Εν όψει δημοτικού ανασχηματισμού, ο δήμαρχος ζήτησε πεπραγμένα…

ΚΛΕΙΝΕΙ ένας χρόνος από την ημέρα που ο Νικήτας Κακλαμάνης ανέλαβε τα καθήκοντα δημάρχου Αθηναίων, μετά τη μεγάλη του νίκη τον Οκτώβρη του 2006 και προς το τέλος του Ιανουαρίου συμπληρώνεται ένας χρόνος από την ημέρα που ορίστηκαν οι νέοι αντιδήμαρχοι, οπότε και λήγει η θητεία τους… Παράλληλα, την ίδια περίοδο ορίστηκαν και οι επικεφαλής πρόεδροι στους δημοτικούς φορείς, των οποίων όμως η θητεία αρχίζει σε διαφορετική ημερομηνία, αφού ο καθένας εκλέγεται όταν συνεδριάζει το διοικητικό συμβούλιο του φορέα στον οποίο ανήκει. Έτσι, εκ των πραγμάτων, λήγει και σε διαφορετικές ημέρες η θητεία τους…

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ λοιπόν τη λήξη της θητείας τους, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι και διοικήσεις των δημοτικών φορέων αξιολογούνται για τα πεπραγμένα τους και τον απολογισμό των έργων τους και έτσι, σύμφωνα με πληροφορίες, μέχρι τέλος Δεκεμβρίου θα πρέπει να έχουν παραδώσει όλοι την έκθεση απολογισμού, ενώ αμέσως μετά τις γιορτές θα αρχίσει η αξιολόγηση και προς το τέλος Ιανουαρίου θα αρχίσουν οι αλλαγές που θεωρούνται απαραίτητες από τον δήμαρχο… Οι ίδιες πληροφορίες λένε ότι τα πεπραγμένα των αντιδήμαρχων θα αποτελέσουν το βασικό κριτήριο για τις αλλαγές που θα γίνουν και φυσικά η απόδοσή τους, ένα ακόμη ουσιαστικό κριτήριο θα είναι το οικονομικό, δηλαδή η συμπίεση των εξόδων κάθε φορέα, ενώ επίσης θα ληφθεί υπόψη και το κόστος λειτουργίας των διαφόρων διευθύνσεων που εποπτεύουν οι αντιδήμαρχοι… Θα υπάρξει δηλαδή η σχέση κόστους και οφέλους…

ΝΑ ΘΥΜΙΣΟΥΜΕ ότι στον Δήμο Αθηναίων ο αριθμός των αντιδημάρχων είναι αντίστοιχος με τα διαμερίσματα και μπορεί να αυξηθεί κατά 3 με απόφαση του δημοτικού συμβουλίου. Ουσιαστικά πρόκειται για 10 αντιδημάρχους, οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του δημάρχου και εποπτεύουν διάφορους τομείς… Με βάση την απόφαση του Κακλαμάνη ο αριθμός των αντιδημάρχων για κάθε δήμο ορίζεται βάσει του πληθυσμού. Στους μεγαλύτερους δήμους, όπως ο Δήμος Αθηναίων, ο αριθμός των αντιδημάρχων είναι ίσος με τον αριθμό των διαμερισμάτων.

ΕΤΣΙ, στον Δήμο Αθηναίων ο Νικήτας τον περασμένο Ιανουάριο με απόφασή του όρισε 8 αντιδημάρχους με θητεία ενός έτους και οι οποίοι είναι: Καθαριότητας και Περιβάλλοντος Δημόπουλος, Καινοτομιών και Νέων Τεχνολογιών Κορομάντζος, Καταστημάτων και Ασφάλειας Παπαδάκης, Κοινόχρηστων Χώρων και Πρασίνου Μοσχονάς, Κοινωνικής Αλληλεγγύης Αλεξία Έβερτ, Οικονομικών Βαφειάδης, Πολεοδομίας Τεντόμας και Τεχνικών Έργων και Μελετών Ακριτίδης…

ΤΗΝ ΙΔΙΑ περίοδο με διαφορετικές διαδικασίες σε κάθε φορέα ορίστηκαν πρόεδροι και διοικητικά συμβούλια σε μία σειρά από δημοτικούς φορείς, που είναι το Δημοτικό Βρεφοκομείο με επικεφαλής τη Βαλσαμάκη, Οργανισμός Νεολαίας και Άθλησης με επικεφαλής τον Κικήλια, Πολιτισμικός Οργανισμός Μυτιληναίου, «Τεχνόπολη» Ιγνατίου, Αθήνα 9,84 Καφέζας, Αθηναϊκό Αέριο ΑΕ, Αναπτυξιακή Εταιρεία Τζομπανάκη, Ασφάλειες Αβραμίδης, Διπλή Ανάπλαση Μπεχράκης, Εθνικός Κήπος Κωστόπουλος, ΔΑΕΜ Κατριβάνου, Εταιρεία Τουριστικής και Οικονομικής Ανάπτυξης, Κέντρο Απασχόλησης και Επιχειρηματικότητας Σπυράκος, Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης Κανελλοπούλου, Κέντρο Πρόληψης της Εξάρτησης και Αγωγής Υγείας «Αθήνα-Υγεία» Καρύδη, Κέντρο Υποδοχής Αστέγων Δήμου Αθηναίων (ΚΥΑΔΑ) Σκιαδάς, Μουσικά Σύνολα Κατσαρός, Oργανισμός Οδικής Ασφάλειας Δήμου Ξεπαπαδάκος.

***

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ έχει το πρώτο θέμα της ημερήσιας διάταξης και οι πληροφορίες μας λένε ότι θα υπάρξουν και πολλές αντιρρήσεις από τις παρατάξεις της αντιπολίτευσης. Αρχίζει λοιπόν η συνεδρίαση με το θέμα της έγκρισης αντίστοιχης απόφασης της δημαρχιακής που αφορά τη σύνταξη της διακήρυξης και την κατάρτιση των όρων διεξαγωγής δημόσιας διεθνούς ανοικτής δημοπρασίας, με τη διαδικασία της απλής χρηματοδοτικής μίσθωσης για πέντε έτη με δικαίωμα εξαγοράς, για την προμήθεια μηχανολογικού εξοπλισμού με πενταετή παροχή υπηρεσιών συντήρησης και επισκευής… Ουσιαστικά πρόκειται δηλαδή για αγορά τροχαίου υλικού, κυρίως για την Καθαριότητα, μέσω λίζινγκ… Είναι μια διαδικασία η οποία οι πληροφορίες μας λένε ότι θα αμφισβητηθεί ως προς τη νομιμότητά της, τη χρησιμότητά της, αλλά και το οικονομικό όφελος του δήμου, αφού πρόκειται ουσιαστικά περί δανειακής επιβάρυνσης.

ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ λένε ότι και στη δημαρχιακή τα πράγματα ήταν δύσκολα και αυτό γιατί τελικά πρόκειται για διαδικασία μεγαλύτερου κόστους για τον δήμο, ενώ φαίνεται ότι υπήρξαν προβλήματα με τις προδιαγραφές… των οχημάτων και ακόμη κι αυτήν τη στιγμή γίνονται διορθώσεις μετά τις σχετικές υποδείξεις.

ΤΑ ΕΠΟΜΕΝΑ θέματα, από το 2 έως και το 20, αφορούν εγκρίσεις προϋπολογισμών και τεχνικών προγραμμάτων για το έτος 2008, σχεδόν για όλα τα δημοτικά ιδρύματα, οργανισμούς, επιχειρήσεις, εταιρείες, κάτι που σπάνια συνέβαινε στον Δήμο Αθηναίων, εκτός από ορισμένες εξαιρέσεις, για μην πούμε μεμονωμένες περιπτώσεις, τις προηγούμενες χρονιές… Συνήθως είχαμε τέτοιου είδους εγκρίσεις πολύ αργότερα, συνήθως μέσα στο πρώτο δίμηνο του επόμενου έτους.

ΕΤΣΙ, στα θέματα που ακολουθούν έχουμε τέτοιου είδους εγκρίσεις για προϋπολογισμό και τεχνικό πρόγραμμα έτους 2008 του Δημοτικού Βρεφοκομείου, του Πολιτισμικού Οργανισμού, του ΟΝΑ, των Μουσικών Συνόλων, του ΚΥΑΔΑ, του Εθνικού Κήπου, της ΔΕΡΑ, των Ασφαλειών, της Τεχνόπολης, του Οργανισμού Οδικής Ασφάλειας της ΔΑΕΜ, των επτά Κέντρων Πρόληψης της Εξάρτησης και Αγωγής Υγείας «Αθήνα-Υγεία».

ΑΚΟΜΗ υπάρχουν ορισμένα θέματα που θα συζητηθούν, τα οποία αφορούν τον δήμο ως μέτοχο και γι’ αυτό θα υπάρξει ενημέρωση για τους συνταχθέντες προϋπολογισμούς της Αναπτυξιακής Εταιρείας, της ΑΕ ΚΕΚ του Δήμου, της Διαδημοτικής Εταιρείας Αθηναϊκό Αέριο ΑΕ.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ μια σειρά θέματα, περίπου 30, γραφειοκρατικού χαρακτήρα ή χαμηλού βεληνεκούς τα οποία συνήθως το δημοτικό συμβούλιο συζητάει στα γρήγορα… Έχουμε δηλαδή εγκρίσεις για την πρακτική εξάσκηση σπουδαστών, για ταξίδια, για τις υπερωρίες του 2008, για εξαιρέσεις υπηρεσιών από την πενθήμερη εργασία, εγκρίσεις για 2-3 προσκυρώσεις, ορισμένες επιχορηγήσεις σε αναξιοπαθούντα άτομα, κάποιες επισκευές. Στη συνέχεια έχουμε 10 θέματα περίπου για την αποδοχή ή μη προτάσεων και πρακτικών διαφόρων Επιτροπών Επιλύσεως Φορολογικών Διαφορών μεταξύ του δήμου και των φορολογουμένων με συμβιβασμό, θέματα για τα οποία έχουμε πάγια θέση ότι καλό θα είναι να ρίχνει λευκό γιατί «ένας Θεός ξέρει τι κρύβουν εκεί μέσα»…

ΕΧΟΥΜΕ στη συνέχεια 25 θέματα που αφορούν την έγκριση των αποφάσεων των ΔΣ σχολικών επιτροπών διαφόρων διαμερισμάτων του δήμου για την οικονομική διαχείριση του 2006 (!), με το ερώτημα «γιατί τόση καθυστέρηση;». Επίσης 23 θέματα για την έγκριση επιβολής ή μη προστίμων σε παράνομες διαφημιστικές επιγραφές, τα οποία -σύμφωνα με τις εισηγήσεις- ανέρχονται στο ύψος των 220.000 ευρώ. Καλή ψαριά του Βαφειάδη αν φυσικά εισπραχθούν και δεν μείνουν στα αζήτητα. Άλλα 12 θέματα αφορούν ρυθμίσεις στα νεκροταφεία… φθάνοντας έτσι, αισίως, τα 113 θέματα.

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ διάφορα γενικά θέματα μεταξύ των οποίων το θέμα 114, που αφορά την έγκριση για την τροποποίηση του Οργανισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου όσον αφορά τη Νομική Διεύθυνση. Να σας πω την αλήθεια, την εισήγηση δεν προλάβαμε να τη βρούμε και έτσι δεν ξέρουμε ποιες ακριβώς αλλαγές γίνονται… Ελπίζουμε ότι είναι σε σωστή κατεύθυνση γιατί στη Νομική Υπηρεσία του δήμου γίνεται χαμός, όπως ακριβώς είχαμε προβλέψει… Τόσο άσχημο κλίμα δεν νομίζουμε ότι συναντά κανείς συχνά σε τέτοιου είδους υπηρεσίες.

ΣΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ έχουμε 30 περίπου θέματα που θεωρούνται τεχνικά και θέλουν προσοχή, κυρίως αυτά που αφορούν τα πολεοδομικά, δηλαδή τις τροποποιήσεις εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου. Όλα αυτά τα θέματα, κατά τη γνώμη μας, θέλουν σοβαρή μελέτη των φακέλων γιατί κανένας δεν μπορεί ποτέ να ξέρει από μακριά ποια συμφέροντα εξυπηρετούνται. Μελετήστε καλά τους φακέλους πριν ψηφίσετε, για να έχετε τα νώτα σας καλυμμένα… Υπάρχουν ακόμη αρκετά θέματα για την έγκριση ανακεφαλαιωτικών πινάκων για έργα αποχέτευσης, συντήρηση πεζόδρομων και πεζοδρομίων, καθώς και πρωτόκολλα προσωρινής ή οριστικής παραλαβής επισκευών σε σχολικά κτίρια και θέματα που αφορούν χώρους στάθμευσης κ.λπ.

ΤΕΛΟΣ, έχουμε 12 θέματα τα οποία αφορούν κυρίως μεγάλες προμήθειες και παραπέμπονται στη δημαρχιακή για τη λήψη απόφασης, χωρίς η απόφαση να εγκριθεί από το δημοτικό συμβούλιο. Τα περισσότερα αφορούν εγκρίσεις για προμήθειες για τις ανάγκες των εργαζομένων ή των δημοτικών ιατρείων, τη διενέργεια δηλαδή ανοικτών τακτικών μειοδοτικών διαγωνισμών για θερινά ανδρικά και γυναικεία πουκάμισα και μπλούζες Polo του έτους 2005 (!), προϋπολογισμού περίπου 47.600 ευρώ και για την προμήθεια δερμάτινων μπουφάν για τα έτη 2003, 2004, 2005 (!) προϋπολογισμού περίπου 831.000 ευρώ…

ΕΠΙΣΗΣ, έχουμε έγκριση διαγωνισμών για προμήθεια μηχανημάτων, προϋπολογισμού 174.750 ευρώ, για την προμήθεια ανταλλακτικών υπερκατασκευών και μηχανημάτων έργων, ενδεικτικού προϋπολογισμού 518.840 ευρώ, για την κατασκευή έργων αποχέτευσης λυμάτων στα 1ο, 2ο, 3ο, 4ο δημοτικά διαμερίσματα, προϋπολογισμού 600.000 ευρώ, στα 5ο, 6ο, 7ο δημοτικά διαμερίσματα, προϋπολογισμού περίπου 600.000 ευρώ, για την επισκευή και συντήρηση ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων κτιρίων έτους 2007, προϋπολογισμού 392.500 ευρώ, καθώς και έγκριση για να γίνει η δημοπρασία και να προχωρήσει το έργο αντικατάστασης δικτύου ηλεκτροφωτισμού της Αθήνας άνω των 25 ετών, προϋπολογισμού 1.500.000 ευρώ… Πολλά τα λεφτά πάντως, παιδιά…

***
ΠΟΛΛΕΣ ευχές στον φίλο μας τον Γιάννη Βλαχογιάννη, πρώην πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου και αντιδήμαρχο, που πάντρεψε την περασμένη εβδομάδα τον γιο του… Να ζήσουν οι νεόνυμφοι. Ο γάμος έγινε στον Άγιο Δημήτριο στο Ψυχικό και η δεξίωση λίγο αργότερα στο «Πεντελικό». Η έκπληξη ήταν βέβαια ο κουμπάρος…

***
ΕΠΑΝΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΑΝ οι διάφοροι διατεταγμένοι «φουσκωτοί» στη γενική συνέλευση που συγκάλεσε το Συνδικάτο της Καθαριότητας και με τους γνωστούς τρόπους επεδίωξαν και πέτυχαν να αναβληθεί η συνέλευση που είχε προγραμματιστεί να γίνει την περασμένη Τρίτη… Στόχος, όπως φαίνεται, αυτήν τη φορά ήταν ο πρόεδρος Γιάννης Κλειδέρης κυρίως για όσα ετοιμάζεται να πει στους εργαζομένους για την κατάσταση στην Καθαριότητα και όσα θα πει στον Εισαγγελέα μετά τις καταγγελίες για την κατάσταση που επικρατεί… Μαθαίνουμε ότι όλοι αυτοί οι τύποι της «αλήστου μνήμης εποχής» είχαν στήσει έναν μηχανισμό και τηλεφωνούσαν σε εργαζομένους ότι δεν θα γίνει η συνέλευση, ενώ είχαν στηθεί έξω από το ξενοδοχείο και έδιωχναν τον κόσμο… Να πούμε ότι έγινε και ο σχετικός τσαμπουκάς, αλλά χάρη στην παρέμβαση του Κλειδέρη αποτράπηκαν τα χειρότερα, ενώ κινητοποιήθηκε και η ασφάλεια του ξενοδοχείου… Πάντως οι πληροφορίες μας λένε ότι η συνέλευση θα επαναληφθεί στις 28 Δεκεμβρίου, ενώ οι εκλογές θα γίνουν στις 9 Ιανουαρίου…


Σχολιάστε εδώ