Πλέουν βαρκούλες στον γιαλό, πλέουνε και… τα πάρκινγκ

Και φτάνοντας εκεί, στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου, θα συναντήσεις αυτοκίνητα παρκαρισμένα σε διαβάσεις, σε ράμπες για τη διευκόλυνση ατόμων με κινητικά προβλήματα, επάνω στα πεζοδρόμια και όπου μπορεί κανείς να φανταστεί. Οι χώροι στάθμευσης -δημόσιοι και ιδιωτικοί- λιγοστοί και ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης φροντίζει να τους κάνει ακόμη λιγότερους με την κατασκευή νησίδων και τη διαπλάτυνση πεζοδρομίων σε οδούς όπου δεν απαιτείται κάτι τέτοιο (π.χ. Ολυμπιάδος). Η μηνιαία ενοικίαση θέσης στάθμευσης στο κέντρο κοστίζει περισσότερο από την ενοικίαση γκαρσονιέρας! Αλλά και το υπερβολικό ωριαίο κόστος στάθμευσης που χρεώνουν ιδιωτικά πάρκινγκ τα καθιστά απρόσιτα για τους οδηγούς και πολλά από αυτά δεν παρουσιάζουν ποτέ πληρότητα. Αυτήν την κατάσταση έρχεται να εκμεταλλευτεί ο Οργανισμός Λιμένος Θεσσαλονίκης που ανακοίνωσε την κατασκευή δύο πλωτών πάρκινγκ. Κατασκευαστής τους θα είναι η κοινοπραξία «Acte-Park» και το πρώτο από αυτά αναμένεται να λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2010. Τα πάρκινγκ, με 500 θέσεις στάθμευσης το καθένα, θα εγκατασταθούν στην Αʼ προβλήτα του ΟΛΘ, στη συμβολή των οδών Κουντουριώτη και Ίωνος Δραγούμη, θα έχουν μήκος 100 μέτρα, πλάτος 30 και ύψος 7. Το κόστος κατασκευής υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τα 40 εκατ. ευρώ, ενώ για τη λειτουργία τους ο ΟΛΘ θα λαμβάνει ετήσιο ενοίκιο ύψους 220.000 ευρώ και 6,25% επί του τζίρου που θα παρουσιάζουν. Συνολικά, το ποσό που θα λαμβάνει ο ΟΛΘ ετησίως υπολογίζεται -από τον ίδιο- σε 340.000 ευρώ τουλάχιστον.

Αντιρρήσεις για τα πλωτά αυτά πάρκινγκ έχει εκφράσει (ήδη από τον περασμένο Απρίλιο, όταν και πρωτοεμφανίστηκε η πρόθεση του ΟΛΘ για την κατασκευή τους) η επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Θεσσαλονίκη Πρωταγωνίστρια» και βουλευτής Χρύσα Αράπογλου, η οποία κατέθεσε επίκαιρη ερώτηση για το θέμα στη Βουλή. Σύμφωνα με την κ. Αράπογλου, η κατασκευή των πλωτών χώρων στάθμευσης δημιουργεί μεγαλύτερα προβλήματα από αυτά που επιλύει στην πόλη, αφού στον θαλάσσιο χώρο δημιουργείται μια ιδιωτική επένδυση που θα παρέχει τις υπηρεσίες επ’ αμοιβή, όταν στην ίδια περιοχή λειτουργούν δεκάδες ιδιωτικοί χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων χωρίς επαρκή πληρότητα.

Αντιρρήσεις στη λειτουργία των πλωτών πάρκινγκ εκφράζει και ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, Δημήτρης Μπακατσέλος, καθώς, όπως επισημαίνει, πρόκειται για πρόχειρη λύση, που εκτός από την αλλοίωση της φυσιογνωμίας της παλιάς παραλίας της Θεσσαλονίκης θα δημιουργήσει προβλήματα και στους επαγγελματίες, αφού κανένας δεν αποκλείει τη δυνατότητα να φιλοξενεί ακόμα και εμπορικά καταστήματα. Η ερώτηση της Χρύσας Αράπογλου ήταν να συζητηθεί στη Βουλή την περασμένη Πέμπτη, αλλά ματαιώθηκε λόγω απουσίας του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Βουλγαράκη.

Το ίδιο ερώτημα έθεσε και στον δήμαρχο Θεσσαλονίκης Βασίλη Παπαγεωργόπουλο, ο οποίος απέφυγε να στηρίξει το όλο εγχείρημα, λέγοντας, δεν μπορεί να πάρει θέση, εάν δεν δει τους όρους της σύμβασης και την κυκλοφοριακή μελέτη. Μια μελέτη που… αναζητείται – πιθανότατα δεν συντάχθηκε ποτέ! Όσο για τους όρους, μάλλον θα τους μάθουμε, αφού η κ. Αράπογλου κατέφυγε και πάλι στη Βουλή ζητώντας να της κατατεθεί η σύμβαση, η προκήρυξη του διαγωνισμού και τα στοιχεία της κατασκευάστριας εταιρείας.


Σχολιάστε εδώ