ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ στη φανέλα της η Ρεάλ στο Καραϊσκάκη;
Είναι ακόμη πιθανό η απόφαση αυτή να επεκταθεί και στην Ελλάδα. Τουλάχιστον η πρόταση αυτή υπάρχει στον ΟΠΑΠ και αφορά στον αγώνα του Τσάμπιονς Λιγκ Ολυμπιακού – Ρεάλ Μαδρίτης και τη διαφήμιση εταιρείας ιντερνετικού στοιχήματος, που φέρει στις φανέλες της η «Βασίλισσα».
Ποτοαπαγόρευση
Το βράδυ της Τετάρτης 3 Οκτωβρίου 2007, στον αγώνα του Τσάμπιονς Λιγκ ανάμεσα στη Λιόν και τη Ρέιντζερς στο «Ζερλάν», όπου οι Σκοτσέζοι πέτυχαν ιστορική νίκη με 3-0, η Ρέιντζερς αγωνίστηκε με εμφανίσεις που δεν έφεραν διαφήμιση. Αυτό συνέβη διότι η γαλλική κυβέρνηση ανάγκασε την ομάδα του Ηνωμένου Βασιλείου να εφαρμόσει τη νομοθεσία της χώρας, η οποία απαγορεύει τις παντός είδους διαφημίσεις αλκοόλ. Έτσι, σε ένα από τα σημαντικότερα βράδια της ιστορίας της, η σκοτσέζικη ομάδα δεν έφερε στις εμφανίσεις την μπίρα Garling, την οποία διαφημίζει και της αποφέρει αρκετά χρήματα.
Την απόφαση αυτή, να απαγορεύει τη διαφήμιση αλκοόλ σε ποδοσφαιρικό αγώνα, η Γαλλία την έχει επεκτείνει. Σε όλα τα παιχνίδια του Τσάμπιονς Λιγκ, του κορυφαίου ποδοσφαιρικού προϊόντος στον πλανήτη, που γίνονται στη Γαλλία απαγορεύεται να μπαίνουν στα γήπεδα διαφημιστικές πινακίδες της Heineken, που είναι εκ των μεγαλυτέρων χορηγών της ΟΥΕΦΑ και της διοργάνωσης.
Η ελληνική πρόταση
Όλα αυτά τα είδαν στον ΟΠΑΠ και, στην προσπάθειά τους οι υπεύθυνοι του Οργανισμού να προστατέψουν ίσως το κορυφαίο προϊόν τους, που είναι το ποδοσφαιρικό στοίχημα, συζήτησαν την πιθανότητα να λάβουν αντίστοιχη απόφαση. Ένας εκ των ειδικών συμβούλων του ΟΠΑΠ για το στοίχημα τόλμησε και κατέθεσε συγκεκριμένη πρόταση, που δεν είναι βεβαίως καθόλου εύκολο να γίνει δεκτή και να εφαρμοστεί στην πράξη, παρότι μελετάται σοβαρά.
Η πρόταση αυτή αφορά στον αγώνα Ολυμπιακού – Ρεάλ Μαδρίτης, που θα διεξαχθεί στο Καραϊσκάκη στις 7 Νοεμβρίου. Προτείνεται, λοιπόν, να ζητηθεί από τη Ρεάλ Μαδρίτης να μη φορέσει τις φανέλες που φορά σε όλα τα εγχώρια και διεθνή παιχνίδια, αφού σε αυτές υπάρχει η διαφήμιση της εταιρείας Βwin. Πρόκειται για εταιρεία ιντερνετικού στοιχήματος, που σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, ο ΟΠΑΠ τη θεωρεί παράνομη, όπως και τις υπόλοιπες.
Το να ζητηθεί από τη Ρεάλ Μαδρίτης και αυτή να συναινέσει να μη φορέσει τις φανέλες που τις αποφέρουν τεράστια ποσά δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα που υπάρχει στον κόσμο. Προς το παρόν, όλα αυτά αποτελούν μόνο σκέψεις, αλλά από τη στιγμή που θα κατατεθεί επισήμως η πρόταση θα πρέπει η διοίκηση του Οργανισμού να λάβει θέση. Δεν αποκλείεται ακόμη να απαιτηθεί και πολιτική απόφαση, αν τελικώς υιοθετηθεί από τον ΟΠΑΠ η πρόταση η οποία επεκτείνεται ακόμη περισσότερο και αναφέρει πως θα πρέπει να ακολουθηθεί το γαλλικό μοντέλο και να απαγορευθούν και οι διαφημιστικές πινακίδες της συγκεκριμένης εταιρείας που διαφημίζει η Ρεάλ στο γήπεδο εκείνο το βράδυ.
Το μονοπώλιο
Όλα αυτά εντάσσονται στην προσπάθεια που γίνεται από την πλευρά της ελληνικής λοταρίας να διατηρήσει το κρατικό μονοπώλιο στο στοίχημα, πράγμα που δεν είναι καθόλου εύκολο. Αν τελικώς επιλεγεί η λύση του να ζητηθεί ή να απαγορευθεί από τη Ρεάλ να φέρει στις εμφανίσεις της τη συγκεκριμένη εταιρεία, θα είναι μια σημαντική νίκη στον αγώνα διατήρησης του μονοπωλίου και ίσως μια επέκταση του ισχύοντος καθεστώτος.
Ακόμη και εντός του ΟΠΑΠ θεωρείται δεδομένη η προσφυγή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο κατά της χώρας μας, για απελευθέρωση της αγοράς του στοιχήματος και αν αυτό συμβεί, να κατατεθεί δηλαδή προσφυγή, θεωρείται σίγουρη η καταδίκη της χώρας μας και το αναγκαστικό άνοιγμα της αγοράς.
Ήδη πολλές εταιρείες είναι έτοιμες να αναπτύξουν στη χώρα μας και το ιντερνετικό στοίχημα, αλλά και να αναπτύξουν δίκτυο είτε πρακτορείων είτε παιχνιδιών σε διάφορους χώρους.