MUSIC+ MEDIA

// Έτσι κατάφερε να έχει μεν σε ποσοστά πτώση των κερδών αντίστοιχη με τις υπόλοιπες δισκογραφικές, χωρίς ωστόσο να αναγκαστεί να μειώσει τις δραστηριότητές της,

ή να πέσει το ηθικό των στελεχών της, όπως συμβαίνει αλλού…

// Ενδιαφέρον στοιχείο ότι και η Universal δείχνει αύξηση στα έσοδα από την κινητή τηλεφωνία μεγαλύτερη του 50%.

// Αναμενόμενο ήταν – άργησε για πολλούς να συμβεί. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του NPD group, που παρακολουθεί τις πωλήσεις μουσικής στις ΗΠΑ, το iTunes είναι πλέον ο δεύτερος μεγαλύτερος πωλητής μουσικής στη χώρα μετά το Walmart.

// Το κατάστημα της Apple έχει περισσότερους από 50 εκατομμύρια πελάτες παγκοσμίως, ενώ μόνο την ημέρα των Χριστουγέννων πούλησε 20 εκατομμύρια τραγούδια.

// Την ίδια στιγμή όμως που η σωτηρία των δισκογραφικών φαίνεται να έρχεται από την άλλη όχθη του Ατλαντικού με υπηρεσίες όπως το iTunes, όλη η μουσική βιομηχανία διαπιστώνει πως χάνει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια από τη μη καταβολή αμοιβών από τα αμερικάνικα ραδιόφωνα.

// Στις ΗΠΑ επικρατεί ένα καθεστώς ιδιαίτερα περίεργο, το οποίο δεν συμβαίνει σε καμία άλλη χώρια του κόσμου: κανένα ραδιόφωνο δεν πληρώνει δικαιώματα για τη χρήση της μουσικής. Πάνω στο επιχείρημα ότι «προωθούμε τη μουσική –τη διαφημίζουμε– άρα συμψηφίζουμε τις αμοιβές», έχει χτιστεί μια ολόκληρη νομοθεσία, η οποία επί της ουσίας αφήνει ανέγγιχτους τζίρους δισεκατομμυρίων από τεράστιους ομίλους όπως η ClearChannel.

// Ενάντια σ’ αυτήν την πρακτική διαμαρτύρονται η IFPI, οι ενώσεις συνθετών και περισσότεροι από 6.000 καλλιτέχνες, ενώπιον του αμερικανικού κονγκρέσου, το οποίο αναμένεται ότι θα αναγκαστεί τελικά μέσα στα επόμενα χρόνια να νομοθετήσει υπέρ τους.

// Επειδή όμως οι αγαπημένες –όλων– δισκογραφικές αρέσκονται στο να φορούν πάντα δύο καπέλα, την ίδια στιγμή που διαμαρτύρονται, ως μέλη της IFPI, για την μη καταβολή των αμοιβών που δικαιούνται, κάνουν ό,τι μπορούν για να μην πληρώνουν οι ίδιες όσα οι καλλιτέχνες τους δικαιούνται με τη σειρά τους.

// Τελευταία περίπτωση που έρχεται στο φως της δημοσιότητας αφορά αποζημιώσεις (ή άλλα οφέλη) που έχουν λάβει οι δισκογραφικές από δικαστικές διαμάχες εναντίον όσων έκαναν στο παρελθόν παράνομη χρήση της μουσικής.

// Οι δισκογραφικές θεωρούν ότι τα χρήματα αυτά ανήκουν στις ίδιες και όχι στους καλλιτέχνες που εκπροσωπούν, παρόλο που στις αγωγές –όπως και στις καμπάνιες ή στο lobbying στις κυβερνήσεις– επικαλούνται τα δικαιώματα των καλλιτεχνών…

// Πολλά τα ξένα ονόματα τα οποία θα έρθουν στη χώρα μας τους επόμενους μήνες. Αυτό συμβαίνει γιατί σιγά σιγά οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται χρόνια στον χώρο αυτό βλέπουν ότι το κοινό εκδηλώνει περισσότερο ενδιαφέρον για τέτοιες εκδηλώσεις και αποφασίζουν να επενδύσουν σ’ αυτήν την κατεύθυνση.

// Κίνδυνο δημιουργούν οι νεώτερες εταιρείες του χώρου, οι οποίες χρησιμοποιούν χρήματα από άλλες πηγές και προσφέρουν αδιανόητα ποσά, τα οποία θα κάψουν την Ελλάδα ως προορισμό όταν εξαφανιστούν

οι απερίσκεπτοι χορηγοί.

// Μαθαίνουμε λοιπόν ότι οι Bon Jovi θα εμφανιστούν σε Σερβία και Βουλγαρία με αμοιβή η οποία δεν θα ξεπερνά το 1.000.000 δολάρια. Με πόσα λέτε να έρχονται σε μας;


Σχολιάστε εδώ