Πανικόβλητος ο Π. Βουρλούμης
δ Ο πανικός δεν είναι καλός σύμβουλος, ιδιαίτερα όταν είσαι πρόεδρος του ΟΤΕ και κατηγορείσαι για απιστία σε βαθμό κακουργήματος για τα συμβόλαια τεχνικής υποστήριξης με τους εθνικούς προμηθευτές Ζήμενς και Ιντρακόμ. Και μόνο ως εκδήλωση πανικού μπορούν να ερμηνευθούν τα αστεία δικονομικά τερτίπια με τα οποία προσπαθεί ο Παναγής Βουρλούμης να σταματήσει την επάνοδο του Νικήτα Μπαριτάκη στον ΟΤΕ. Μαθαίνουμε ότι με αίτηση ασφαλιστικών μέτρων η διοίκηση του ΟΤΕ ζητά να ανασταλεί η απόφαση Εφετείου που έκρινε ότι πρέπει να επιστρέψει στη θέση του ο πρώην διευθυντής δικτύου, ο οποίος απομακρύνθηκε επειδή αντιστάθηκε στις μεθοδεύσεις υπέρ των προμηθευτών. Δεν ξέρουμε αν θα βρει ευήκοα δικαστικά ώτα ο κ. Βουρλούμης, ίσως όμως θα ήταν καλύτερο να ηρεμήσει και να αποδεχθεί τις δύο δικαστικές ήττες του…
γ Ίσως ο πανικός έχει και μια άλλη εξήγηση, όχι άσχετη με τις δουλειές που έκλεισε ο κ. Βουρλούμης με τη Ζήμενς: 65 πρόσωπα, κυρίως από τον χώρο του ΟΤΕ, μαθαίνουμε (από τον ΣΚΑΪ) ότι φέρονται να εμπλέκονται στο σκάνδαλο των «μαύρων ταμείων» της Ζήμενς. Λέτε να αρχίσει να… δαγκώνει η εισαγγελική έρευνα;
δ Σωστή επί της αρχής η δέσμευση του υπουργού Οικονομίας για την επιβολή φόρου στα κέρδη από χρηματιστηριακές συναλλαγές, αλλά ο διάβολος κρύβεται πάλι στις λεπτομέρειες. Εφόσον επιτρέπεται πλέον να διενεργούνται συναλλαγές και εκτός χρηματιστηρίου, στις «πλατφόρμες» των μεγάλων ξένων τραπεζών, εφόσον ήδη οι μεγάλοι έλληνες «παίκτες» κάνουν τις συναλλαγές τους μέσα από τα υποκαταστήματα ακόμη και ελληνικών τραπεζών σε φορολογικούς παραδείσους, ποιοι θα μείνουν τελικά να πληρώσουν τον φόρο; Μόνο οι έλληνες μικροεπενδυτές; Δύσκολο παζλ. Το βέβαιο είναι ότι μια καλή αρχή για την επιβολή του φόρου υπεραξίας μπορεί να γίνει από τα προκλητικά προγράμματα διανομής μετοχών στα μεγαλοστελέχη των εισηγμένων εταιρειών…
γ Τα κατάφερε πάλι ο Σπύρος Ζησιμόπουλος: η Επιτροπή Ανταγωνισμού έδωσε την άδειά της στα Ελληνικά Πετρέλαια να αφήσουν εκτός διυλιστηρίου όλους τους ανεξάρτητους πρατηριούχους, που έχουν δικαίωμα από τον νόμο να εφοδιάζονται απευθείας από την πηγή, παρακάμπτοντας τις εταιρείες εμπορίας. Η Επιτροπή «ευλόγησε» τις συμβάσεις-καρμπόν που θέλουν να υπογράφουν τα ΕΛΠΕ με όλους τους πρατηριούχους, οι οποίες έχουν όρους και τιμές που καθιστούν προφανώς ασύμφορη την προμήθεια καυσίμων από το διυλιστήριο και αφήνουν τους πρατηριούχους στα «νύχια» των εταιρειών εμπορίας. Θα επανέλθουμε…΅