ΔΩΡΕΑΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ ΜΕ ΚΡΑΤΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Το σενάριο έχει «τρέξει» σε αρκετά συγκροτήματα, καθώς στόχος είναι να ξανακερδίσουν το χαμένο έδαφος της κρατικής διαφήμισης.

Στην αγορά των ημερήσιων φύλλων πρωταγωνιστούν τρία δωρεάν φύλλα. Η παλαιότερη όλων «Metro» (πρώην «Metrorama»), η «City Press» και η «Metropolis». Από τα διαθέσιμα οικονομικά στοιχεία, με βάση τους ισολογισμούς του 2006, οι δύο από τις τρεις δωρεάν εφημερίδες έχουν συσσωρευμένες ζημίες: Η «Metro», με κερδοφόρα χρήση το 2006 ύψους 229.412 ευρώ, κατορθώνει να μειώσει τις συνολικές της ζημίες σε 3.868.602 ευρώ, ενώ η «City Press», με ζημίες χρήσης το 2006 ύψους 789.041, έχει συνολικές ζημίες 3.949.879 ευρώ. Εντυπωσιακά αυξημένος είναι ο τζίρος τους. Το 2004 η «Metro» είχε τζίρο 5.108.916 εκατ. ευρώ, το 2005 αυξήθηκε λίγο, στα 5.581.912 ευρώ, και το 2006 ο κύκλος εργασιών μειώθηκε λίγο, στα 5.525.720 ευρώ.

Το μερίδιο της εφημερίδας στην κρατική διαφημιστική δαπάνη αυξήθηκε όμως εντυπωσιακά τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Το 2004 ανερχόταν στα 1.274.925 ευρώ, το 2005, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση, τα έσοδα ανεβαίνουν στα 2.428.671, στα 3.931.935 ευρώ το 2006, διατηρώντας την πρωτιά, και το 2007 εκτινάσσονται στα 6.219.714 ευρώ, έχοντας σχεδόν πενταπλασιαστεί σε σχέση με το 2004.

Η «City Press» αύξησε και εκείνη τα έσοδά της από την κρατική δαπάνη, ξεκινώντας με 1.850.967 ευρώ το 2004 και φτάνοντας στα 4.179.524 το 2007. Για την τρίτη ανταγωνίστρια, τη «Metropolis», δεν υπάρχουν ως τώρα στοιχεία για τα οικονομικά της, καθώς δεν έχει δημοσιευτεί ακόμη ο ισολογισμός της, ενώ δεν φαίνεται να υπάρχουν στοιχεία και για την απορρόφηση των κρατικών διαφημιστικών κονδυλίων. Για τη διανομή της κρατικής διαφημιστικής δαπάνης υπάρχει το κριτήριο απήχησης του Μέσου. Σύμφωνα με το άρθρο 7 του Π.Δ. 261/97 «για την εκτίμηση της απήχησης του έντυπου μέσου στο ευρύ κοινό λαμβάνεται υπόψη η μέση μηνιαία κυκλοφορία του εντύπου, όπως αυτή βεβαιούται από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Τύπου και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης». Στην προκειμένη περίπτωση το ερώτημα είναι αν υπάρχει κάποια πιστοποιημένη κυκλοφορία για τις δωρεάν εφημερίδες που συγκεντρώνουν μεγαλύτερη κρατική δαπάνη από τις πωλούμενες, οι οποίες έχουν πολύ περισσότερους εργαζόμενους και σίγουρα κυκλοφορία που επιβεβαιώνεται από τα πρακτορεία των εφημερίδων. Το νομικό αυτό κενό, αλλά το κυριότερο, η υψηλή αυτή συγκέντρωσης της κρατικής δαπάνης των 10 εκατ. ευρώ σε δύο έντυπα, προκαλούν εκνευρισμό στους άλλους εκδότες.


Σχολιάστε εδώ