Η Ολυμπιακή Αεροπορία
Πρέπει να γίνει κατανοητό απʼ όλους ότι η ΟΑ δεν είναι ένας απλός εμπορικός αερομεταφορέας.
Η γεωγραφική διαμόρφωση της χώρας με την πληθώρα των νησιών, τα μεγαλύτερα των οποίων κείνται ανατολικά, καθιστά αναγκαία την ύπαρξη ενός μεγάλου στόλου μεταφορικών αεροσκαφών υπό κρατικό έλεγχο.
Η λειτουργία των εσωτερικών αερογραμμών επιβάλλει την ύπαρξη ενός πυκνού δικτύου αεροδρομίων, του πυκνότερου από όλες τις χώρες της ΕΕ.
Η λειτουργία αυτού του συστήματος αυξάνει το λειτουργικό κόστος, ιδίως κατά τους χειμερινούς μήνες.
Εξάλλου η ύπαρξη εκατομμυρίων πολιτών ελληνικής καταγωγής σε υπερπόντιες χώρες επιβάλλει τη διατήρηση επαφής με το τμήμα αυτό του Ελληνισμού της διασποράς, που συνιστά στοιχείο εθνικής ισχύος. Η επίδειξη της σημαίας στις πέντε ηπείρους έχει πρακτικό αντίκρισμα.
Τέλος, λόγοι ασφαλείας, ιδιαίτερα στο ταραγμένο Αιγαίο, επιβάλλουν την ύπαρξη ενός αεροσκαφών στόλου μεγάλων μεταφορικών υπό εθνική διοίκηση. Η τραγική περίπτωση της ματαιώσεως της μεταφοράς μιας Μοίρας Καταδρομών στην Κύπρο το καλοκαίρι του 1974 από αεροσκάφη της ιδιωτικής τότε Ολυμπιακής πρέπει να αποτελέσει δίδαγμα.
Η ΟΑ, με υψηλής στάθμης τεχνικό προσωπικό και ικανότατα πληρώματα, είναι μια αεροπορική εταιρεία με υψηλό δείκτη ασφαλείας πτήσεων, γνωστή σʼ όλο τον κόσμο. Με επαγγελματικό μάνατζμεντ η ΟΑ μπορεί να καταστεί κερδοφόρα επιχείρηση, αρκεί να βρεθεί τρόπος συμβιβασμού στο θέμα των υποτιθέμενων κρατικών επιδοτήσεων. Παράλληλα, οι εργαζόμενοι πρέπει να επιδείξουν ευελιξία στις διαπραγματεύσεις με την εταιρεία, ακολουθώντας το παράδειγμα των συναδέλφων τους της ΕΕ.