ΝΕΑ ΑΠΟΦΑΣΗ… ΓΙΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΜΕΣΑ

Η απόφαση διαχωρίζει τις «επιβραβεύσεις», δηλαδή τις επιστροφές των χρημάτων στους διαφημιζόμενους, από τις «εκπτώσεις που μπορεί να κάνει ένα ΜΜΕ στον πελάτη του για τη διαφήμιση που του παρείχε». Επί της ουσίας, με αυτήν την κίνηση απελευθερώνει, μέσω «εκπτώσεων», το καθεστώς των επιστροφών, γλιτώνοντας από μια ενδεχόμενη προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Είναι ενδεικτικό πως η απόφαση επικαλείται μεταξύ άλλων «το γεγονός ότι έχουν ανακύψει ερωτήματα και αμφιβολίες από τους εμπλεκόμενους φορείς, ΜΜΕ, διαφημιστές και διαφημιζόμενους ως προς την
ακριβή έννοια της επιβράβευσης και τη διάκρισή της από άλλες μορφές παροχών ή εκπτώσεων, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κλίμα αβεβαιότητας στις μεταξύ τους συναλλαγές που δεν εξυπηρετεί τον δικαιοπολιτικό στόχο της διαφάνειας και πρέπει, ως εκ τούτου, να αντιμετωπιστεί»!
Το πρώτο σκέλος της νέας απόφασης έχει ως εξής: «H επιβράβευση έχει συγκεκριμένο εννοιολογικό περιεχόμενο, σαφώς οριοθετημένο από τις διατάξεις της παραγράφου 14 του άρθρου 12 του Ν. 2328/1995. Κατά την έννοια των διατάξεων αυτών, δεν συνιστά επιβράβευση η τυχόν επίπτωση την οποία παρέχει το Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης στον διαφημιστή και η οποία συναρτάται με το
ύψος της διαφημιστικής δαπάνης που πραγματοποίησε συγκεκριμένος πελάτης του διαφημιστή (διαφημιζόμενος) για τη διαφημιστική του προβολή, με τη διαμεσολάβηση του διαφημιστή στο Μέσο Μαζικής Ενημέρωσης».
Το δεύτερο σκέλος της απόφασης αναφέρεται στις εταιρείες που έχουν παρουσία 3 ετών: «Οι εκπτώσεις που παρέχονται από τις επιχειρήσεις Μέσων Ενημέρωσης, κατά τα πρώτα τρία έτη λειτουργίας τους, λόγω κύκλου εργασιών, και τα κλιμάκια των οποίων έχουν νόμιμα γνωστοποιηθεί στις αρμόδιες ΔΟΥ δεν συναρτώνται με το ποσοστό μεικτού κέρδους επί του κόστους που πραγματοποιούν».
Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως μέχρι πρότινος ήταν γνωστή μόνο μια διάταξη στο φορολογικό νομοσχέδιο που όριζε (άρθρο 31) πως «η απαγόρευση της άμεσης ή έμμεσης καταβολής της ανωτέρω επιβράβευσης, από τους διαφημιστές στους διαφημιζόμενους, ισχύει κατ’ εξαίρεση από 1.1.2008 και μόνο για τις συμβάσεις που είχαν καταρτιστεί πριν από τη δημοσίευση του νόμου αυτού εγγράφως μεταξύ επιχειρήσεων Μέσων Ενημέρωσης και διαφημιστών ή και διαφημιζομένων και είχαν γνωστοποιηθεί ή αναγγελθεί στις αρμόδιες ΔΟΥ, εντός της νομίμου προθεσμίας, άλλως η εν λόγω απαγόρευση ισχύει από τη δημοσίευση του παρόντος νόμου». Είναι άγνωστο ακόμη αν θα παραμείνει αυτή η διάταξη στο νομοσχέδιο.


Σχολιάστε εδώ