Μεγαλώνει η κόντρα του Ρέστη με τον Κυριακού
Ο Βίκτωρ Ρέστης κέρδισε τη μάχη στην Ελλάδα για τη διεκδίκηση του MTV -αν και ως τώρα δεν υπάρχουν επίσημες ανακοινώσεις- και οι περισσότεροι φαντάζονταν πως η αντιπαράθεση θα σταματούσε εκεί, με τον Μ. Κυριακού να παίρνει το MTV για τη Ρουμανία. Όμως φαίνεται πως πρόκειται για μια επιχειρηματική σύγκρουση που δεν έχει όριο, αν και ο Μ. Κυριακού είναι παρών σχεδόν από την πρώτη στιγμή της τηλεοπτικής αγοράς, ενώ ο Β. Ρέστης ανακάλυψε τη γοητεία των media μέσα σε ένα εξάμηνο, με την απόκτηση του μεριδίου στην ΙΜΑΚΟ και στη συνέχεια του 90% του Smart από τον Γιάννη Αλαφούζο. Στο κανάλι, θυμίζουμε, εισήλθε και η Newsphone την προπερασμένη βδομάδα, αγοράζοντας από τον Γ. Θεοδόση το υπόλοιπο 10%.
Ο ΑΝΤΕΝΝΑ φαίνεται πως έχει μια σοβαρή στρατηγική ανάπτυξης εκτός των Βαλκανίων, δίνοντας βάρος στη Ρουμανία, έχοντας βέβαια ως ορμητήριο τη Βουλγαρία. Αυτό δείχνει και η πρόσληψη της Νίκης Τζαβέλα, ως εντεταλμένης συμβούλου για τη διεθνή ανάπτυξη, αλλά και οι επενδύσεις στη γειτονική χώρα. Η Nova Televisia, το τηλεοπτικό δίκτυο του ομίλου στη Βουλγαρία, εγκαινίασε πρόσφατα τα νέα του, σύγχρονα, στούντιο, παρουσία του Μίνωα Κυριακού και του αντιπροέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Θοδωρή Μ. Κυριακού, του Πρόεδρου της Δημοκρατίας της Βουλγαρίας Georgi Parvanov και του πρωθυπουργού Sergei Stanishev και άλλων επισήμων. Όπως αναφέρει ο ΑΝΤΕΝΝΑ, «το τηλεοπτικό δίκτυο Nova Televisia κατέχει τη δεύτερη θέση στις µετρήσεις τηλεθέασης, ενώ το 2003 απέκτησε άδεια πανβουλγαρικής µετάδοσης», ενώ δίνεται έμφαση στην ανάπτυξη του ομίλου στη νοτιοανατολική Ευρώπη. Στο μεταξύ, η δημοπρασία, στην οποία θα συμμετάσχει και ο ΑΝΤΕΝΝΑ για το συγκρότημα ATV – Sabah στην Τουρκία μετατίθεται για τις 5 Δεκεμβρίου.
Ποια τα σχέδια των εφοπλιστών
Το μεγάλο ερώτημα είναι για τα σχέδια των εφοπλιστών στα media. Εδώ και περίπου έναν χρόνο 3 εφοπλιστές, που δεν είχαν μεγάλη επαφή με τα μέσα ενημέρωσης, κάνουν πλέον ιδιαίτερα αισθητή την παρουσία τους. Οι Ν. Πατέρας και Βαγ. Μαρινάκης έκαναν αρχικά την εμφάνισή τους στον «Ελεύθερο Τύπο», αλλά στη συνέχεια πούλησαν το φύλλο στον Θόδωρο και τη Γιάννα Αγγελοπούλου. Όμως δεν έφυγαν, αντιθέτως, ο Βαγ. Μαρινάκης εισήλθε στον ΣΚΑΪ και τώρα χτυπάει την πόρτα του «Αδέσμευτου» (διαβάστε σχετικό ρεπορτάζ), απέκτησε μικρό ποσοστό στις Εκδόσεις Λυμπέρη, εκεί όπου ο Νίκος Πατέρας ασκεί ασφυκτικό έλεγχο στον Α. Λυμπέρη για τα οικονομικά της εταιρείας και ήδη έχει καταθέσει αγωγή για την ετήσια τακτική συνέλευση της εταιρείας. Ο Β. Ρέστης εδώ και καιρό ήθελε να επενδύσει στα media και είναι ίσως ενδεικτικό πως οι πρώτες συζητήσεις με τον Γιάννη Αλαφούζο για τον Smart, αλλά και τους ραδιοφωνικούς σταθμούς του ομίλου, έγιναν πριν από ενάμιση χρόνο. Η πρώτη παρατήρηση που μπορεί να γίνει είναι πως ο Βαγ. Μαρινάκης επενδύει σε πολιτικά ΜΜΕ, άρα ο ρόλος του μπορεί να είναι καθοριστικός τα επόμενα χρόνια σε μια προοπτική αλλαγής της ηγεσίας της ΝΔ, εξαιτίας και της κουμπαριάς με την Ντ. Μπακογιάννη, ενώ ο Β. Ρέστης κινείται στον χώρο του θεάματος, χωρίς ωστόσο, πέρα από την επένδυση στην ΙΜΑΚΟ, να έχει αρχίσει να αλλάζει το Smart.