MUSIC+ MEDIA

// Με δεδομένο ότι και φέτος η ΕΡΤ θα φτάσει να δαπανήσει κοντά στα 750.000 ευρώ για όλο αυτό το project, θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι τηλεθέαση θα κάνει.

// Παρόλο που το φετινό καλοκαίρι αναμένεται να είναι ίσως το πιο μουσικό των τελευταίων ετών, οι διαφημιζόμενοι έχουν στραμμένο το ενδιαφέρον τους στο ποδόσφαιρο. Αυτό φαίνεται να δημιουργεί προβλήματα τα οποία μοιάζουν με καραμπόλα, και όσοι είναι αδύναμοι να προσαρμοστούν στις καταστάσεις δεν αποκλείεται να τους πετάξει εκτός το σύστημα.

// Τα πρώτα θύματα θα είναι σίγουρα τα tour ελλήνων καλλιτεχνών στην επαρχία, τα οποία μπορεί μεν σε τοπικό επίπεδο να προσφέρουν οφέλη, όμως δύσκολα στέκονται επικοινωνιακά απέναντι σε μια μεγάλη ξένη συναυλία.

// Στις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας βρίσκουν καταφύγιο όσα στελέχη δισκογραφικών απομακρύνονται λόγω περικοπών. Λογική εξέλιξη εφόσον οι εταιρείες κινητής θεωρούνται (και είναι πλέον) τα δισκοπωλεία της νέας εποχής. Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν κυκλοφορίες νέων τραγουδιών οι οποίες πουλάνε πολύ περισσότερα σε realtones, full tracks και ringback tones, από ό,τι σε cd σε κάποιο δισκοπωλείο.

// Όμως όσο σίγουρο είναι ότι τα παλιά δισκοπωλεία δεν θα συνεχίσουν να υπάρχουν με την παλιά τους μορφή, άλλο τόσο σίγουρο είναι ότι και ο νέος αυτός ρόλος των εταιρειών κινητής είναι μόνο προσωρινός.

// Βρισκόμαστε σε μια μεταβατική περίοδο όπου μπορεί οι εταιρείες που ελέγχουν τα δίκτυα να προσπαθούν όσο μπορούν να κρατήσουν τους συνδρομητές τους κλεισμένους σε υπηρεσίες τους, όμως η συμπίεση του περιθωρίου κέρδους τους από τις βασικές τους υπηρεσίες (φωνή και sms), αλλά και το αυξημένο κόστος τού να τρέχουν μια πλήρη υπηρεσία περιεχομένου δική τους, θα οδηγήσει και πάλι σε αναθέσεις σε τρίτους.

// Αυτοί οι τρίτοι μπορεί προσωρινά να είναι μικρές τοπικές εταιρείες, όμως σταδιακά θα αντικατασταθούν από mega-παίκτες, οι οποίοι μέσα σε λίγα χρόνια θα θυμίζουν και πάλι αυτό που τα μεγάλα δισκοπωλεία ήταν παλαιότερα – μεγάλοι οργανισμοί που πουλάνε βασικά μουσική.

// Κυρίαρχος αυτού του παιχνιδιού είναι τώρα η Apple με το iTunes, η οποία δεν έχει κάνει (ακόμα) γερό μπάσιμο στον χώρο της κινητής τηλεφωνίας ως ASP – Application Service Provider. Φαντάζεστε τι θα γινόταν αν αύριο η Apple λάνσαρε μια λύση πακέτο για τις εταιρείες κινητής; Μέσα σε έναν χρόνο θα έσβηναν οι περισσότερες ατομικές υπηρεσίες, αφού δεν θα μπορούσαν να σταθούν απέναντι στη δική της.

// Κάτι τέτοιο έχει οραματιστεί και η Nokia, η οποία προσπαθεί με διάφορες εξαγορές να το λανσάρει, χωρίς όμως καμία επιτυχία μέχρι σήμερα.

// Όραμα της Nokia είναι να μπορεί μελλοντικά να προσφέρει οποιαδήποτε υπηρεσία επιθυμεί κάποιος πάροχος, μακριά από τα κεντρικά της, χωρίς ο πάροχος να χρειαστεί να κάνει οποιαδήποτε επένδυση. Θέλει για παράδειγμα να λανσάρει ringback tones; Κάνει μια σύμβαση, συνδέεται δικτυακά με τη Nokia, και προσφέρει άμεσα την υπηρεσία.

// Εκεί οδηγεί η κατάσταση, και πριν προλάβουν οι εταιρείες κινητής να επανδρώσουν τα τμήματά τους, θα βρεθούμε σε μια κατάσταση όπου όλα να μεταφέρονται σε κάποιον τρίτο.


Σχολιάστε εδώ