Σε διαπραγμάτευση με τις ΠΑΕ οι πράκτορες ΠΡΟΠΟ
Την αδράνεια της εδώ και τρία χρόνια συσταθείσας θυγατρικής εταιρείας του ΟΠΑΠ, της ΟΠΑΠ Υπηρεσιών, που ουδείς έχει καταλάβει τον πραγματικό λόγο ύπαρξής της, προσπαθούν να υποκαταστήσουν οι πράκτορες του ΠΡΟΠΟ. Η ομοσπονδία τους έρχεται να καταθέσει ολοκληρωμένη πρόταση για το λεγόμενο και πολυεξαγγελθέν από την κυβέρνηση ηλεκτρονικό εισιτήριο. Η ιδιωτική πρωτοβουλία δηλαδή έρχεται να υποκαταστήσει τη δημόσια, με τη διαφορά ότι η τελευταία έχει στοιχίσει ουκ ολίγα λεφτά στον έλληνα φορολογούμενο.
Τι ακριβώς συμβαίνει και τι έχουν κάνει οι πράκτορες του ΠΡΟΠΟ μέσω του δευτεροβάθμιου συνδικαλιστικού τους οργάνου, της Ομοσπονδίας Πρακτόρων ΠΡΟΠΟ Ελλάδος; Πρόσφατα, η ομοσπονδία των πρακτόρων απέστειλε και στις 16 ΠΑΕ της Σούπερ Λίγκας (Α΄ εθνικής κατηγορίας) έγγραφα στα οποία προτείνει να συζητήσουν τη διακίνηση και πώληση των εισιτηρίων των αγώνων των εγχώριων διοργανώσεων, του πρωταθλήματος και του κυπέλλου, μέσω των πρακτορείων ΠΡΟΠΟ όλης της χώρας και του on line συστήματος που αυτά διαθέτουν. Πρόκειται για ένα τεράστιο δίκτυο 5.534 πρακτόρων με ένα ή περισσότερα τερματικά, τα οποία είναι συνδεδεμένα on line με ένα από τα μηχανογραφικά κέντρα της εταιρείας στην Αθήνα και την Κύπρο και μόνο στην περιοχή της Αττικής (Αθήνα και Πειραιά) βρίσκονται τα 2.198 πρακτορεία.
Έλεγχος αγοραστών
Μέσω αυτού του συστήματος και του σχεδίου που μοιάζει πολύ με την πρόταση για το ηλεκτρονικό εισιτήριο, το οποίο θα πρέπει κανονικά και σύμφωνα με τον σχεδιασμό που υπάρχει να εφαρμοστεί σύντομα, θα διακινούνται τα εισιτήρια όλων των αγώνων της Σούπερ Λίγκας από τα πρακτορεία ΠΡΟΠΟ της χώρας και on line. Θα μπορούν οι φίλαθλοι δηλαδή να αγοράζουν εισιτήρια και με ηλεκτρονικό τρόπο από τα πρακτορεία ΠΡΟΠΟ και να μην είναι αναγκασμένοι να πηγαίνουν στα εκδοτήρια των γηπέδων, ενώ θα υπάρχει η δυνατότητα κράτησης εισιτηρίων.
Όλα τα εισιτήρια θα είναι ονομαστικά και με αυτόν τον τρόπο θα υπάρχει έλεγχος αυτών που τα αγοράζουν, κάτι που το επιθυμεί και η ίδια η κυβέρνηση. Όπως λένε οι πράκτορες μέσω της Ομοσπονδίας τους, «τα εισιτήρια που θα διανέμονται μέσω του δικτύου των πρακτορείων θα τα διαθέτουμε σε οικογενειάρχες και φιλήσυχους ανθρώπους, σε ανθρώπους που τους γνωρίζουμε καλά και που δεν πρόκειται να πάνε στο γήπεδο για να δημιουργήσουν επεισόδια».
Τα προβλήματα
Για να εφαρμοστεί αυτό το σύστημα, βέβαια, θα πρέπει να υπάρχει και η απαραίτητη υποδομή των ελληνικών γηπέδων, που στην παρούσα φάση είναι ανύπαρκτη σχεδόν σε όλα τα γήπεδα. Μόνο το Καραϊσκάκη διαθέτει τις κατάλληλες υποδομές και τα απαραίτητα τουρνικέ, αλλά αυτό δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα της πρωτοβουλίας αυτής των πρακτόρων.
Το σημαντικό γι’ αυτούς πρόβλημα είναι πως, για να προχωρήσουν και να υλοποιηθεί η πρότασή τους και η καθιέρωση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου με αυτόν τον τρόπο, θα πρέπει να συμφωνήσει και ο ΟΠΑΠ, ο οποίος δεν έχει δείξει τις προθέσεις του και επιπλέον, προ τριετίας δημιουργήθηκε η θυγατρική του, η ΟΠΑΠ Υπηρεσιών, η οποία δημιουργήθηκε έχοντας αυτό ως βασικό στόχο. Επιπροσθέτως, θα πρέπει να επιτευχθεί και συμφωνία με τη Σούπερ Λίγκα σε κεντρικό επίπεδο, με την οποία, όπως και με τον ΟΠΑΠ, προτίθενται να συζητήσουν οι πράκτορες, αν και μεμονωμένα έχει επιδειχθεί ένα αρχικό ενδιαφέρον από ομάδες, όπως η ΑΕΚ, για να συζητήσουν την πρόταση αυτή και να την υλοποιήσουν.