MUSIC+ MEDIA

// «Το μέγεθος έχει σημασία», φαίνεται να αναφωνούν όλοι, και φέτος αυτό απέδειξε η Universal, η οποία με την απορρόφηση της BMG Publishing, την εξαγορά αρκετών μεσαίων και μικρών δισκογραφικών, αλλά και την καλή απόδοση των καλλιτεχνών της, έχει αποκτήσει μέγεθος και σχήμα ικανό να αντεπεξέρχεται στα εποχιακά προβλήματα της μουσικής βιομηχανίας.

// Αυτό που έχει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον: μπορεί να φτιάχνει κανόνες στο παιχνίδι, στα μέτρα της, όπως άλλωστε αποδείχτηκε στην κόντρα με την Apple/iTunes.

// Φαίνεται λοιπόν πως μέσα στα επόμενα χρόνια θα έχουμε μια πολύ μεγάλη πολυεθνική (τη Universal), μια μισο-μεγάλη (SonyBMG) και δύο μικρότερες (EMI και Warner). Ενδιαφέρον έχει το αν θα προκύψουν μεγαλύτερα σχήματα από ενδεχόμενες συγχωνεύσεις «ανεξάρτητων».

// Μιλώντας για ανεξάρτητες: σε όλον τον κόσμο συνασπίζονται κάτω από νέα σχήματα-φορείς, που τους επιτρέπουν μεγαλύτερη συμμετοχή σε νέες υπηρεσίες και καλύτερους όρους διαπραγμάτευσης. Αυτό είναι καλό νέο τόσο για τους καλλιτέχνες όσο και για τους καταναλωτές.

// Η εξαγορά της EMI από το επενδυτικό γκρουπ Terra Firma έχει προκαλέσει το ενδιαφέρον πολλών για το αν θα καταφέρει το αφεντικό της, Guy Hands, να αλλάξει τον τρόπο που λειτουργεί, γεγονός που θα επιφέρει αλυσιδωτές αλλαγές στην υπόλοιπη αγορά. Πέραν κάποιων «περίεργων» αντιλήψεων, πολλοί είναι αυτοί που συμφωνούν μαζί του για το ότι οι καλλιτέχνες πρέπει να δουλεύουν περισσότερο για να μένουν στην εταιρεία όπου είναι, οι προκαταβολές που παίρνουν είναι υπερβολικές, τα συμβόλαια παραείναι περίπλοκα, και τα στελέχη των πολυεθνικών πληρώνονται υπερβολικά και ταξιδεύουν περισσότερο απʼ ό,τι πρέπει…

// Αυτήν τη χρονιά είδαμε δεκάδες νέα μοντέλα με τα οποία καλλιτέχνες προσπάθησαν να βγάλουν χρήματα, πολλά από τα οποία καταγράψαμε όλη τη χρονιά. Ένα όμως είναι ξεκάθαρο πλέον: οι καλλιτέχνες είναι το «brand» μέσα από το οποίο όλα τα μοντέλα συνδέονται και γίνονται επικερδή, και όχι το αντίστροφο. Αυτό σημαίνει ότι μπαίνουμε πλέον σε μια περίοδο όπου σαφέστατα η δύναμη των καλλιτεχνών απέναντι στις εταιρείες μεγαλώνει.

// Κάτι που επίσης είδαμε αυτήν τη χρονιά ήταν έλλειψη νέων ταλέντων. Σε αντίθεση με άλλες χρονιές, πολύ λιγότεροι ταλαντούχοι καλλιτέχνες έκαναν την εμφάνισή τους, γεγονός όμως που συνδέεται και με το ότι οι πολυεθνικές επένδυσαν λιγότερο στην ανάπτυξη μουσικής και περισσότερο στο εσωτερικό τους συμμάζεμα και την περικοπή εξόδων.

// Όπως και στο εξωτερικό, έτσι και στη χώρα μας, είδαμε να αναδιαμορφώνεται η ραδιοφωνική αγορά, σταθμοί να αλλάζουν χέρια, και να δημιουργούνται νέα γκρουπ. Ιδιαίτερα στην Ελλάδα θα πρέπει να περιμένουμε εντός δύο ετών και νέα ανακατανομή με τον ερχομό των ψηφιακών ραδιοφώνων και την περαιτέρω διεύρυνση του αριθμού των σταθμών.


Σχολιάστε εδώ