… ΔΙΑΠΛΟΚΗΣ ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ!
Τα συμφέροντα πλέον διαπερνούν τα ΜΜΕ και φτάνουν νομίμως τις κατασκευές, τα διόδια, τις προμήθειες όπλων, τα πλοία και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί ο καθείς. Για τη γιγάντωση των επιχειρηματιών μέσα σε λιγότερο από 20 χρόνια έχουν πολιτική ευθύνη όλα τα κόμματα.
Και συγκεκριμένα:
-Το καλοκαίρι του 1989 η συγκυβέρνηση ΝΔ και Συνασπισμού (σημερινά ΚΚΕ και ΣΥΝ) παραχωρεί την ιδιωτική τηλεόραση στους εκδότες και 4 χρόνια αργότερα ο Κ. Μητσοτάκης ανακαλύπτει τα… «διαπλεκόμενα συμφέροντα».
-Το 1995 με τον νόμο Βενιζέλου νομιμοποιούνται οι αυθαιρεσίες της προηγούμενης περιόδου και δίνεται η δυνατότητα, μέσω παρένθετων προσώπων, να αποκτήσουν οι επιχειρηματίες ταυτόχρονα περισσότερους τους ενός ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς.
-Το 1998 η κυβέρνηση Σημίτη δίνει το πράσινο φως για την είσοδο των συγκροτημάτων ΜΜΕ στο χρηματιστήριο (προηγουμένως εισήλθε σκανδαλωδώς το 1994 το Mega στο ΧΑ) και στη συνέχεια δεν ελέγχει τους επιχειρηματίες των ΜΜΕ, οι οποίοι πήραν τα χρήματα του επενδυτικού κοινού και τα επένδυσαν σε ίδιες μετοχές και στο Internet. Η ίδια κυβέρνηση περνάει στο Σύνταγμα τη διάταξη περί βασικού μέτοχου και με τα περίφημα πιστοποιητικά διαφάνειας οι προμηθευτές του Δημοσίου αντλούν λεφτά από τα έργα, χρησιμοποιώντας τα ΜΜΕ για την κυβέρνηση Σημίτη. Αποκαλούν τον σημερινό πρωθυπουργό έως και «Ντόλι» -υπονοώντας ότι είναι η κλωνοποίηση του θείου του- και ο Κ. Καραμανλής υπόσχεται σύγκρουση μέχρι τέλους για τη διαφθορά και τη διαπλοκή.
-Το 2005 ο Κ. Καραμανλής στέλνει το μήνυμά του στους «νταβατζήδες» και λίγο αργότερα, μετά την κατάρρευση του νόμου που συνέταξε η ΝΔ για τον βασικό μέτοχο, εκτός από τη νομιμοποίηση των προμηθειών, με τον νόμο Ρουσόπουλου το καλοκαίρι του 2007, δίνει τη δυνατότητα να ελέγχουν όσες εφημερίδες και περιοδικά θέλουν, να έχουν ως 2 τηλεοπτικούς σταθμούς, ως 6 ραδιοφωνικούς (ο 1 ενημερωτικός), ταυτόχρονα με εταιρείες στο Internet, δίνοντάς τους πρόσβαση στα χρήματα των πολιτών. Είτε μέσω των προμηθειών των δημόσιων έργων είτε με το ανταποδοτικό τέλος της ΕΡΤ, με τη διάταξη περί εισόδου ιδιωτών στη θυγατρική της.
Σήμερα το «Π», έχοντας ξεκάθαρη στάση έναντι του νόμου Ρουσόπουλου, παρουσιάζει το πρώτο μέρος του χάρτη των συμφερόντων, με τις επενδύσεις των παλαιών και έμπειρών στα ΜΜΕ επιχειρηματιών (Λαμπράκης, Μπόμπολας, οικογένεια Βαρδινογιάννη, οικογένεια Αλαφούζου, Κοντομηνάς) λίγο μετά την είσοδο των πρώτων εφοπλιστών στο παιχνίδι. Η Γιάννα Αγγελοπούλου στον «Ελεύθερο Τύπο» και τον Planet, ο Β. Ρέστης στην ΙΜΑΚΟ (33,45%), ο Β. Μαρινάκης στο ΣΚΑΪ TV (25%), ο Ν. Πατέρας στις Εκδόσεις Λυμπέρη (5%). Την επόμενη βδομάδα θα ακολουθήσει η καταγραφή των νέων παικτών στην αγορά των Media.
Κοντομηνάς
Εν αναμονή της περυσινής αναγγελίας περί της εισόδου ξένων επενδυτών στο μετοχικό κεφάλαιο του Alpha, ο Δ. Κοντομηνάς ελέγχει ένα ικανοποιητικό σε μέγεθος κυρίως ηλεκτρονικό συγκρότημα. Με τον νέο νόμο μπορεί να εντάξει το Channel Nine στον όμιλό του, όπως και τους άλλους ραδιοφωνικούς και τηλεοπτικούς σταθμούς που ελέγχει.
Τηλεόραση:
1. Alpha TV [Δ. Κοντομηνάς 24,10%, Ιnterfinance Συστήματα Οικονομικών Υπηρεσιών ΑΕ 25% (Χαράλαμπος Βατικιώτης 100%), Γ. Ψαρράς 0,55%, Mantelord Investments Ltd 22,28% (Μαρία Κοντομηνά 80%, Sionamour LTD 20%), Alpha Entertainment AE 3,62% (Δημήτρης Κοντομηνάς 25%, Μαρία Κοντομηνά 75%), Xanatech LTD 24,45%]. Σημείωση: ο Γ. Ψαρράς αμφισβητεί τη μεταβίβαση των μετοχών του στην Xanatech LTD και υποστηρίζει πως εξακολουθεί να κατέχει το 25% του Alpha TV.
2. Channel Nine. Κατέχει άδεια τοπικής εμβέλειας στην Αττική (World Hellenic Information AE 25%, Αττική Επιχείρηση Οπτικοακουστικών Προγραμμάτων ΑΕ 25%, Ν. Ευαγγελάτος 24,919%, Ραδιοτηλεοπτικές Επιχειρήσεις Champions ΑΕ 15%, Νέα Εποχή Οπτικοακουστικών Προγραμμάτων ΑΕ 10%, POLIS NET Consultants 0,88%).
3. Cosmo TV. Εκπέμπει στη Θεσσαλονίκη.
Ραδιόφωνο:
1. Alpha Radio. Εκπέμπει στην Αττική (Γ. Ψαρράς 71,6%, Solecastle το υπόλοιπο ποσοστό).
2. Παλμός. Εκπέμπει στη Θεσσαλονίκη.
Εφημερίδες:
1. «SportDay» (Δ. Κοντομηνάς 33%, συμφερόντων Θέμ. Αλαφούζου 33%, Σπορ FM 33%).
2. «City Press» (συμφερόντων Κοντομηνά 75%, Γιώργος Κύρτσος 25%).
Τηλεπικοινωνίες:
Cosmoline. Η εταιρεία πήρε τη μοναδική άδεια WiMax στην Ελλάδα και μία από τις δύο άδειες WiMax στη FYROM.
Οικογένεια Αλαφούζου
Ο νόμος δίνει τη δυνατότητα, σε αντίθεση με το παρελθόν, η Καθημερινή ΑΕ να μπει στον χώρο της τηλεόρασης (π.χ. ΣΚΑΪ TV), ταυτόχρονα με τη συμμετοχή της και αντίστοιχα ο Γ. Αλαφούζος να εισέλθει, εάν υπάρξει τέτοια συμφωνία, στο μετοχικό κεφάλαιο της Καθημερινής ΑΕ. Εάν προχωρήσει σε αυτές τις κινήσεις η οικογένεια Αλαφούζου τότε δημιουργείται ένα νέο μεγάλο συγκρότημα, του οποίου οι θυγατρικές θα μπορούν να μπουν στο ΧΑ.
Καθημερινή ΑΕ (Αριστείδης Αλαφούζος 40,75%, Θεμιστοκλής Αλαφούζος 21,79%, Ελένη Αλαφούζου 12,40%).
Εφημερίδες:
«Καθημερινή», «Καθημερινή της Κυριακής», «Kathimerini» (αγγλόφωνη έκδοση που κυκλοφορεί με την «International Herald Tribune» («International Herald Tribune» 50%, «Καθημερινή» 50%).
Ραδιόφωνο:
Μελωδία (100%).
Τηλεόραση:
Ποσοστό στο Mega μικρότερο του 1%.
Ένθετα Περιοδικά
στην εφημερίδα:
«Κ», «Popular Science», «Popular Medicine», «ΟΙΚΟ», «Real Estate», «Οινοχόος», «Γαστρονόμος», «Maison» (από τη Maison Εκδοτική).
Αυτόνομες εκδόσεις:
«Passport» (100%), «Ελληνικό Πανόραμα» (30%).
Βιβλία:
«Explorer» («Καθημερινή» 82,65%, Βιβλιοσυνεργατική 17,35%).
Διανομή Τύπου:
Ευρώπη (21% ).
Καταστήματα Τύπου στο διεθνές αεροδρόμιο. (Ευρώπη 25%, Άργος 30%, Καθημερινή ΑΕ 25%, Παπασωτηρίου 25%).
Ναυτιλία:
Αργοναύτες ΕΕΠΝ, θυγατρική της Καθημερινής ΑΕ.
Κατασκευές:
ΑΤΕ ΕΡΓΩΝ (ανενεργός).
Εφημερίδες Θέμη Αλαφούζου:
«SportDay», «Metropolis» (free press, μετοχική σύνθεση: συμφερόντων Θεμ. Αλαφούζου 50%, συμφερόντων Γιάννη Αλαφούζου 50%).
Όμιλος Γιάννη Αλαφούζου
Η πρώτη είσοδος εφοπλιστών στο μετοχικό κεφάλαιο ΜΜΕ έγινε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, με την απόκτηση του 25% από τον Βαγγέλη Μαρινάκη. Με βάση τη συμφωνία, ο εφοπλιστής μπορεί να αποκτήσει το 25% του ΣΚΑΪ και των υπολοίπων ραδιοφωνικών σταθμών του ομίλου. Ο Γ. Αλαφούζος έχει ήδη και το μάνατζμεντ του Μελωδία και δεν αποκλείεται να αποκτήσει και τον έλεγχο του σταθμού, εντάσσοντάς τον σε έναν νέο όμιλο ραδιοφώνων, όπως προβλέπει ο νόμος.
Τηλεόραση:
1. ΣΚΑΪ TV
Ραδιόφωνο:
1. ΣΚΑΪ 100,3
2. RED
3. Angel
Εφημερίδες:
«Metropolis» (50%)
Internet:
www.skai.gr
ΔΟΛ
Οι συζητήσεις για τη συγχώνευση ξεκίνησαν εδώ και καιρό και διακόπηκαν προσωρινά λόγω διακοπών. Αν υποθέσουμε πως θα ολοκληρωθούν με επιτυχία, είναι αναπόφευκτο πως θα δημιουργηθεί μια σειρά από σοβαρά ζητήματα, όπως το αν ο ΔΟΛ θα έχει ως μεγαλύτερος όμιλος την πλειοψηφία, τι θα γίνει με το προσωπικό και αν το ύψος των ζημιών που θα συγκεντρωθούν απειλήσει επί της ουσίας την ίδια τη συγχώνευση. Στην ουσία, πίσω από τις συζητήσεις για τη συγχώνευση στα ΜΜΕ υπάρχει η μεγάλη κουβέντα για τη δημιουργία μιας λεγόμενης «εθνικής εταιρείας», η οποία θα ελέγχει όχι μόνο τα ΜΜΕ, αλλά και τους δρόμους, μέσω των διοδίων, τα καζίνα και την κατασκευή όλων των δημοσίων έργων.
ΔΟΛ (Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη 25,879%, Σταύρος Π. Ψυχάρης 25,156%, Χρήστος Δ. Λαμπράκης 7,364%, επενδυτικό κοινό 41,601%).
Τηλεόραση:
Mega (22,11%).
Εφημερίδες:
«Νέα», «Νέα Σαββατοκύριακο», «Βήμα», «Βήμα Κυριακής», «Αγγελιοφόρος» (33%), «Αγγελιοφόρος Κυριακής», «Athens News» (εκδίδεται από το Ίδρυμα Μελετών Λαμπράκη, μέσω της εταιρείας Αθηναϊκά Νέα).
Ένθετα Περιοδικά:
«Ταχυδρόμος», «ΒΗΜΑgazino», «BHMADONNA», «ΒήμαΜΕΝ», «TV Guide», «N TV» κ.ά.
Αυτόνομες εκδόσεις:
«National Geographic», «National Geographic KIDS», «Γάμος», «Διακοπές», «Marie Claire», «Το παιδί μου κι Εγώ», «RAM», «Vita», «TV Zapping» (Μέλλον Group: ΔΟΛ 50%, Πήγασος 50%), «Ακίνητα», «Cosmopolitan» (ΔΟΛ 50%, Hearst International 50%), «Μίκυ Μάους» (ΔΟΛ 50,5%, Εκδοτικές Επιχειρήσεις Χρ. Τερζόπουλου 49,5%), «Close up» (Εκδοτική Βορείου Ελλάδος).
Internet:
www.in.gr, www.pathfinder.gr, www.shop21.gr με τις εταιρείες ΔΟΛ digital, Phaistos Network, Ramnet, Ramnet Shop Intertopics.
Εταιρείες παραγωγής:
Studiο ΑΤΑ (95%).
Διανομή Τύπου:
Άργος (ΔΟΛ 38,7%, Χ. Κ. Τεγόπουλος ΑΕ: 24,1%, Εκδόσεις Λυμπέρη ΑΕ: 10%, κ.ά. ), Άργος Ευρώπη ΕΠΕ (Άργος 60%, Ευρώπη 40%).
Εκδοτικοί οίκοι:
Ελληνικά Γράμματα (51%),
Παπασωτηρίου (37%).
Εκτυπώσεις:
Ίρις Εκτυπώσεις (ΔΟΛ 50%, Πήγασος 50%), Multimedia (100%), Paper Pack Τσουκαρίδης (36,7%).
Τουρισμός:
Eurostar (Travel Plan, Τρίαινα Travel).
Real Estate:
Μιχαλακοπούλου ΑΕ (100%), εταιρεία του νέου κτιρίου του ΔΟΛ.
Τηλεπωλήσεις –
διαχείριση κλήσεων:
Action Plan
Ενοικίαση εργαζομένων:
Action Plan Human Recourses κ.ά.
Πολιτισμός:
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών
Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.
Οικογένεια Μπόμπολα
Ίσως είναι ο ισχυρότερος οικονομικά όμιλος στη χώρα, με επενδύσεις κατά το ήμισυ στα ΜΜΕ (Γιώργος, Φώτης, Μαρία Μπόμπολα) και τις κατασκευές (Λεωνίδας Μπόμπολας). Οι σχέσεις μεταξύ των παιδιών και του πατέρα δεν είναι ιδανικές, αλλά ο Γ. Μπόμπολας κατορθώνει και ενώνει την οικογένεια και τα συμφέροντά της.
Πήγασος (Μαρία Γ. Μπόμπολα 34,40%, Φώτιος Γ. Μπόμπολας 27,73%, Γιώργος Φ. Μπόμπολας 11,23%, επενδυτικό κοινό 27,09%).
Τηλεόραση:
Mega (23,97%).
Εφημερίδες:
«Έθνος», «Έθνος της Κυριακής», «Αγγελιοφόρος» (33%), «Αγγελιοφόρος Κυριακής» (33,3%), «Ημερησία», «Ημερησία Σαββατοκύριακο», «Goal News».
Ένθετα περιοδικά:
«ΕΘΝΟΣΠΟΡ», «TV Έθνος», «Εικόνες».
Αυτόνομα περιοδικά:
«Ιδανικό Σπίτι», «Μενού και άλλα», «Σινεμά», «ELLE», «ΜΑΧ», «ΛΟΙΠΟΝ», «ΑΡΜΟΝΙΑ», «TV Zapping» (Μέλλον Group: ΔΟΛ 50%, Πήγασος 50%), «Sunday», «Astra & Όραμα», «Close Up», «Voyager».
Εκτυπώσεις:
Ίρις Εκτυπώσεις (ΔΟΛ 50%, Πήγασος 50%).
Εταιρείες παραγωγής:
Άνωση (Πήγασος 91%, Φ. Μπόμπολας 8%, Ισαάκ Χασίδ 1%).
Διανομή Τύπου:
Ευρώπη (Πήγασος 21%, Ημερησία 10%).
Τηλεπικοινωνίες:
Lexitel.
Υπαίθρια διαφήμιση:
Narad (Πήγασος 50%, 50% Βρυώνης).
Internet:
www.e-go.gr (Πήγασος Interactive).
Λοιπές δραστηριότητες
Κατασκευές: Συμμετοχή Λεωνίδα Μπόμπολα στην Άκτωρ – Ελληνική Τεχνοδομική.
Χ. Κ. Τεγόπουλος
Μάνια Τεγοπούλου 38,9%, Ελένη Τεγοπούλου 38,9%, επενδυτικό κοινό 22,2%.
Εφημερίδες:
«Ελευθεροτυπία», «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», «Χρυσή ευκαιρία».
Τηλεόραση:
Mega 2,67%.
Ένθετα περιοδικά:
«Έψιλον», «Γεώ», «9», «Βιβλιοθήκη», «On Off», «Gourmet».
Αυτόνομες εκδόσεις:
«Bazaar» (σε συνεργασία με τις Αττικές Εκδόσεις).
Οικογένεια Κυριακού
Εφοπλιστική οικογένεια, η οποία, χάρις στα αντανακλαστικά και την οξυδέρκεια του Μ. Κυριακού, τοποθετήθηκε έγκαιρα στα ΜΜΕ, το 1987, με την ίδρυση του ΑΝΤ1 FM, και το 1990 με τη δημιουργία του ΑΝΤ1 TV, ως αντίπαλο δέος του Mega. Οι μετοχές σήμερα του καναλιού είναι «σπασμένες» στα 4, στον Μ. Κυριακού και στα παιδιά του, Αθηνά, Θοδωρή και Ξενοφώντα. Ο νέος νόμος δίνει τη δυνατότητα στον επιχειρηματία να ελέγχει, εφόσον το θέλει, το σύνολο των μετοχών ενός καναλιού. Στον κύκλο συμφερόντων του ομίλου είναι και το Μακεδονία TV, το οποίο ελέγχεται από εταιρείες και φυσικά πρόσωπα – άνθρωποι που πέρασαν από τον ΑΝΤ1. Αν χαρακτηριστεί μη ενημερωτικό (π.χ. αν ο όμιλος αποκτήσει τα δικαιώματα του MTV), τότε μπορεί να ενταχθεί στον όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ. Επίσης μπορεί άνετα πλέον να ενταχθεί στον όμιλο ΑΝΤΕΝΝΑ και ο κερδοφόρος Ρυθμός, όπως και ο Banana, ενώ υπάρχει ζήτημα με τον ΑΝΤ1 FM Θεσσαλονίκης, ο οποίος είναι ενημερωτικός σταθμός και μάλλον θα μείνει εκτός, καθώς κάθε συγκρότημα θυμίζουμε μπορεί να έχει έναν ενημερωτικό και 5 μη ενημερωτικούς ραδιοφωνικούς σταθμούς.
Τηλεόραση:
1. ΑΝΤ1 TV (Holnest Investments LTD 25%, Globecast Holdings LTD 24,5%, Praxis Global Holdings LTD 24,5%, Altavista Global Holdings LTD 24,5%, Ευστάθιος Γουρδομιχάλης 0,85%, The Bank Of New York 0,65%).
2. Μακεδονία TV, συμφερόντων Κυριακού, μετοχική σύνθεση:
Kαμπυλάκης Iωάννης 24%,
Pαδιοτηλεοπτικές συμμετοχές EΠE (Ξανθόπουλος Γ. 100%) 25%,
Tηλεοπτικές Δραστηριότητες EΠE (Παπαδόπουλος Στ. 100%) 24,02%,
Tηλεθέαση EΠE (Mήτρου Γ. 100%) 25%,
Xαλκίδη Bέρα 1,98%.
Τηλεόραση εκτός Ελλάδος:
1. Κύπρος: ΑΝΤ1 Κύπρου
2. Βουλγαρία: Nova Televisia
Δορυφορικά προγράμματα:
ANTΕΝΝΑ EUROPE: Ευρώπη
ΑΝΤΕΝΝΑ SATELLITE: Αμερική
ΑΝΤENNA PACIFIC: Αυστραλία
BLUE – Your Music Channel: Αμερική, μουσικό κανάλι σε συνεργασία με το MAD.
Συνδρομητικά:
ΑΝΤ1 GOLD μεταδίδεται στο μπουκέτο της Nova αλλά και στην Αμερική.
Ραδιόφωνο:
1. ANT1 97,2 [ANT1 TV AE 41,47%, FERPOT TRADING LTD 26,34% (SANDCAY HOLDINGS LIMITED 100%), LAXEL INVESTMENTS LIMITED 17,56%, LINSERT HOLDINGS LTD 14,63%].
2. ΑΝΤ1 Θεσσαλονίκης
3. Ρυθμός (Ζωή Κυριακού 99%, Γιώργος Μήτσου 1%)
4. Banana 104 FM
Ραδιόφωνο εκτός Ελλάδος:
Βουλγαρία: RADIO EXPRESS
Κύπρος: ΑΝΤ1 FM Κύπρου
Περιοδικά:
«Δάφνη Επικοινωνίες» (ΑΝΤΕΝΝΑ 100%) «Geo», «DIVA», «Exodos», «Γεύσεις» κ.ά.
Internet:
-www.antenna.gr (ΑΝΤΕΝΝΑ Internet)
www.vips24.gr (ΒΙΠΣ 24 Διαδίκτυο)
Τηλεπικοινωνίες:
1. Audiotex εταιρεία τηλεηχοπληροφόρησης
2. Ηello! τηλεφωνία μέσω Internet
Εταιρείες παραγωγής:
Ena Productions
Δισκογραφία:
Heaven Music (70%)
Εκπαίδευση:
1. Εργαστήριο Ελευθέρων Σπουδών ΑΝΤΕΝΝΑ ΣΠΟΥΔΑΣΤΙΚΗ ΕΠΕ,
2. Εργαστήριο Ελεύθερων Σπουδών – Φωνητική τέχνη
Αθλητισμός:
Πανελλήνιος ΓΣ