Ακόμα δεν έχουν διανεμηθεί βιβλία γαλλικών και γερμανικών στα σχολεία!
Δηλαδή επειδή ευνοείται σκανδαλωδώς ένας εκδοτικός οίκος, τα βιβλία αγγλικών διανεμήθηκαν και διδάσκονται στους μαθητές, ενώ τα βιβλία γαλλικών και γερμανικών, η αγορά των οποίων από το υπουργείο Παιδείας, για τη διανομή τους στους μαθητές, χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, ακόμα δεν έχουν δοθεί στα σχολεία επειδή -προφανώς- δεν… βρέθηκε ο «κατάλληλος» εκδοτικός οίκος για να πάρει τη δουλειά!
Δεν λέμε ότι γίνεται κάτι από πρόθεση ή ότι κάποιοι παρανομούν για δικούς τους λόγους, απλώς παραθέτουμε κάποια γεγονότα και θέτουμε κάποια ερωτήματα, τα οποία όμως θα θέλαμε να απαντηθούν από τους κάθε λογής αρμόδιους.
Συγκεκριμένα: Η τελευταία ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας για τα βιβλία των αγγλικών, που εκδόθηκε τον περασμένο Απρίλιο και αφορά την υποβολή βιβλίων, μεταξύ άλλων, αναφέρει επί λέξει:
«Διδακτικές σειρές παλαιότερες των 6 χρόνων δεν είναι επιλέξιμες όπως και οι πρόσφατες ανατυπώσεις παλαιών σειρών».
Ενώ αυτή η διάταξη τηρείται για όλους τους εκδοτικούς οίκους, για έναν δεν τηρείται! Ενδεικτικά:
• Η σειρά «The Leaders Intermediate» των εκδόσεων Hillside Press με ημερομηνία έκδοσης το 1997 ανατυπώθηκε το 2003 και εγκρίθηκε ξανά με την ένδειξη
(revised). Το ίδιο επαναλήφθηκε το 2006 και με τη σειρά «Cross the Border», εκδόσεις Hillside Press (με αρχική ημερομηνία έκδοσης το 1999), του ίδιου εκδότη. Δηλαδή δόθηκε αδικαιολόγητα, και σε αντίθεση με τις επιταγές της εγκυκλίου, παράταση 6 ετών σε δύο παλαιές σειρές. Η παράταση εξακολουθεί και σήμερα, κάτι που δεν έχει γίνει για καμία άλλη σειρά.
Υπάρχει άραγε κανένας λόγος που επιτρέπει στη συγκεκριμένη εταιρεία να παίρνει κατ’ εξαίρεσιν τις εγκρίσεις, τη στιγμή που άλλες απορρίπτονται επειδή ακριβώς δεν πληρούν αυτές τις προϋποθέσεις;
Και κάτι ακόμα:
Σε άλλο σημείο το ίδιο έγγραφο του υπουργείου Παιδείας αναφέρει:
«Επισημαίνουμε την καθοριστική σημασία της τιμής πώλησης των βιβλίων σας (διδακτικών σειρών) που δεν πρέπει να υπερβαίνει το ύψος της περσινής σας προσφοράς τόσο για το Γυμνάσιο όσο και για το Ενιαίο Λύκειο, προκειμένου να συμπεριληφθούν στους εγκεκριμένους πίνακες για το σχολικό έτος 2007-2008».
• Κάθε χρόνο, μέχρι και το 2007, η τιμή πώλησης των βιβλίων του ίδιου εκδότη, εκδόσεις Hillside Press, αυξανόταν κατά 7% – 8% περίπου, σε αντίθεση με την παραπάνω ανακοίνωση του υπουργείου. Έτσι στο διάστημα 2002 έως 2006 η σειρά «Cross the Border» των εκδόσεων Hillside Press από 10,56 ευρώ αυξήθηκε στα 13,95 ευρώ (κατά 35% περίπου).
Η ερώτηση εδώ είναι: Πώς γίνεται ένας εκδοτικός οίκος που δεν καλύπτει δύο βασικά σημεία της υπουργικής ανακοίνωσης να «παίρνει» τις δουλειές; Έχουν κάτι παραπάνω τα βιβλία του από εκείνα των άλλων οίκων ή απλώς ο ίδιος έχει… μέσον;
Ας πάμε τώρα και στα βιβλία της δεύτερης ξένης γλώσσας, όπου πραγματικά γίνεται… πανηγύρι! Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Η εισαγωγή της δεύτερης ξένης γλώσσας (γαλλικά ή γερμανικά) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη δημοτικού, άρχισε πιλοτικά τη σχολική περίοδο 2005-2006 σε 210 σχολεία με 2 ώρες την εβδομάδα.
Για τη διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας το ΥΠΕΠΘ συνέταξε, κατόπιν αξιολόγησης, λίστα από εγκεκριμένα βιβλία-μεθόδους. Το δίωρο της δεύτερης ξένης γλώσσας ενσωματώθηκε επίσημα στο βασικό ωρολόγιο πρόγραμμα της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης του δημοτικού σχολείου.
Από τη σχολική χρονιά 2006-2007 η διδασκαλία της δεύτερης ξένης γλώσσας επεκτάθηκε σε όλα σχεδόν τα εξαθέσια δημοτικά σχολεία της χώρας με 2 ώρες την εβδομάδα, η δε προμήθεια των μεθόδων έγινε από την εγκεκριμένη λίστα του ΥΠΕΠΘ.
Η λίστα εγκεκριμένων βιβλίων κάθε χρόνο εγκρίνεται και δημοσιεύεται από το υπουργείο στα τέλη Ιουλίου με αρχές Αυγούστου.
Η καθιέρωση της δεύτερης ξένης γλώσσας είναι προϊόν της συνεργασίας ανάμεσα στην Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού το πενταετές πρόγραμμα χρηματοδοτείται εξ ολοκλήρου από την ΕΕ.
Από την έναρξη της σχολικής χρονιάς 2007-2008 τα μαθήματα της δεύτερης ξένης γλώσσας συνεχίζονται με 2 ώρες την εβδομάδα, αλλά χωρίς βιβλία, αφού η λίστα με τις εγκεκριμένες μεθόδους δεν έχει ακόμη υπογραφεί από τον υπουργό (για πρώτη φορά από την εφαρμογή του προγράμματος) και ούτε έχει δοθεί η οποιαδήποτε οδηγία από το ΥΠΕΠΘ, ώστε τα δημοτικά σχολεία να επιλέγουν βιβλία από την περσινή εγκεκριμένη λίστα.
Έτσι, από την αρχή της σχολικής περιόδου 2007-2008, τα μαθήματα της δεύτερης γλώσσας πραγματοποιούνται χωρίς βιβλία (!), πράγμα που έχει φέρει τους καθηγητές της γαλλικής και της γερμανικής σε δεινή θέση, αφού οι μαθητές χωρίς εγχειρίδια δεν δείχνουν ενδιαφέρον.
Τα ερωτήματα εν προκειμένω είναι:
• Για ποιον λόγο τα βιβλία δεν έχουν πάει στα δημοτικά σχολεία, αφού υπάρχει εγκεκριμένος κατάλογος βιβλίων από το 2006;
• Ποιος είναι ο λόγος που ο κατάλογος των εγκεκριμένων βιβλίων για τη σχολική χρονιά 2007-2008 δεν έχει ακόμη υπογραφεί, τρεις μήνες μετά την έναρξη της σχολικής περιόδου, από τον αρμόδιο υπουργό;
• Υπάρχουν άραγε οικονομικά συμφέροντα που εμποδίζουν την ομαλή λειτουργία της δεύτερης ξένης γλώσσας στο Δημοτικό;
· Γνωρίζει ο κύριος υπουργός ότι χιλιάδες καθηγητές της γαλλικής και της γερμανικής γλώσσας που διδάσκουν στο δημοτικό (Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη) βρίσκονται σήμερα υπό καθεστώς απόλυτης αδράνειας, πράγμα που τους καθιστά μπροστά στα βλέμματα των μαθητών και γονέων μη παραγωγικούς, περιττούς και ίσως αναξιόπιστους;
• Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει ενημερωθεί γι’ αυτήν τη δυσλειτουργία (δηλαδή τα μαθήματα γίνονται χωρίς βιβλία), αφού η ίδια χρηματοδοτεί εξ ολοκλήρου το πρόγραμμα της δεύτερης ξένης γλώσσας στη χώρα μας;
Θα μας απαντήσει άραγε κανείς;
Περιμένουμε…