Άγονη γραμμή οι γειτονιές της Αθήνας…
ΠΡΙΝ από έναν περίπου μήνα, εκτός ημερήσιας διάταξης, ο επικεφαλής της παράταξης της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κώστας Σκανδαλίδης διατύπωσε στο δημοτικό συμβούλιο μια πρόταση για δημιουργία δικτύου δημοτικής συγκοινωνίας με τη χρήση mini bus στα διαμερίσματα, είτε για τα αναγκαία δρομολόγια εντός κάθε διαμερίσματος είτε για τη σύνδεση των επτά διαμερισμάτων μεταξύ τους είτε για κρίσιμα και σημαντικά δρομολόγια από το κάθε διαμέρισμα προς προορισμούς εκτός Δήμου Αθηναίων…
ΕΙΝΑΙ μια σοβαρή πρόταση του Σκανδαλίδη, είχαμε σημειώσει τότε, η οποία έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, αλλά δεν φαίνεται να έχει ανταπόκριση από τη δημοτική αρχή ούτε και την απαραίτητη στήριξη από τις δημοτικές παρατάξεις, παρά το γεγονός ότι γνωρίζουν πως εύκολα μπορεί ν’ αρχίσουν να γίνονται τα δρομολόγια αυτά και να εξυπηρετούνται οι δημότες σε κάθε διαμέρισμα…
ΟΙ ΠΑΡΩΔΙΕΣ επαναφέρουν την πρόταση αυτή, με αφορμή μια συζήτηση μ’ έναν από τους ενεργότερους πολίτες αυτής της πόλης, τον δάσκαλο Νίκο Σπυρόπουλο, που δίνει κάθε μέρα, μερικές φορές και με κίνδυνο της ζωής του, τη μάχη του για την Παιδεία, για τη σχολική στέγη, για το περιβάλλον και τώρα για τη δημοτική συγκοινωνία… Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ο Νίκος Σπυρόπουλος είναι πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 105ου Δημοτικού Σχολείου, αντιπρόεδρος της Ένωσης Συλλόγων Γονέων 7ου δημοτικού διαμερίσματος του Δήμου Αθηναίων, συντονιστής στο Πολύγωνο της δημοτικής παράταξης «Αθήνα αλλά-ζει», καθώς και μέλος της Επιτροπής Σχεδίου Πόλεως 7ου δημοτικού διαμερίσματος Δήμου Αθηναίων.
ΡΩΤΗΣΑΜΕ λοιπόν τον Νίκο Σπυρόπουλο για το θέμα των αστικών συγκοινωνιών στην περιοχή του, το Πολύγωνο, η οποία εκ των πραγμάτων και λόγω της μορφολογίας του εδάφους έχει προβλήματα, και με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι κάτοικοι εκεί, οι φορείς και οι εκπρόσωποί τους, έχουν δουλέψει αρκετά αυτό το θέμα και έχουν αρκετά προετοιμαστεί από μόνοι και χωρίς καμία βοήθεια στην κυριολεξία από τη δημοτική αρχή… Του ζητήσαμε να μας πει τι ακριβώς έχουν κάνει… και δεν λίγα αυτά που ακούσαμε… για το σοβαρό αυτό πρόβλημα, αλλά και τις προτάσεις τους…
ΜΕΧΡΙ ΣΤΙΓΜΗΣ -μας είπε- οι κάτοικοι του Πολυγώνου αναγκάζονται να χρησιμοποιούν μαζικά τα ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητά τους για τις μετακινήσεις τους στην Αθήνα (σε μια πυκνοδομημένη περιοχή που το βράδυ ψάχνεις μισή ώρα για να παρκάρεις, το πρωί τα ΙΧ είναι εξαφανισμένα).
ΟΙ ΓΕΡΟΝΤΕΣ -τόνισε- για να πάνε στο ΙΚΑ της Λεωφόρου Αλεξάνδρας ή πρέπει να περιμένουν πότε θα πάρει άδεια απ’ τη δουλειά του κάποιο απ’ τα παιδιά τους για να τους διακομίσει με το αυτοκίνητό του ή αν δεν έχουν αυτήν την πολυτέλεια… να ροβολήσουν στον κατήφορο κι όπου τους βγάλει (μέχρι το ΚΑΤ στην καλύτερη των περιπτώσεων…)!
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ έχουν δύο επιλογές για να μεταβούν στο σχολείο τους: Ή να περπατήσουν κάνα χιλιόμετρο στις ανηφοροκατηφόρες ή να πάρουν το λεωφορείο για να τους αποβιβάσει και πάλι κάνα χιλιόμετρο μακριά από το σχολείο τους… Οι φοιτητές (όλου του 7ου διαμερίσματος που είναι όμορο με τον Δήμο Ζωγράφου) πρέπει να παίρνουν καθημερινά μια πολύωρη γεύση… από το λεγόμενο ιστορικό κέντρο, αφού ο μόνος τρόπος για να μεταβούν στην Πανεπιστημιούπολη είναι να κάνουν με διαφορετικά λεωφορεία τον «Γύρο της Αθήνας»!
ΔΥΣΤΥΧΩΣ, την ώρα που όλοι οι δήμοι του λεκανοπεδίου έχουν συνδέσει τις συνοικίες τους με το βασικό συγκοινωνιακό δίκτυο (στο Γαλάτσι η δημοτική συγκοινωνία φτάνει μέχρι τα πρώην λατομεία), μας είπε ο Νίκος Σπυρόπουλος, στον πρώτο δήμο της χώρας, μερικές εκατοντάδες μέτρα από το κέντρο της πρωτεύουσας, οι κάτοικοι βιώνουν συνθήκες άγονης γραμμής!
ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ότι η υπόσχεση του δημάρχου για επίλυση του προβλήματος δεν έχει σχέση με τις προεκλογικές φούσκες των προκατόχων του… (όπως αποδείχτηκε) και ότι σύντομα θα δώσει οριστική λύση στο πρόβλημα μετακίνησης των κατοίκων του Πολυγώνου (και των υπόλοιπων συνοικιών της Αθήνας που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα μετακίνησης) και αισθάνονται πως η πολιτεία τους έχει τεθεί υπό περιορισμό.
ΤΩΡΑ, ΕΙΔΙΚΑ για τις προτάσεις που υπάρχουν για το Πολύγωνο και για τα αναγκαία δρομολόγια, ο Νίκος Σπυρόπουλος μας είπε ότι τον Μάρτιο του 2007 το ΔΣ του ΟΑΣΑ, ανταποκρινόμενο στο χρόνιο αίτημα των κατοίκων του Πολυγώνου για τη σύνδεση της περιοχής με τους σταθμούς του μετρό, έπειτα και από επιστολή των μαθητών του 105ου Δημοτικού Σχολείου, αποφάσισε τη δρομολόγηση λεωφορειακής γραμμής που θα περνά περιμετρικά από τη συνοικία του Πολυγώνου και θα συνδέει την περιοχή με τον σταθμό της Πανόρμου.
ΕΓΙΝΑΝ δοκιμαστικά δρομολόγια και καθορίστηκε η γραμμή η οποία θα έχει ως εξής: Αρχαιολογικό Μουσείο (αφετηρία) – Μαυροματαίων – Ευελπίδων – Πριγκιποννήσων – Τσαλδάρη – Βριλησσού – Μητροπέτροβα – Πλ. Ελευθ. Βενιζέλου – Μπόχαλη – Καντούνη – Τριφυλλίας – Λαρίσης – Λ. Κηφισίας – Λ. Αλεξάνδρας – Πανόρμου – Λαρίσης – Τριφυλλίας – Φλώρου – Φιλιππίδη – Περρίκου – Βριλησσού – Μητροπέτροβα – Πλ. Ελευθ. Βενιζέλου – Βριλησσού – Τσαλδάρη – Πριγκιποννήσων – Ευελπίδων – Κοδριγκτώνος – Πατησίων – Αρχαιολογικό Μουσείο (τερματισμός), χωρίς όμως να προχωρήσει τίποτε απολύτως…
ΩΣΤΟΣΟ, η συγκεκριμένη λεωφορειακή γραμμή δεν θα καλύπτει επαρκώς τις πραγματικές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής αφού: α) Θα περνά περιμετρικά της συνοικίας του Πολυγώνου που έχει ιδιαίτερα μεγάλη έκταση. β) Θα έχει ως αφετηρία το κέντρο της Αθήνας (και λόγω της μεγάλης διαδρομής τα λεωφορεία θα περνούν ανά 20 – 30 λεπτά. γ) Το σχολικό συγκρότημα της περιοχής βρίσκεται πολύ μακριά από την κοντινότερη στάση που θα έχει το λεωφορείο. δ) Το Αττικό Άλσος και ο συνοικισμός Γ . Παπανδρέου παραμένουν εκτός συγκοινωνιακού δικτύου.
ΠΑΡΑ ΤΟ γεγονός ότι έχουν περάσει τόσοι μήνες και παρά τις υποσχέσεις των αρμοδίων για την έναρξη των δρομολογίων εντός του καλοκαιριού του 2007, η συγκοινωνιακή αυτή σύνδεση έχει μείνει μόνο στα χαρτιά… Γι’ αυτούς ακριβώς τους λόγους από τον Απρίλιο του 2007 κατατέθηκε στην Επιτροπή του Σχεδίου Πόλεως του 7ου ΔΔ του Δήμου Αθηναίων πρόταση (την έχουν υπογράψει περισσότεροι από χίλιοι κάτοικοι του Πολυγώνου) για τη δρομολόγηση και δεύτερης λεωφορειακής γραμμής (με λεωφορεία μικρού ή μεσαίου τύπου) που να περνά από το εσωτερικό της περιοχής των Τουρκοβουνίων -ανά 10λεπτο- και να ‘χει αφετηρία και τερματισμό στον συνοικισμό Γ. Παπανδρέου (Αττικό Άλσος).
ΤΟ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΟ που προτείνεται είναι: συνοικισμός Γ. Παπανδρέου (Αττικό Άλσος) – Μητροπέτροβα – Παπαρσένη – Σπυριδογιάννη (έχουν ζητήσει οι κάτοικοι μονοδρόμηση) – Σιμοπούλου (έχει προταθεί μονοδρόμηση) – Φ. Πλυτά – Ανηφορίτη (έχει προταθεί αντιδρόμηση από Φ. Πλυτά μέχρι Βερναρδάκη) – Βερναρδάκη – Κεδρηνού – Δ. Τσέλιου – Κάλβου – Κ. Λουκάρεως – Λ. Αλεξάνδρας (ΙΚΑ) – Δημητσάνας – Αλφειού – Πανόρμου – Κηφισίας – Μουσών – συνοικισμός Γ. Παπανδρέου (Αττικό Άλσος). Όμως δυστυχώς, ενώ η Επιτροπή του Σχεδίου Πόλεως υιοθέτησε ομόφωνα τη συγκεκριμένη πρόταση και ενώ η πρόεδρος του 7ου Διαμερίσματος, κ. Ζενάκου, υποσχέθηκε ότι θα φέρει το θέμα προς συζήτηση και λήψη απόφασης και από το διαμερισματικό συμβούλιο, κάτι τέτοιο μέχρι τώρα δεν έχει καταστεί εφικτό.
ΤΕΛΟΣ ο Νίκος Σπυρόπουλος μας θυμίζει ότι προεκλογικά (καλοκαίρι 2006) είχαμε ακούσει τον δήμαρχο, κ. Νικήτα Κακλαμάνη, να υπόσχεται πως το βασικότερο μέτρο για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας θα είναι η δημιουργία δημοτικής συγκοινωνίας (βλ. εφημερ. «ΒΗΜΑ» 11-6-2006), από δε την ιστοσελίδα της παράταξής του διαβάζαμε τότε τα εξής: «Για να περιοριστεί η κυκλοφορία στο κέντρο της πόλης πρέπει να συμβάλουμε όλοι, μειώνοντας τις μετακινήσεις μας με τα ΙΧ. Ο δήμος δεν μπορεί να υποχρεώσει τους πολίτες να μην παίρνουν τα αυτοκίνητά τους για να κατεβούν στην Αθήνα. Μπορεί όμως να τους δώσει εναλλακτικές λύσεις για τη μετακίνησή τους στην πόλη και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε εμείς, εξορθολογίζοντας το σύστημα μέσων μαζικής μεταφοράς, προσφέροντας φτηνή και αξιόπιστη δημοτική συγκοινωνία, ώστε να μπορούμε όλοι να εξυπηρετηθούμε χωρίς να χρειαζόμαστε τα αυτοκίνητά μας» (Εφημερ. «ΘΕΜΑ» 1-10-2006).
ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝ χρόνο από την ανάληψη των καθηκόντων της «νέας» δημοτικής αρχής (παρά τον ανασχηματισμό που έγινε), καμιά μελέτη δεν έχει ανακοινωθεί με σκοπό την υλοποίηση αυτής της προγραμματικής εξαγγελίας του δημάρχου και τονίζεται με έμφαση ότι σε περασμένη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, ενώ τέθηκε από τον Κώστα Σκανδαλίδη το οξυμένο πρόβλημα ανυπαρξίας συγκοινωνιακών συνδέσεων ορισμένων συνοικιών της Αθήνας με κομβικά σημεία (όπως στο Πολύγωνο) και η ανάγκη λειτουργίας δημοτικής συγκοινωνίας, καμιά απάντηση δεν υπήρξε από τον δήμαρχο ή τους αρμόδιους αντιδημάρχους. Ε, λοιπόν, τώρα επαναφέρουμε την πρόταση και είναι ευκαιρία να γίνει μια νέα συζήτηση στο δημοτικό συμβούλιο…
***
ΧΩΡΙΣ δημοτικό συμβούλιο τη Δευτέρα με τις προσεχείς συνεδριάσεις του Μαρτίου να είναι προγραμματισμένες να γίνουν στις 3/3, στις 17/3 και στις 31/3, όπως ανακοίνωσε ο Μπεχράκης στην τελευταία συνεδρίαση…
ΠΡΕΜΙΕΡΑ για τον Αλέξη Τσίπρα το δημοτικό συμβούλιο της περασμένης Δευτέρας, όπου παραβρέθηκε με τη διπλή ιδιότητα του δημοτικού συμβούλου και του προέδρου του κόμματος του Συνασπισμού. Με την έναρξη της συνεδρίασης ο Θόδωρος Μπεχράκης, με την ιδιότητα του προέδρου του δημοτικού συμβουλίου, τον συνεχάρη για την εκλογή του και επεσήμανε ότι «είvαι σημαvτικό για τηv ιστoρία τoυ δήμoυ, δεν voμίζω ότι έχει ξαvασυμβεί» -είπε- και μετέφερε τις ευχές και τα συγχαρητήρια oλoκλήρoυ τoυ Σώματoς…
ΣΤΗΝ απάντησή του ο Αλέξης Τσίπρας τον ευχαρίστησε και τόνισε ότι «η εκλογή μου στη θέση του προέδρου δεν σημαίvει ότι δεν θα είμαι παρώv, όσo μπoρώ και με όλες μoυ τις δυvάμεις, στα πράγματα τoυ δήμoυ. Αvτιθέτως -τόνισε- αυξάvει ακόμα περισσότερo τηv πρoσωπική μoυ ευθύvη vα συμβάλλω όσo περισσότερo μπoρώ και στo δημoτικό συμβoύλιo, αλλά και έξω από αυτό, για τηv αvτιμετώπιση τωv μεγάλωv πρoβλημάτωv τoυ δήμoυ»… Καλή επιτυχία και από την πλευρά μας…
ΟΠΩΣ γράψαμε πρώτοι στο περασμένο φύλλο, την Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2008 και ώρα 18.30 στην αίθουσα Φίλων της Μουσικής του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, με τη συμπλήρωση ενός χρόνου θητείας, ο δήμαρχος Νικήτας θα μιλήσει για τα πεπραγμένα του πρώτου χρόνου, παρουσιάζοντας τα έργα και τις παρεμβάσεις που έγιναν στην πόλη, ενώ οι πληροφορίες λένε ότι ταυτόχρονα θα θέσει τους στόχους για όλα εκείνα που θα γίνουν στην πόλη τη χρονιά που έρχεται. Βασικό μήνυμα του Νικήτα στην εκδήλωση αυτή είναι το «Δεν Έχω Πολλά Να Πω, Έχω Πολλά Να Κάνω, Χρόνος 1ος»… Η εκδήλωση είναι ανοικτή για κάθε πολίτη που θέλει να ενημερωθεί…
ΚΑΚΕΣ συνήθειες φαίνεται ότι έχουν αρχίσει να αποκτάνε ακόμη και κάποιοι συνδικαλιστές της ΔΑΚΕ οι οποίοι προσπάθησαν να εμποδίσουν να περιοδεύσει μέσα στις εγκαταστάσεις του πράσινου στο Γουδί αντιπροσωπεία του ΚΚΕ με επικεφαλής τον βουλευτή Μαυρίκο με πρόσχημα την παρουσία της τηλεόρασης… Ανεξαρτήτως με το γεγονός ότι ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Άγγελος Μοσχονάς δήλωσε άγνοια, η δημοτική αρχή θα πρέπει να τραβήξει το αφτί σ’ αυτούς τους συνδικαλιστές που νομίζουν ότι μπορούν να υποκαθιστούν τη διοίκηση…
ΑΠΟ την ΑΝΟΙΧΤΗ ΠΟΛΗ για το θέμα του Παναθηναϊκού μίλησαν κυρίως ο Τσίπρας και η Πορτάλιου, η οποία γνωρίζει και καλά τα θέματα του Ελαιώνα… Οι θέσεις που ανέπτυξαν είναι κυρίως εκείνες που δημοσιεύσαμε στο περασμένο φύλλο και οι οποίες εκφράζονται από τον τίτλο «Οι 4 κραυγαλέες ανακρίβειες και οι 3 εκκωφαντικές σιωπές του δημάρχου», χαρακτηρίζοντας την περίπτωση σκάνδαλο, αλλά τονίζοντας ταυτόχρονα ότι η κριτική τους είναι διαφανής, σαφής και στόχο έχει την υπεράσπιση του δημόσιου συμφέροντος και στηρίζεται σε στοιχεία και δεδομένα που ο καθένας μπορεί να ελέγξει.
ΣΥΝΕΠΗΣ στις απόψεις του για το ίδιο θέμα ήταν και ο Στέλιος Λάμπρου που εκπροσωπεί τη Συμπαράταξη… Θεωρεί ότι μέσα στα επόμενα χρόνια ο δήμος θα έχει επιβαρυνθεί με 100 εκατομμύρια ευρώ, τη στιγμή που δηλώνει ότι δεν έχει λεφτά για να κάνει απαλλοτριώσεις… Δήλωσε ότι ο δήμος δεν έχει καμία υποχρέωση να λύσει το γηπεδικό πρόβλημα της ΠΑΕ ΠΑΟ, καθώς και ότι θα καταψηφίσει την αναθεωρημένη σύμβαση γιατί θεωρεί ότι ο μόνος κερδισμένος θα είναι η ΠΑΕ ΠΑΟ…
ΞΕΚΑΘΑΡΗ ήταν και η θετική ψήφος του Γ. Αρσένη την περασμένη Δευτέρα στο δημοτικό συμβούλιο για το θέμα του Παναθηναϊκού… Ψήφισε θετικά υπέρ του τροποποιημένου συμφωνητικού… Έχει συνέπεια ο «δήμαρχος»… Παραμένει πάντοτε και σταθερά πράσινος…
ΣΤΟ ΦΥΛΛΟ της εφημερίδας μας της 3ης Φεβρουαρίου 2008, στη στήλη «ΠΑΡΩΔΙΕΣ» και με τον τίτλο «ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ», γράψαμε ένα σχόλιο για την 82η Σχολική Επιτροπή που διαχειρίζεται το κλειστό γυμναστήριο του 52ου Γυμνασίου Αθηνών, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση των υπευθύνων της σχολικής επιτροπής και μας έστειλαν μια επιστολή την οποία και θα δημοσιεύσουμε στο επόμενο φύλλο μαζί με την απάντησή μας…