να κάνουν στην παιδεία ο Λαμπράκης και η… παρέα του.

• Οι δράσεις της «Πρωτοβουλίας» συμπληρώνονται με τα εξής:

• Το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας (http://schoolnet.protovoulia.org), για τους εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας με στόχο να στηρίξει και να προωθήσει την εφαρμογή σύγχρονων μαθησιακών προτύπων και πρακτικών στην τάξη και στη σχολική μονάδα. Η συγκεκριμένη δράση υλοποιείται με τη στενή συνεργασία και την καθοδήγηση του υπουργείου Παιδείας.

• Ένα παιγνίδι με τον τίτλο «Λύσις», διαθέσιμο στο διαδίκτυο (http://game.protovoulia.org), που απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 10-15 ετών.

• Μορφωτικό υλικό διαθέσιμο στο διαδίκτυο, για εκπαιδευτικούς και μαθητές, δομημένο σε θεματικές παρουσιάσεις (http://themes. protovoulia.org) τομέων όπως ο ευρωπαϊκός πολιτισμός, η επιστημονική σκέψη και οι εξελίξεις στον σύγχρονο κόσμο.

• Αναλυτικό Οδηγό Σπουδών διαθέσιμο στο διαδίκτυο (http://studies.protovulia.org), πολύτιμο εργαλείο για μαθητές και αποφοίτους του λυκείου, με πληροφόρηση για τα προγράμματα σπουδών που προσφέρονται από όλα τα Ελληνικά Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και τα Τεχνικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, παράλληλα με συνδεόμενες περιγραφές επαγγελμάτων στη σύγχρονη οικονομία.

• Μελετητικό έργο, με αντικείμενο τη σύνδεση της εκπαίδευσης και της απασχόλησης, από το σχολείο στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και εν τέλει στην εργασία. Έχει στόχο την τεκμηρίωση και ανάλυση των προβλημάτων απασχόλησης των αποφοίτων ΑΕΙ και ΑΤΕΙ και την έγκυρη ενημέρωση της πολιτείας, των αρμόδιων φορέων, αλλά και των μαθητών του λυκείου και των άλλων νέων για την επιλογή σπουδών και την απασχόληση.

Η μελέτη εκπονείται με τη συνεργασία του Εθνικού Κέντρου Κοινωνικών Ερευνών (ΕΚΚΕ), του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ) και του Ιδρύματος Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ).

• Είναι σαφής δηλαδή η κατεύθυνση των νέων σε συγκεκριμένο επαγγελματικό προσανατολισμό, αφού η τελευταία φάση του προγράμματος εκεί αναφέρεται, με λίγη… γαρνιτούρα από Οικονομικό Πανεπιστήμιο και ΙΟΒΕ.

Όπως αναφέρει όμως το ίδιο το πληροφοριακό έντυπο για το Δίκτυο Σχολικής Καινοτομίας, «απώτερος στόχος των 8 κοινωφελών ιδρυμάτων που συμπράττουν στην Πρωτοβουλία είναι η, με τη συνεργασία του ΥπΕΠΘ, σταδιακή επέκταση του δικτύου και η συμμετοχή όλων των σχολείων της χώρας στο Εργαστήριο Καινοτομίας και Δημιουργίας, το οποίο θα στηρίζεται στις πρωτοβουλίες των ίδιων των εκπαιδευτικών και των σχολείων και ταυτόχρονα θα υποστηρίζει τη συνεχή ανάληψη νέων δημιουργικών προτάσεων για το καλό της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου».

Δηλαδή επιβεβαιώνεται αυτό που είχαμε αποκαλύψει την προηγούμενη Κυριακή, ότι δηλαδή σταδιακά τα πανεπιστήμια θα υποκατασταθούν από «εργαστήρια» που θα… παράγουν το προσωπικό που ενδιαφέρει τους… επενδυτές της «Πρωτοβουλίας».

Άλλος στόχος της «Πρωτοβουλίας» είναι η αλλαγή στη μετάδοση των γνώσεων, ουσιαστικά δηλαδή η ανατροπή του μέχρι σήμερα γνωστού συστήματος διδασκαλίας. Το ενημερωτικό έντυπο της «Πρωτοβουλίας» αναφέρει σχετικά:

«Αντί για μαθήματα γλώσσας, μαθηματικών, φυσικής κ.λπ. ο εκπαιδευτικός καλείται να δημιουργήσει στην τάξη ”πειραματικά εργαστήρια”, να εξασφαλίσει τις συνθήκες που θα επιτρέψουν στους μαθητές να δοκιμάσουν και να εξοικειωθούν με τη χρήση διαφορετικών επικοινωνιακών και ερμηνευτικών εργαλείων.

Μια τέτοια προσέγγιση δεν επικεντρώνεται πλέον στη μετάδοση και απόκτηση γνώσεων, δομημένων σε επιμέρους γνωστικά πεδία, αλλά στην καλλιέργεια συγκεκριμένων ικανοτήτων των μαθητών, που θα τους επιτρέψουν να ασκήσουν ποικιλία ”γλωσσών επικοινωνίας”».

Φαίνεται δηλαδή ξεκάθαρα ότι πρόκειται για ένα σύστημα που αποσκοπεί στο να αλλάξει ριζικά τις δομές του εκπαιδευτικού μας συστήματος και να «κάνει» μια νέα εκπαιδευτική μεταρρύθμιση… κομμένη και ραμμένη στα μέτρα των… επενδυτών.

Το περίεργο είναι γιατί το υπουργείο Παιδείας έτρεξε να υπογράψει αυτό το μνημόνιο. Που ουσιαστικά είναι η παρέμβαση μιας ομάδας 8 «μεγάλων τζακιών» στην Παιδεία, η οποία στοχεύει να αλλάξει τα πάντα και να οδηγήσει στην υποβάθμιση της εκπαίδευσης και τον προσανατολισμό της αποκλειστικά στην… παραγωγή εξειδικευμένου και πειθαρχημένου προσωπικού για τις επιχειρήσεις τους. Η Παιδεία θυσιάζεται στον βωμό των μεγάλων συμφερόντων και δεν… μιλάει κανένας. Η σιωπή των αμνών. Που δεν τολμάνε να κάνουν κάτι αντίθετο από αυτό που επιτάσσει ο τσοπάνης…

Είναι όμως δυνατόν ένα ολόκληρο κράτος να παραδίδει τη νεολαία του στους… Λαμπράκηδες και όλοι να… σφυρίζουν αδιάφορα; Και μάλιστα το αρμόδιο υπουργείο να ετοιμάζεται να προσυπογράψει αυτό… το ανοσιούργημα; Δυστυχώς, ναι. Εκεί φτάσαμε. Και θα πάμε ακόμα πιο κάτω αν δεν… ξυπνήσουμε από τον λήθαργο της καλοπέρασης και του καναπέ…


Σχολιάστε εδώ