ΑΠΙΣΤΕΥΤΕΣ ΑΠΑΤΕΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΟΛΩΝ ΜΑΣ

Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή είναι μια από τις λίγες καταναλωτικές οργανώσεις που απαρτίζεται από εθελοντές και παρουσιάζει ουσιαστικό έργο στη διερεύνηση και τη διαλεύκανση καταγγελιών, συμβάλλοντας τελικά στη δικαίωση των πολιτών που έχουν εξαπατηθεί ή έχουν ζημιωθεί από τους αετονύχηδες της αγοράς.

Αντηλιακό μέσω ίντερνετ και παραπλανητικές ετικέτες σε τρόφιμα

Χαρακτηριστική περίπτωση η διαφήμιση προϊόντος μέσω ίντερνετ, το οποίο προβαλλόταν ως «ασπίδα κατά των εγκαυμάτων». Επρόκειτο, έλεγε η διαφήμιση, για είδος αντηλιακού το οποίο πουλιόταν μόνο στα φαρμακεία. Ο τρόπος που διαφημιζόταν, ωστόσο, κίνησε την περιέργεια των μελών του ΚΕΠΚΑ, οι οποίοι ζήτησαν διευκρινίσεις για το αν επρόκειτο για προϊόν που θεράπευε τα εγκαύματα ή ήταν απλώς ένα αντηλιακό.

Ενημερώθηκε, έτσι, ο Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων, και μάλιστα γραπτώς, προκειμένου να διερευνηθεί το συγκεκριμένο προϊόν.

Έπειτα από αλληλογραφία επί μακρόν, ο ελεγκτικός μηχανισμός ο οποίος κινητοποιήθηκε επιβεβαίωσε τις ανησυχίες του ΚΕΠΚΑ, αφού οι ισχυρισμοί που αναφέρονταν στη διαφήμιση για το συγκεκριμένο προϊόν δεν ανταποκρίνονταν στις σχετικές προδιαγραφές.

Η διαφήμιση στην ιστοσελίδα άλλαξε πλέον και έγινε διευκρίνιση ότι δεν πρόκειται για αντηλιακό προϊόν, σαν αυτά που είναι ευρέως διαδεδομένα… Ύστερα από σχετικές παρεμβάσεις του ΚΕΠΚΑ προς τον Ιατρικό Σύλλογο διακόπηκε και η λειτουργία ιατρικής ιστοσελίδας η οποία έδινε «ιατρικές» συμβουλές.

Η ιστορία της παραπλάνησης, όμως, επεκτείνεται και σε τρόφιμα τα οποία αναγράφουν διαφορετικά στοιχεία στις ετικέτες τους ή δεν αναγράφουν τις επικίνδυνες ουσίες που περιέχουν.

Πασίγνωστο προϊόν φέρει τη σήμανση «χωρίς προσθήκη ζάχαρης», γράφει όμως στην ετικέτα του ότι περιέχει «σιρόπι γλυκόζης».

Το ΚΕΠΚΑ έστειλε το προϊόν στον ΕΦΕΤ, ο οποίος αφού μελέτησε τα αναγραφόμενα συστατικά, βρήκε ότι είναι ελλιπή.

Δεν γνωρίζουμε αν η ετικέτα του προϊόντος άλλαξε. Ο ΕΦΕΤ, ωστόσο, έστειλε την υπόθεση στον Εισαγγελέα.

Προσοχή στα ταξιδιωτικά γραφεία

Συχνά οι καταναλωτές πέφτουν θύματα ταξιδιωτικών πρακτορείων που την περίοδο των εορτών κάνουν απλώς την «αρπαχτή» τους κι ύστερα κλείνουν και δεν τους ξαναβλέπει κανείς, αφού πρώτα βέβαια καταταλαιπωρούν και βάζουν σε νέα έξοδα τους πελάτες που κατάφεραν να εξαπατήσουν.

Τα Χριστούγεννα άκουγα στο τηλέφωνο τις οργισμένες διαμαρτυρίες του συνάδελφου Πέτρου Κατσάκου, ο οποίος, μαζί με την παρέα του, περίμενε πάνω από 9 ώρες να βρεθεί κάποιο ξενοδοχείο στην Πράγα να τους φιλοξενήσει, αφού οι υπεύθυνοι του ξενοδοχείου στο οποίο υποτίθεται ότι είχε κάνει κράτηση το ταξιδιωτικό γραφείο Superior, το οποίο λειτουργεί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, δεν είχαν ιδέα.

Την ίδια αντιμετώπιση είχε και μια πολίτης η οποία αγόρασε πακέτο οργανωμένης 4ήμερης εκδρομής στα Ιόνια Νησιά από πρακτορείο της Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με το ΚΕΠΚΑ, κατά τη διάρκεια της εκδρομής η κυρία που έκανε τη σχετική καταγγελία διαπίστωσε ότι το εν λόγω πρακτορείο είχε «πουλήσει» τους πελάτες του σε άλλο πρακτορείο.

Η εκδρομή έγινε κανονικά, αλλά με διαφορετικό «μενού»: πλοία, εστιατόρια, ξεναγήσεις, ξενοδοχεία κ.λπ. Το αποτέλεσμα ήταν να της πάει ο κούκος αηδόνι, αφού παρουσιάστηκαν τεράστιες οικονομικές αποκλίσεις από τα συμφωνηθέντα κατά τη διάρκεια της εκδρομής.

Στο συγκεκριμένο τουριστικό γραφείο το υπουργείο Τουριστικής Ανάπτυξης απλώς επέβαλε την ποινή της… επίπληξης. Τους έκανε δηλαδή τα μούτρα κρέας.

Πανάκριβο κινητό χάλασε σε δύο μήνες

Το ποσό των 585 ευρώ έδωσε καταναλωτής για να αγοράσει το εντυπωσιακό κινητό τηλέφωνο της αρεσκείας του. Μόνο που, αν και «το πλήρωσε χρυσό», αυτό χάλασε μέσα σε δύο μήνες.

Ο καταναλωτής πήγε στο κατάστημα από το οποίο το αγόρασε κι εκείνοι τον έστειλαν σε ειδικό συνεργείο συμβεβλημένο με την εταιρεία τους. Το συνεργείο διέγνωσε ότι η ζημιά έγινε λόγω «διάβρωσης από υγρασία», υπαινισσόμενο στην ουσία ότι ο καταναλωτής το έκανε «βούτημα» για τον καφέ του.

Ο καταναλωτής πήγε σε άλλο συνεργείο επισκευών, όπου διαγνώστηκε ότι το κινητό του φέρει «φθορά στην κόλληση μιας αντίστασης», έχει δηλαδή εργοστασιακό πρόβλημα.

Το ξαναπήγε στην εταιρεία, απ’ όπου τον έστειλαν σε άλλο συνεργείο και του επισκεύασαν τη βλάβη.

Όμως έπειτα από λίγο το κινητό τηλέφωνο ξαναχάλασε.

Για να δικαιωθεί ο καταναλωτής, ο οποίος καταταλαιπωρήθηκε από συνεργείο σε συνεργείο επισκευής, η υπόθεση σύρθηκε για περίπου δύο χρόνια στα δικαστήρια, τα οποία τελικά γνωμοδότησαν υπέρ του και η εταιρεία αναγνώρισε το πρόβλημα, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις του πελάτη της.

Χρειάστηκαν όμως επιμονή και υπομονή, που οι περισσότεροι από εμάς δεν διαθέτουμε. Επειδή όμως δεν διαθέτουμε και πολλά χρήματα για πέταμα, καλό θα είναι να επιμένουμε και να ζητούμε και από τις καταναλωτικές οργανώσεις να βοηθήσουν με κάθε τρόπο, ώστε να δικαιωνόμαστε όταν η αγορά λειτουργεί σε βάρος μας.


Σχολιάστε εδώ