Με δεσμεύσεις για νέες παραχωρήσεις αναγνώρισε το Ισραήλ τον Θεόφιλο!

Και μπορεί το υπουργείο Εξωτερικών, η Ντόρα και ο Κασίμης να πανηγυρίζουν, θεωρώντας μεγάλη επιτυχία τους την αναγνώριση από το Ισραήλ του Θεόφιλου, αποσιωπώντας το τι δώσαμε και τις νέες υποχωρήσεις που κάναμε και το μόνο που πετύχαμε είναι μια υπόθεση καθαρά θρησκευτική να γίνεται πολιτική και να αναβαθμίζεται ο ρόλος και των τριών άλλων εγγυητών (Ιορδανία, Ισραήλ, Παλαιστίνη) στις διαδικασίες διαδοχής και εκλογής ελληνορθόδοξου Πατριάρχη. Τα πράγματα δεν είναι και τόσο αθώα, με βάση τα όσα αποτυπώνονται στα πρακτικά της αρμόδιας υπουργικής επιτροπής του Ισραήλ, που έχουμε στα χέρια μας.

Αυτό που προκύπτει -και σ’ αυτό συμφωνούν πολλοί ειδήμονες- είναι ότι οι εκπρόσωποι της ισραηλινής κυβέρνησης, αφού πίεσαν, διεκδίκησαν και διαπραγματεύτηκαν σκληρά με βάση τα δικά τους συμφέροντα και αφού διασφάλισαν ότι όχι μόνο θα διατηρηθούν εν ισχύ όλες οι «λεόντειες» περιουσιακές συμβάσεις, αλλά θα δρομολογηθούν και νέες με παρόμοιο χαρακτήρα και αντικείμενο, λειτουργώντας ως οιονεί γραφείο «real estate», τότε και μόνον τότε ενέδωσαν και προχώρησαν στην πολυπόθητη για μας αναγνώριση του Θεόφιλου.

Είπαν δηλαδή επίσημα, μετά την ευόδωση του «ανατολίτικου παζαριού», ότι πλέον ελληνορθόδοξος Πατριάρχης Ιεροσολύμων είναι ο Θεόφιλος και όχι ο αποπεμφθείς Ειρηναίος ο Αʼ, ο οποίος μάλιστα όπως προκύπτει από τα πρακτικά αυτά, δεν είχε κρατήσει τον λόγο του προς το Ισραήλ για αγοραπωλησίες ακινήτων, τις οποίες ωστόσο κατηγορείται ότι έκανε!
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον πάντως από τα πρακτικά της τελευταίας συνεδρίασης της υπουργικής Επιτροπής, που έγινε στις 23 Οκτωβρίου 2007, είναι το σημείο της πρότασης που διατυπώνεται προς την κυβέρνηση για την αναγνώριση του σημερινού Πατριάρχη και στο οποίο ζητείται από την κυβέρνηση του Ισραήλ να διατυπωθεί ένα καινούργιο κείμενο εξηγήσεων για την απόφαση, το οποίο μάλιστα θα συνοδευθεί από ένα γράμμα στο οποίο θα παρουσιαστεί λεπτομερώς η στάση του Πατριάρχη Θεόφιλου σχετικά με τις υποχρεώσεις/δεσμεύσεις που του αποδόθηκαν, που του επιβλήθηκαν θα λέγαμε εμείς…

Είναι η πρόταση που μετέφερε στην κυβέρνηση του Ισραήλ ο υπουργός Ράφι Εϊτάν, που είναι και πρόεδρος της υπουργικής επιτροπής και δημιουργεί τεράστια ερωτηματικά, τα οποία θα πρέπει να απαντηθούν είτε από την πλευρά της κυβέρνησης είτε από την πλευρά του Πατριάρχη Θεόφιλου… Είναι δεσμεύσεις και υποχρεώσεις που από σοβαρά λάθη είτε της ελληνικής κυβέρνησης είτε του ελληνορθόδοξου Πατριαρχείου άλλαξαν σε βάρος του το status quo…

Το τίμημα;

Ας δούμε, όμως, τι προκύπτει από τις εκατέρωθεν τοποθετήσεις και γιατί δικαιούμαστε να αναφερόμαστε σε βυζαντινισμούς και παρασκήνια, επιχειρώντας να προσμετρήσουμε το τελικό εθνικό τίμημα, τον πικρό λογαριασμό των απίστευτων χειρισμών μιας επονείδιστης περιόδου που πέρασε στην ιστορία ως… «Βαβυλιάδα» και την οποία, ως είθισται, απωθήσαμε με τρόπο στο… χρονοντούλαπο της ιστορίας!
Κυρίαρχο στοιχείο, λοιπόν, της συνεδρίασης είναι η παροχή εγγυήσεων από πλευράς Θεόφιλου ότι σε καμία περίπτωση δεν θίγονται τα συμφέροντα του κράτους του Ισραήλ και ότι δεν έχει αναληφθεί καμία δέσμευση ακύρωσης συναλλαγών ακινήτων που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ Πατριαρχείου και Εβραίων! Ενδιαφέρουσα μάλιστα είναι και αναφορά του ίδιου του Θεόφιλου, που μιλώντας στην Επιτροπή υπουργών για το θέμα αυτό, επεσήμανε ότι η ιστορία του Πατριαρχείου συνδέεται με τη γη του Ισραήλ και το ίδιο το κράτος και μάλιστα σημειώνει ότι «ο Ειρηναίος διαχειριζόταν με αποτυχία τις υποθέσεις του Πατριαρχείου και γι’ αυτό εκθρονίστηκε». Αποδεχόμενος ουσιαστικά ότι η αποπομπή του πρώην Πατριάρχη έγινε για… κτηματομεσιτικούς λόγους!

Η έκδηλη αγωνία του προέδρου της επιτροπής και υπουργού κ. Roni Bar-On είναι η πλήρης διασαφήνιση των δεσμεύσεων που έχει υπογράψει ο Θεόφιλος με την ιορδανική κυβέρνηση και την παλαιστινιακή αρχή και κατά πόσο στα διαλαμβανόμενα υπάρχει οιαδήποτε αναφορά στο κράτος του Ισραήλ ή σε συναλλαγές με το κράτος του Ισραήλ. Στο ίδιο πνεύμα, ο κ. Bar-On ερωτά τον Πατριάρχη Θεόφιλο εάν έχει αναλάβει οποιαδήποτε δέσμευση -εγγράφως ή προφορικά- έναντι της οργάνωσης «Χαμάς».Σε άλλο σημείο των απαντήσεών του ο κ. Θεόφιλος επικαλείται διαδικαστικές προϋποθέσεις που απαιτούν τη συναίνεση της Ιορδανίας και της παλαιστινιακής αρχής ως προς το χρίσμα του υποψήφιου, ενώ για το έγγραφο, που φέρεται να έχει συνυπογράψει με ιορδανό παράγοντα, κάνει λόγο για ανίσχυρο χαρτί που συνιστούσε απόπειρα εκβιασμού.

Στις επίμονες εξάλλου ερωτήσεις του υπουργού κ. Bar-On, αναφορικά με το νομικό καθεστώς λειτουργίας του Πατριαρχείου, ο Θεόφιλος, ενώ κάνει λόγο για ιδιαίτερο καθεστώς, στο τέλος «αναγκάζεται» να απαντήσει ξεκάθαρα ότι λειτουργεί με τον ισραηλινό νόμο.

Το φάσμα των εκκρεμοτήτων του Ειρηναίου, και όχι μόνο, με επίκεντρο περίεργη αγοραπωλησία ακινήτων, φαίνεται ότι θα ταλανίζει για πολύ ακόμα το πολύπαθο Πατριαρχείο.

Ενδεικτική είναι η τοποθέτηση του δικηγόρου του Πατριαρχείου, κ. Rami Mugrabi, ότι υπάρχουν τρεις αγοραπωλησίες ακινήτων που δεν μπορούν να ολοκληρωθούν χωρίς την αναγνώριση του Θεόφιλου! Κατά του Ειρηναίου, συνεχίζει, ανοίχτηκαν έρευνες / ανακρίσεις / εξετάσεις στην αστυνομία και υπάρχουν έγγραφα που μπορούν να αποδείξουν ότι ο Ειρηναίος υποσχέθηκε να πραγματοποιήσει με το κράτος αγοραπωλησίες ακινήτων, αλλά δεν κράτησε τον λόγο του. Αντιθέτως, καταλήγει, ο Θεόφιλος… είναι τίμιος προς το κυρίαρχο κράτος (του Ισραήλ), δεν υποσχέθηκε τίποτα σε κανέναν, αλλά συγχρόνως το Πατριαρχείο είναι έτοιμο να κάνει αγοραπωλησίες με το κράτος (!) που θα γίνουν ανοικτά…

Τελικά για να λειτουργήσει το πάνσεπτο Πατριαρχείο Ιεροσολύμων θα πρέπει να κάνει συμφωνίες μεσιτικού γραφείου, κύριε Κασίμη;


Σχολιάστε εδώ