Κάνει πίσω η κυβέρνηση και… αδειάζει τον Χατζηδάκη

Άλλωστε δεν είναι η πρώτη φορά που σε ένα σοβαρό θέμα η κυβέρνηση απ’ τη -φαινομενική- επιλογή της ρήξης, προσγειώνεται ανώμαλα, υπό το μόνιμο άγχος του πολιτικού κόστους, σε συμβιβασμούς και «μπαλώματα» τα οποία επιχειρείται να βαφτιστούν «μεταρρυθμίσεις»…

Σχετικά τώρα με την Ολυμπιακή, για άλλη μια φορά η κυβέρνηση προκύπτει ανέτοιμη και ανώριμη να «σπάσει αβγά» και όλες οι τελευταίες πληροφορίες συγκλίνουν στο ότι:

• Ξανά θα περιοριστεί σε ανώδυνα «μπαλώματα» που δεν οδηγούν στην οριστική επίλυση του προβλήματος, αλλά μόνο στη διαιώνισή του…

Μάλλον, δηλαδή, θα πάμε σε επανάληψη διαφόρων μέχρι σήμερα σχεδίων… «εξυγίανσης», που μόνο την εξυγίανση δεν έφεραν, αν και κόστισαν πολλά δισεκατομμύρια, με αποτέλεσμα να έχουμε οδηγηθεί στα σημερινά αδιέξοδα.

Ξεκινώντας δηλαδή απ’ το ’94 έχουμε δει άφθονα σχέδια «εξυγίανσης», από Τσούρα, από Καστανίδη, από Βερελή και πάει λέγοντας. Μα δεν έχουμε δει -πραγματική- εξυγίανση! Έγκυρες πληροφορίες μας έως αργά την Παρασκευή έκαναν, μετ’ επιτάσεως, λόγο για σχεδιαζόμενη κυβερνητική αναδίπλωση στο καυτό ζήτημα της πολύπαθης Ολυμπιακής. Προφανώς η κυβέρνηση, επειδή μέχρι σήμερα έχει εμφανιστεί χωρίς σοβαρό σχέδιο, φαίνεται να υποχωρεί μετά τις αντιδράσεις.

Οι δε αντιδράσεις αφενός ενισχύονται απ’ το έλλειμμα προετοιμασίας της κυβέρνησης, αφετέρου και ως έναν βαθμό υπαγορεύονται και από λόγους συναισθηματικούς, παρότι αρκετές φορές στο (και κοντινό) παρελθόν ο κόσμος έχει αγανακτήσει με την κατάσταση της εταιρείας και ειδικά με τις καθυστερήσεις στις πτήσεις. Είναι χαρακτηριστικά επ’ αυτών τα ευρήματα της δημοσκόπησης της εταιρείας RASS για «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», σύμφωνα με τα οποία πάνω από εννιά στους δέκα ερωτηθέντες θέλουν τη συνέχιση της λειτουργίας της Ολυμπιακής, αν και δηλώνουν πως αυτήν τη συνέχιση τη βλέπουν ως σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, όχι δηλαδή με τη σημερινή της μορφή, που την έχει καταστήσει υποχείριο των εκάστοτε κυβερνήσεων, καθώς και προνομιακό χώρο άσκησης πρακτικής ρουσφετιών… Μάλιστα η διαφαινόμενη κυβερνητική αναδίπλωση ενδέχεται να πάρει και διαστάσεις ενδοκυβερνητικού εμφυλίου, αφού ναι μεν εμφανίζονται υπουργοί να στηρίζουν στα λόγια τον Κ. Χατζηδάκη, ωστόσο, σύμφωνα με ορισμένες πληροφορίες, δόθηκε «οδηγία» αδειάσματός του απ’ το Μαξίμου μέσω προβολής διαφωνούντων βουλευτών της ΝΔ με τους χειρισμούς του, όπως η δημοσιοποίηση της γνωστής επιστολής Καραμάριου, για παράδειγμα…

Σύμπραξη δημόσιου – ιδιωτικού τομέα;

Πάντως και υπό το κλίμα που έχει διαμορφωθεί έγκυροι οικονομικοί και πολιτικοί παράγοντες, καθώς και γνώστες του επίμαχου ζητήματος:

• Επαναφέρουν την πρόταση που έχει και

«ΤΟ ΠΑΡΟΝ» καταθέσει παλιότερα, δηλαδή τη σύμπραξη ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, μέσω και της συμμετοχής στο μετοχικό σχήμα εταιρειών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, όπως ο ΟΠΑΠ, τα ΕΛΠΕ, ο ΟΤΕ, η Εθνική Τράπεζα αντί να αγοράζουν εταιρείες στα Σκόπια, στην Αρμενία και τράπεζες στην Τουρκία, με ανάληψη του μάνατζμεντ από ιδιώτη, ώστε να μη συνεχιστεί το φαύλο καθεστώς ρουσφετιών απ’ τις εκάστοτε κυβερνήσεις. Είναι χαρακτηριστικό πως αυτήν τη λύση, της σύμπραξης του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, την προτιμά και η πλειοψηφία του λαού, σύμφωνα με τα ευρήματα της δημοσκόπησης της RASS.

Στο κάτω κάτω αποτελεί οξύμωρο σχήμα να δίνει τόσα δισεκατομμύρια η Εθνική για να κάνει την αμφιλεγόμενη αγορά της τουρκικής Finansbank και κερδοφόρες εταιρείες του ευρύτερου δημόσιου τομέα να μην επενδύουν για έναν τέτοιο σκοπό…

Οι εκτιμήσεις, μάλιστα, είναι πως ένα τέτοιο σχήμα μπορεί να είναι και κερδοφόρο και βιώσιμο.

Είναι ενδεικτικό και το γεγονός ότι, σύμφωνα με απόλυτα έγκυρες πληροφορίες μας, οι συμβάσεις με ξένες αεροπορικές εταιρείες για εξυπηρέτηση εδάφους μέχρι το 2009 ανέρχονται σε 80 εκατομμύρια ευρώ. Αλλά η παραπάνω επισήμανση δείχνει και τα σοβαρά προβλήματα που αντικειμενικά υπάρχουν, εφόσον τελικά η κυβέρνηση επιμείνει στην αρχική επιλογή της διάλυσης της Ολυμπιακής, προβλήματα που εκτείνονται πέραν της τύχης των εργαζόμενων.

Και προς επίρρωση της πρότασης για σύμπραξη δημόσιου – ιδιωτικού τομέα προς εξυγίανση της εταιρείας, ας σημειωθεί και τούτο:

• Παρά το φορτισμένο κλίμα που έχει δημιουργηθεί, δεν έγιναν ακυρώσεις εισιτηρίων για τις γιορτές. Υπήρξαν μόνο στην αρχή που προέκυψε το θέμα κάποιες επιφυλάξεις που εκφράστηκαν με τηλεφωνικές οχλήσεις, αλλά τα δρομολόγια των εορτών θα πραγματοποιηθούν κανονικά και… πλήρη επιβατών.

Είναι γεγονός ότι έχουν ενεργοποιηθεί καλώς νοούμενα εθνικά αντανακλαστικά. Και αυτό μπορεί κάλλιστα να αξιοποιηθεί απ’ την κυβέρνηση!


Σχολιάστε εδώ