ΠΑΙΖΟΥΝ ΜΠΑΛΑ ΟΙ ΑΝΑΓΝΩΣΤΕΣ

Ένας συνδυασμός παραγόντων οδηγεί τα ημερήσια φύλλα σε σημαντική απώλεια της ισχύος τους. Η τηλεόραση φαίνεται πως είναι πλέον ο βασικός πυλώνας ενημέρωσης των πολιτών, ενώ οι δωρεάν εφημερίδες, με πολύ μικρότερο κόστος, κόβουν κομμάτια από τη διαφήμιση, κυρίως την κρατική. Ταυτόχρονα τα κείμενα των εφημερίδων προσφέρονται δωρεάν στο ίντερνετ, από νωρίς το πρωί, οπότε δεν υφίσταται ζήτημα για τον καταναλωτή να πληρώσει 1,30 ευρώ για να αγοράσει το φύλλο, ενώ κύριος λόγος της κυκλοφοριακής πτώσης είναι το περιεχόμενο: Οι περισσότερες εφημερίδες παράγουν ένα αδιάφορο προϊόν, ως αποτέλεσμα των εξαρτήσεων των εκδοτών τους και των προσωπικών σχέσεων των δημοσιογράφων. Μόνο μια νέα αποκαλυπτική εφημερίδα, με συνδυαστική χρήση όλων των ΜΜΕ, έχει πιθανότητες όχι μόνο να επιβιώσει, αλλά και να αποτελέσει και πρότυπο για την ανάκαμψη των εντύπων.

Διατηρεί η «Καθημερινή» την πρώτη θέση χωρίς προσφορές (εκτός από το φύλλο του Σαββάτου). Τον Φεβρουάριο έχασε 6.267 αναγνώστες, πουλώντας 30.319 φύλλα, ενώ το «Βήμα», με καθημερινές προσφορές, κέρδισε 2.611 αναγνώστες, φτάνοντας τους 18.666. Σταθερός ο «Ριζοσπάστης στα 6.624 φύλλα.

Απώλειες για τις 3 πρώτες εφημερίδες τον Φεβρουάριο του 2008. Κατά την περίοδο της αύξησης της τιμής τους, τα «Νέα» έχασαν 4.334 φύλλα, πέφτοντας στα 60.286, η «Ελευθεροτυπία» 9.970 αναγνώστες, μένοντας στα 49.275 φύλλα, και το «Έθνος» με μικρότερες απώλειες, 1.451 αναγνωστών, πούλησε κατά μέσον όρο τον Φεβρουάριο 43.490 φύλλα. Αύξηση 3.112 φύλλων σημείωσε ο «Ελεύθερος Τύπος», στα 38.933 φύλλα, και η

«Espresso», κατά 1.050 φύλλα, στα 18.799. Έχασε 2.037 αναγνώστες η «Απογευματινή», πέφτοντας στα 11.763 φύλλα, ενώ κέρδισε 783 ο «Αδέσμευτος», ανεβαίνοντας στα 11.620 φύλλα.

Σε όλες τις αθλητικές εφημερίδες φαίνεται πως μοιράστηκαν οι αναγνώστες του «Sportime», οι δημοσιογράφοι του οποίου εδώ και 50 μέρες βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας. Όμως συνολικά φαίνεται πως τον Φεβρουάριο ανέβηκε η αγορά του αθλητικού Τύπου κατά 13.416 φύλλα, με συνολικές πωλήσεις 156.770 φύλλων, παρά την απόσυρση του «Sportime» και με δεδομένο πως κυκλοφορούν συνολικά 14 εφημερίδες. Πρώτη η «SportDay» με 42.232 φύλλα (8.663), ακολουθεί το «Φως» με 24.135 (2.387) και σε απόσταση αναπνοής ο «Πρωταθλητής» με 23.203 (2.989). Το «Goal» κέρδισε 3.620 φύλλα, φτάνοντας τους 19.952 αναγνώστες, και ο «Φίλαθλος» πέρασε το «φράγμα» των 10 χιλιάδων φύλλων, πουλώντας 10.112.


Σχολιάστε εδώ