Ενδιαφέρον για την αγορά από την Qatar Airways…
Έχουν αρχίσει συνεννοήσεις μεταξύ των κυβερνήσεων Ελλάδος – Κατάρ
ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ για την αγορά της Ολυμπιακής φαίνεται ότι είχε εκδηλωθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου και μάλιστα από τις αερογραμμές του Κατάρ (Qatar Airways), γεγονός που είχε προκαλέσει συνεννοήσεις σε κυβερνητικό επίπεδο, ενώ είχαν αρχίσει και οι σχετικές συζητήσεις και συνεννοήσεις, λίγο πριν από τις εκλογές της 16ης Σεπτεμβρίου, με τον υφυπουργό Οικονομικών Πέτρο Δούκα, οι οποίες όμως σταμάτησαν προσωρινά με τις εκλογές του Σεπτεμβρίου και τη μετακίνηση του υφυπουργού.
«ΤΟ ΠΑΡΟΝ» σήμερα αποκαλύπτει μια επιστολή της Qatar Airways, από την οποία προκύπτει το ενδιαφέρον του Κατάρ για την Ολυμπιακή, οι συνεννοήσεις που γίνονται μεταξύ των κυβερνήσεων Ελλάδος και Κατάρ προκειμένου να προχωρήσουν οι συζητήσεις και η ενημέρωση για τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, ενώ επιβεβαιώνεται ότι η Ολυμπιακή παρουσιάζει ενδιαφέρον ως επενδυτική ευκαιρία…
Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ, που έχει ημερομηνία 2 Σεπτεμβρίου 2000, την οποία υπογράφει ο διευθύνων σύμβουλος της Qatar Airways, Akbar al Baker, και απευθύνεται στον υφυπουργό Οικονομικών Πέτρο Δούκα, αναφέρει τα εξής:
«ΑΠΟ: Γραφείο διευθύνοντος συμβούλου
CEO/4.7/PA/206/07
2 Σεπτεμβρίου 2007
Προς: κ. Πέτρο Γ. Δούκα
Υφυπουργό Οικονομίας
Πανεπιστημίου 37
10165 Αθήνα, Ελλάδα
ΘΕΜΑ: ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ
Αγαπητέ κύριε Δούκα
Αναφέρομαι στις συζητήσεις μεταξύ των κυβερνήσεων Ελλάδας – Κατάρ για την πρόθεση της ελληνικής κυβέρνησης να προβεί σε πώληση της Ολυμπιακής Αεροπορίας, καθώς και στην πεποίθηση ότι η εταιρεία ενδεχομένως παρουσιάζει ενδιαφέρον ως επενδυτική ευκαιρία για το Κατάρ.
Έλαβα εντολή να αναθέσω σε εξειδικευμένους συμβούλους την ανάλυση των οικονομικών στοιχείων της Ολυμπιακής Αεροπορίας, και έχω ορίσει γιʼ αυτόν τον σκοπό την Mott Macdonald ITA. Τα στοιχεία διεύθυνσης της Mott είναι… (σ.σ.: αναφέρονται λεπτομερώς τα στοιχεία, διεύθυνση και τηλέφωνα της Mott και του L. Price, Διευθυντή Αεροπορικής Στρατηγικής).
Ο κ. Price θα επικοινωνήσει σύντομα με την Ολυμπιακή Αεροπορία για να προχωρήσει το πρότζεκτ μέσα στις επόμενες εβδομάδες, και θα σας ήμασταν ευγνώμονες αν μπορούσατε να μας κατευθύνετε στον άνθρωπο με τον οποίο θα κάνουμε τις πρώτες επαφές. Αντιλαμβάνομαι ότι η κα Ευαγγελία Μασλαρινού, διευθύντρια Εμπορικού Τμήματος, και ο κ. Τάκης Αδαμίδης, διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων, έχουν τοποθετηθεί από την Ολυμπιακή Αεροπορία προκειμένου να βοηθήσουν τους συμβούλους μας σχετικά με την παραπάνω ανάλυση.
Με εκτίμηση, Akbar Al Baker διευθύνων σύμβουλος»
ΣΕ Ο,ΤΙ ΑΦΟΡΑ το ενδιαφέρον των Αράβων ενδιαφέρουσα είναι η άποψη που διατυπώνεται σε σχόλιο στον ηλεκτρονικό οικονομικό κόμβο του EMEA Βusiness Monitor, στο οποίο σημειώνονται τα εξής:
«Για τους Άραβες της Qatar Airways –επισημαίνεται στον ηλεκτρονικό κόμβο– που επιθυμούν διακαώς να αποτελέσουν το αντίπαλο δέος της Emirates Airlines, δύο μοιάζουν να είναι οι βασικοί λόγοι που της κέντρισαν το ενδιαφέρον για να την εξαγοράσουν. Ο ένας έχει να κάνει με το “Oλυμπιακό” brand name που είναι παγκόσμια αναγνωρίσιμο, ενώ ο δεύτερος και πιο σημαντικός έχει να κάνει με το γεγονός ότι η Ελλάδα συνιστά την πύλη εισόδου προς την αγορά της Ευρώπης, αλλά και των Ηνωμένων Πολιτειών μέσω των “slots”, χρονοθυρίδες – άδειες απογείωσης και προσγείωσης που διαθέτει η Ολυμπιακή στους διεθνείς αερολιμένες, τα λεγόμενα και πτητικά δικαιώματα».
«Χαρακτηριστικό μάλιστα του έντονου ενδιαφέροντος των Αράβων για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές –επισημαίνεται στο σχόλιο– είναι ότι την διεκδικούν χωρίς να έχει ακόμα ξεκαθαρίσει από τις Βρυξέλλες το θέμα του συμψηφισμού χρεών του αερομεταφορέα από και προς το Δημόσιο. Πρόκειται ουσιαστικά για το αίτημα της Ελλάδας, η οποία υποστηρίζει ότι θα πρέπει να συμψηφιστούν τα ποσά που έχουν επιδικάσει στην Ολυμπιακή τα διαιτητικά δικαστήρια και φτάνουν τα 840 εκατ. ευρώ με εκείνα τα οποία η Κομισιόν είχε θεωρήσει παράνομες κρατικές ενισχύσεις στην εταιρεία. Με αυτόν τον τρόπο μηδενίζεται το χρέος της Ολυμπιακής απέναντι στο Δημόσιο και ο δρόμος για την ιδιωτικοποίησή της γίνεται πιο εύκολος, ενώ ταυτόχρονα η κυβέρνηση θα εξασφαλίσει και την προστασία των εργαζομένων, δηλαδή να μην έχει προβλήματα από απολύσεις».