«Κατεβάζει ρολά» η Ολυμπιακή
Οι δαπανηρές ναυλώσεις των αεροσκαφών, οι υπέρογκες χρεώσεις είναι προβλήματα τα οποία απαξιώνουν την εταιρεία, όμως οι συνεχείς βλάβες φαίνεται να προκαλούν πονοκέφαλο στους αρμοδίους, γιατί δεν επιφέρουν μόνο πλήγματα στην αξιοπιστία της Ολυμπιακής, αλλά και γιατί εκφράζονται πλέον φόβοι για την ασφάλεια των μεταφορών.
Ποιος παίζει με την ασφάλεια
ΤΟ ΘΕΜΑ της ενοικίασης αεροσκαφών από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές, που το «ΠΑΡΟΝ» έχει θίξει πολλές φορές, αυτές τις ημέρες έχει κυριαρχήσει και στα πρωτοσέλιδα των υπολοίπων εφημερίδων. Ένα από τα 4 νοικιασμένα αεροσκάφη της αεροπορικής εταιρίας HOLA ήταν καθηλωμένο για 30 μέρες στο αεροδρόμιο, με σοβαρό τεχνικό πρόβλημα με τη συμπίεσή του.
Όπως έχει ήδη δημοσιευτεί, οι τεχνικοί της Ολυμπιακής αρχικά δεν κατάφεραν να εντοπίσουν και να επισκευάσουν τη βλάβη και το αεροπλάνο πετούσε έτσι για μεγάλο χρονικό διάστημα, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή των περίπου 25.000 επιβατών που είχε μεταφέρει σε αυτό το διάστημα. Μετά τον εντοπισμό της βλάβης οι Ολυμπιακές Αερογραμμές κατήγγειλαν τη σύμβαση και το αεροσκάφος μεταφέρθηκε στη Μαγιόρκα, όπου είναι και η βάση της HOLA.
ΠΑΡΑ τα πρωτοσέλιδα και την καταγγελία της σύμβασης, το συγκεκριμένο αεροσκάφος επέστρεψε μόλις προχθές επιδιορθωμένο στο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (!), όπως υποστηρίζουν οι ισπανοί υπεύθυνοι, και φυσικά το ζητούμενο είναι αν η διοίκηση της Ολυμπιακής επιτρέψει στο συγκεκριμένο αεροσκάφος να ενταχθεί εκ νέου στον στόλο της.
Απειλούν οι πιλότοι να μην πετάνε τα σαράβαλα αεροπλάνα!
ΕΝΑ δεύτερο περιστατικό είδε το φως της δημοσιότητας την Παρασκευή, όταν αποκαλύφθηκε από μηχανικούς της Ολυμπιακής Αεροπορίας ότι ένα άλλο αεροσκάφος είχε υποστεί ζημία στην εξωτερική του επιφάνεια και παρʼ όλα αυτά πέταγε για μεγάλο χρονικό διάστημα με μια μεγάλη τρύπα 50Χ5 εκατοστά, η οποία είχε με ειδικό τρόπο μακιγιαριστεί και βαφτεί για να μην μπορέσουν εύκολα να την εντοπίσουν. Είχε δήθεν επιδιορθωθεί με απαράδεκτο τρόπο και με στόχο να εξαπατηθούν οι τεχνικές υπηρεσίες. Το αεροσκάφος καθηλώθηκε στο έδαφος και αυτές τις μέρες γίνεται επιπλέον έλεγχος.
ΑΠΟ την άλλη πλευρά πάντως, οι πιλότοι και οι μηχανικοί της ΟΑ έχουν επαναστατήσει, λόγω της κατάστασης αυτών των αεροσκαφών που δημιουργούν συνέχεια προβλήματα, φτάνοντας στο σημείο να απειλήσουν τη νέα διοίκηση ότι αν δεν απομακρυνθούν αμέσως, θα αρνηθούν να τα επισκευάσουν και να τα πετάξουν, ενώ θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι τέτοιο χάλι με την κατάσταση αεροσκαφών δεν έχει υπάρξει από ιδρύσεως της εταιρείας.
Αγοράζουν αεροσκάφη για να τα νοικιάσουν στην ΟΑ!
ΣΕ Ο,ΤΙ αφορά τις ενοικιάσεις των αεροσκαφών, να επισημάνουμε ότι η συγκεκριμένη εταιρεία ενοικιάσεων χρησιμοποιείται από την Ολυμπιακή από τα μέσα του 2003. Ενοικιάζει τα αεροσκάφη που έχει στη διάθεσή της με την ώρα και έφτασε στο σημείο να αγοράζει αεροσκάφη για να τα ενοικιάζει στην Ολυμπιακή, εισπράττοντας ενοίκια 16 μηνών από την ΟΑ, το σύνολο δηλαδή των χρημάτων που ξόδεψαν για την αγορά του αεροσκάφους. Η μέση τιμή ανά ώρα είναι 2.750 ευρώ, η ΟΑ εγγυάται 300 ώρες τον μήνα, περίπου 825.000 ευρώ, και έτσι μπορεί εύκολα κάποιος να καταλάβει ότι με τέτοιες τιμές ενοικίασης δεν είναι δυνατόν τα 4 αυτά αεροσκάφη να βγάλουν χρήματα για την εταιρεία.
ΚΑΙ ΤΟ ΑΠΟΚΟΡΥΦΩΜΑ είναι ότι τα περισσότερα νοικιασμένα Μπόινγκ έχουν επιστραφεί, με αποτέλεσμα περίπου 50 πιλότοι να πληρώνονται χωρίς να πετάνε, δηλαδή στην κυριολεξία κάθονται, αφού δεν υπάρχουν αεροπλάνα τύπου Μπόινγκ 717.
Πώληση της ΟΑ στα γρήγορα
ΟΙ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ πάντως που υπάρχουν από κυβερνητικές πηγές είναι ότι η Ολυμπιακή οδηγείται σε πλήρη απαξίωση και βέβαια σε συρρίκνωση, η οποία μάλιστα φαίνεται ότι θα επιταθεί, αφού μετά το τέλος του Ιανουαρίου πρόκειται να φύγουν ακόμη 7 αεροσκάφη.
ΟΛΟΙ πλέον επιμένουν ότι αυτή η «αμαρτωλή» ιστορία της Ολυμπιακής πρέπει να τελειώνει, ότι όλοι οι συμψηφισμοί έχουν ολοκληρωθεί και η εταιρεία θα πρέπει να πωληθεί πριν απαξιωθεί εντελώς. Οι ίδιες μάλιστα πληροφορίες λένε ότι υπάρχουν αγοραστές, οι οποίοι εξακολουθούν να ενδιαφέρονται για την εταιρεία, ακόμη και στην κατάσταση όπου βρίσκεται.
Η αντιπολίτευση
ΑΠΟ την πλευρά της αντιπολίτευσης πάντως, ήδη έχουν κατατεθεί δύο ερωτήσεις. Η πρώτη επίκαιρη κατετέθη από 36 βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, οι οποίοι καταγγέλλουν το σκάνδαλο των ναυλώσεων, ενοικιάσεων αλλά και βλαβών των αεροσκαφών και καταλογίζουν ευθύνες στη μέχρι σήμερα πολιτική ηγεσία και τους διοικούντες την εταιρεία, ενώ από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ερώτηση κατέθεσε ο βουλευτής Παναγιώτης Λαφαζάνης, που καταγγέλλει τα απαράδεκτα σχέδια ιδιωτικοποίησης που έχει η κυβέρνηση, αντί των ρεαλιστικών σχεδιασμών για την ενοποίηση και την ανασυγκρότησή της.