ψιθυριστά

Τι χουνέρι ήταν αυτό που έπαθαν ορισμένοι συνάδελφοι προεκλογικά οι οποίοι παρουσίασαν τον Μιχάλη Χαραλαμπίδη που ήταν άλλοτε στο ΠΑΣΟΚ ως τον συνώνυμό του που κατήλθε υποψήφιος του ΛΑΟΣ! Τα «συγγνώμη» των συναδέλφων ειπώθηκαν την… επόμενη ημέρα, αν και ο Χαραλαμπίδης φώναζε στο τηλεοπτικό παράθυρο ότι «με μπερδέψατε με άλλον», αλλά δεν τον άφηναν να τους εξηγήσει (γιατί είχαν καταλάβει την γκάφα τους) και μάλιστα τον… έβγαλαν από το «παράθυρο». Και τον λοιδορούσαν κιόλας βγάζοντας συμπεράσματα του τύπου: «Εμ βέβαια, ήταν φυσική κατάληξη των θέσεων που είχατε» ή «είκοσι χρόνια κάνω ρεπορτάζ στο ΠΑΣΟΚ, αυτό δεν το περίμενα»… Αχ συνάδελφοι, που γνωρίζατε τις θέσεις(!) αλλά δεν γνωρίζατε τις φάτσες… Ήταν φυσική κατάληξη τέτοια γκάφα…

Μια πικρή γεύση θα μας μείνει από τις εκλογές που πέρασαν. Το συμπέρασμα για ορισμένους από εμάς τους δημοσιογράφους είναι τραγικό: Δεν κατορθώσαμε τόσα χρόνια επαγγελματίες να συνεργασθούμε με έναν… πρωθυπουργό, με έναν αρχηγό κόμματος… Πώς θα πετύχουμε άραγε την περιβόητη αναγνώριση;

Κατόπιν εορτής, τονίζουμε ότι η Νέα Δημοκρατία πρέπει να είναι ευχαριστημένη που κέρδισε τις εκλογές και για έναν ακόμη άλλο λόγο: Η διαφημιστική της καμπάνια ήταν η πλέον ανόητη των τελευταίων ετών. Άνευ ευφυολογημάτων και επιτυχημένης συνθηματολογίας, με απαράδεκτη μουσική υπόκρουση, «συμβατή» μόνον με πομπώδεις επιθέσεις αρχαίων Ελλήνων εναντίον βαρβάρων εισβολέων από την Ανατολή… και γενικώς κακά χάλια ήταν… Καλό είναι να βάλουν μυαλό ορισμένοι και να μην αφήνουν τους ίδιους και τους ίδιους να κάνουν τη «δουλειά»…

Να μην ξεχάσουμε μετεκλογικά και ολόκληρο το «τσούρμο» τηλεπαρουσιαστών καναλιού που όταν μιλούσαν για τη Νέα Δημοκρατία ήταν γεμάτοι κακότητα και κουτοπονηριές. Ήταν τόσο απαράδεκτα τα σχολιάκια τους, που θα έπρεπε να τους τα υπενθυμίσουμε σήμερα που η… κακία θα τους περισσεύει αφού δεν τους βγήκαν οι σχεδιασμοί…

Μάλιστα οι του ίδιου καναλιού κατέβαλλαν προεκλογικά προσπάθειες επί δύο ημέρες να απαξιώσουν τις δημοσκοπήσεις. Δεν τους άρεσε καθόλου που οι δημοσκοπήσεις (οι οποίες κυκλοφορούσαν από στόμα σε στόμα εξαιτίας της απαγορεύσεως) έδειχναν πολύ μπροστά τη Νέα Δημοκρατία… Έφθασαν μάλιστα στο σημείο τρεις ημέρες πριν από τις εκλογές να… πάρουν ελικόπτερο και να καταγράψουν τηλεοπτικά τα καμένα… Φυσικά μπορεί να το έκαναν και γιατί διαθέτουν… οικολογικές ανησυχίες. Ωστόσο μάλλον δεν ήταν αυτό. Η σκοπιμότητα προφανής… Έλα όμως που ούτε με αυτά ούτε με εκείνα δεν κατόρθωσαν να επηρεάσουν τον κόσμο…

Η στήλη ήδη πριν από τρεις μήνες σάς είχε ενημερώσει ότι το περίφημο άσυλο των πανεπιστημίων θα καταργηθεί. Η πρώτη κίνηση έγινε προεκλογικά στη Θεσσαλονίκη και αναμένονται οι πρώτες εντολές εισαγγελέων για είσοδο των αστυνομικών αρχών σε περίπτωση τέλεσης κακουργημάτων στα προαύλια των πανεπιστημίων…

Α και να μην ξεχάσουμε τον γνωστό λαοπρόβλητο υπουργό της κυβέρνησης που διοχέτευε δεξιά και αριστερά στις εφημερίδες τα περί αποκλεισμού άλλου υπουργού, που βγαίνει στην ίδια περιφέρεια, από το υπερυπουργείο που θα δημιουργηθεί… Ο τυπάκος είναι πολύ αστείος και είναι κρίμα που βρίσκονται κάθε φορά τόσο πολλοί και τον ψηφίζουν…

Είναι απίστευτο το πόσο υπολογίζουν ορισμένες πολιτικές δυνάμεις το διαδίκτυο… Ενώ το «υπερόπλο» της ενημέρωσης δίνει διεθνώς το στίγμα του μέλλοντος, στη χώρα μας όλο λόγια είναι οι πολιτικοί μας όσον αφορά τον σπουδαίο ρόλο του… Παράδειγμα; Τα περισσότερα πολιτικά κόμματα ξέχασαν κατά την προεκλογική περίοδο να δώσουν στις διαφημιστικές εταιρείες εντολή να δημιουργήσουν διαφημίσεις και για το διαδίκτυο… Τέτοια αναγνώριση του ρόλου του…

Και η βλακεία όμως των ιθυνόντων θα πρέπει να έχει τα όριά της. Και στην περίπτωση του υπουργείου Παιδείας δεν την είχε, με τον χάρτη της «Μακεδονίας» που δημοσιεύθηκε τρεις ημέρες πριν από τις εκλογές στις μισές εφημερίδες. Όταν πολεμάς με τον Καρατζαφέρη και έχουν συμβεί αυτά που έχουν συμβεί με τα ανιστόρητα βιβλία, τότε έχεις τις κεραίες σου τεταμένες και το πρώτο που κάνεις είναι να βάλεις δυο τρία τζιμάνια, μαζί με τον γενικό γραμματέα του υπουργείου Παιδείας, να ελέγξουν εάν τα βιβλία που δίνονται στα σχολεία περιλαμβάνουν κάτι το παρεξηγήσιμο. Αυτά είναι αυτονόητα πράγματα και όσοι δεν το καταλαβαίνουν καλά θα κάνουν να πάνε σπίτι τους.

Προεκλογική αγωνία διευθυντικού στελέχους εφημερίδας σε σύσκεψη με συνεργάτες του: «Χάσαμε παιδιά, είναι μπροστά η Νέα Δημοκρατία. Εκείνο που πρέπει να κάνουμε είναι να ανεβάσουμε τον ΛΑΟΣ ώστε να μην έχουν αυτοδυναμία»… Σαφείς οι… δημοσιογραφικές παρεμβάσεις του στελέχους…

Τελικά είμαστε έθνος δημοσκοπούμενο και… δημοσκοπικό, που επηρεάζεται από τις μετρήσεις της κοινής γνώμης. Το μέτρο της απαγόρευσης δημοσιοποίησης των μετρήσεων δεν έπιασε. Μέσω διαδικτύου κυκλοφόρησαν και την έκαναν τη ζημιά τους, αλλά και από στόμα σε στόμα ήταν πολύ μεγαλύτερη η δυναμική που είχαν, γιατί εκείνος που τις μετέδιδε έλεγε μόνον αυτά που ήθελε. Καλύτερα θα ήταν να δημοσιοποιούνται έως και την τελευταία ημέρα παρά αυτό που έγινε σ’ αυτές τις εκλογές.


Σχολιάστε εδώ