«ΠΑΡΟΝ» και Media Mind διερευνούν ποιον «ψηφίζουν» τα ΜΜΕ

Έτσι, για πρώτη φορά στον ελληνικό Τύπο θα υπάρχει συστηματική αποτύπωση των επιλογών που κάνουν τα ηλεκτρονικά ΜΜΕ στην Ελλάδα. Το σύστημα Matrix Media (www.matrixmedia.gr, [email protected]) καταγράφει όλες τις ενημερωτικές εκπομπές, καλύπτοντας 19 ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς (τηλεόραση – πανελλαδική εμβέλεια, ραδιόφωνο – Αθήνα). Σε συνεργασία με διεθνείς συνεργάτες καλύπτει επίσης το περιεχόμενο των μέσων των ΗΠΑ, της Βρετανίας, της Κύπρου, του Καναδά και των AL JAZEERA, AL ARABIA. Διευκρινίζουμε πως το σύστημα καταγράφει αναφορές και δεν υπάρχει διευκρίνηση αν είναι θετικές ή αρνητικές.

Από την ημέρα προκήρυξης των εκλογών, το Σάββατο 17 Αυγούστου, ως και την Πέμπτη 23 Αυγούστου η κατάσταση, σύμφωνα με το σύστημα Matrix Media, έχει ως εξής: Ο πρωθυπουργός έχει τις περισσότερες αναφορές στο πρόσωπό του, σε ραδιόφωνο και τηλεόραση, με 35,6% έναντι 26% του Γ. Παπανδρέου. Η Α. Παπαρήγα έχει το 14,9%, αλλά περιλαμβάνονται και οι αναφορές του 902 σε ραδιόφωνο και τηλεόραση. Ο Α. Αλαβάνος έχει το 11,7% των αναφορών, ο Γ. Καρατζαφέρης το 6,9% και ο Σ. Παπαθεμελής το 4,8%. Στην τηλεόραση ο πρωθυπουργός έχει την πρωτοκαθεδρία με διαφορά σχεδόν 12 μονάδων από τον Γ. Παπανδρέου, ενώ είναι φανερό πως οι τηλεοπτικοί σταθμοί επενδύουν στον δικομματισμό, αφού οι δύο αρχηγοί έχουν σχεδόν το 69% των αναφορών, ενώ οι άλλοι τέσσερις αρχηγοί έχουν ιδιαίτερα χαμηλά ποσοστά. Το ραδιόφωνο, ως μέσο, είναι πιο δημοκρατικό καθώς «παίζει» και με τους άλλους αρχηγούς. Ο Κ. Καραμανλής έχει το 32,7% των αναφορών, ο Γ. Παπανδρέου το 24,8%, η Α. Παπαρήγα το 17,7%, ο Α. Αλαβάνος το 13,8%, ο Γ. Καρατζαφέρης το 6,3% και ο Σ. Παπαθεμελής το 4,7%. Συνολικά το ραδιόφωνο σε σχέση με την τηλεόραση κάνει περισσότερες αναφορές σε όλους τους αρχηγούς, δίνοντας 58,9% στον πρωθυπουργό και 61,3% στον Γ. Παπανδρέου. Κοινώς η τηλεόραση είναι ένα ισχυρό μέσο, όμως το ραδιόφωνο, λόγω και της φύσης του, φαίνεται πως έχει τη μεγαλύτερη διείσδυση.


Σχολιάστε εδώ