ΜΠΟΥΜΕΡΑΝΓΚ ΟΙ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ

Το «Θέμα» διατηρεί την πρωτοκαθεδρία στις κυριακάτικες, ενώ η έκπληξη είναι εκείνη της «SportDay», καθώς πλέον, εκτός από την πρώτη θέση μεταξύ των αθλητικών φύλλων, έχει κυκλοφορία, χωρίς προσφορές, αντίστοιχη των πολιτικών εφημερίδων. Η πολιτική των προσφορών παρά τα μικρά βραχύβια κέρδη δημιούργησε μια μεγάλη ζημιά, η οποία θα αποτυπωθεί στο μέλλον. Απαξίωσε σε μεγάλο βαθμό το δημοσιογραφικό περιεχόμενο των εντύπων, με αποτέλεσμα οι εφημερίδες να αποτελούν πλέον το περιτύλιγμα των προσφορών, με ορατό τον κίνδυνο επιβίωσης στο μέλλον. Η «παράδοση» των διευθύνσεων των φύλλων στους επικεφαλής των εμπορικών τμημάτων είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί αναπόφευκτα και η αξία των ίδιων των προσφορών, τις οποίες επιδοτούσαν οι ίδιες οι εφημερίδες, και μόνο τελευταία γίνεται μια προσπάθεια παράλληλης πώλησης άλλων δώρων στα περίπτερα, με στόχο την άντληση εσόδων. Σε αυτό το πεδίο του σκληρού ανταγωνισμού το «Π» διατηρεί μια αξιοπρεπή κυκλοφορία 13.024 κανονικών αναγνωστών, οι οποίοι αναζητούν αποκαλυπτική ενημέρωση κα σφαιρικές αναλύσεις. Είναι οι αναγνώστες που αγοράζουν περιεχόμενο και όχι DVD, βιβλία ή πετσέτες. Το «Π» είναι στην 11η θέση μεταξύ των κυριακάτικων εφημερίδων και σημειώνει αύξηση 10% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2006. Ιδού λοιπόν το πανόραμα των κυκλοφοριών.

Πρωινές:
Κυριαρχία της «Καθημερινής», αλλά με πτώση

Στις πρωινές εκδόσεις η «Καθημερινή» επικράτησε του «Βήματος» με διαφορά 20.000 φύλλων, χωρίς να βάλει προσφορές στην ημερήσια έκδοση (Τρίτη – Παρασκευή) σε αντίθεση με την εφημερίδα του ΔΟΛ, η οποία το προηγούμενο διάστημα προσέφερε βιβλία με ενδιαφέρον γνωστικό αντικείμενο. Η ουσία πάντως είναι πως η πρωινή αγορά δέχεται σημαντικές πιέσεις από τα δωρεάν φύλλα, που επιλέγουν όλο και περισσότεροι για μια βιαστική ανάγνωση των νέων της ημέρας. Πέρυσι χάθηκαν 6.305 αναγνώστες (-9%) και ίσως στην πραγματικότητα οι απώλειες να είναι μεγαλύτερες, καθώς την κυκλοφορία τονώνουν οι σαββατιάτικες εκδόσεις, οι οποίες είναι γεμάτες προσφορές, συγκεντρώνοντας περισσότερους καταναλωτές.

	ΠΡΩΙΝΕΣ	2007	2006	ΔΙΑΦ.	%
	«ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»	34.550	39.239	-4.689	-12%
	«ΤΟ ΒΗΜΑ»	14.426	15.706	-1.280	-8%
	«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ»	6.507	6.876	-369	-5%
	«TRAFFIC NEWSPAPER»	4.390	2.631	1.759	67%
	«ΑΥΓΗ»	1.645	1.566	79	5%
	«ΝΙΚΗ»	367	365	2	1%
	«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ»	325	324	1	0%
	«ΑΝΩ ΚΑΤΩ»	0	1.808	-1.808	
	ΣΥΝΟΛΟ	62.210	68.515	-6.305	-9%

Απογευματινές: Μεγάλη φθορά

Στις απογευματινές εφημερίδες υπάρχει μία εφημερίδα που σημειώνει αύξηση 10% και δεν οφείλεται στις προσφορές. Είναι ο «Αδέσμευτος» του Δ. Ρίζου, ο οποίος έφτασε τα 11.030 φύλλα το 2007, κερδίζοντας ως φαίνεται αναγνώστες από την παλινδρόμηση του «Ελεύθερο Τύπου». Επί της ουσίας, όλες οι εφημερίδες μετρούν απώλειες, με τα «Νέα» να χάνουν 5.866 αναγνώστες-καταναλωτές (-8%) πουλώντας κατά μέσον όρο 64.256 φύλλα, και την «Ελευθεροτυπία», με 55.313 ημερήσιες πωλήσεις να έχει αναλογικά μεγαλύτερες απώλειες, χάνοντας 5.291 αναγνώστες-καταναλωτές (-9%). Το «Έθνος» κερδίζει μόλις 81 αναγνώστες πουλώντας 42.641 φύλλα, με τον «Ελεύθερο Τύπο» προ της ανανέωσης να χάνει 1.409 αναγνώστες (-4%). Συνολικά η αγορά, πιεζόμενη από την υπερπροσφορά των πηγών πληροφόρησης και ειδικότερα από τα δωρεάν φύλλα, σημειώνει απώλειες 16.588 αναγνωστών-καταναλωτών (-6%), πουλώντας 257.165 φύλλα το πρώτο εξάμηνο του 2007, έναντι 273.753 φύλλα το αντίστοιχο του 2006. Φαίνεται λοιπόν πως η πολιτική των προσφορών συγκρατεί περιστασιακά το κοινό και στην πραγματικότητα οι ημερήσιες εκδόσεις δεν προσελκύουν τους αναγνώστες, διότι συχνά δεν έχουν κάτι να πουν.

	ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΕΣ	2007	2006	ΔΙΑΦ.	%
	«ΤΑ ΝΕΑ»	64.256	70.122	-5.866	-8%
	«ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»	55.313	60.604	-5.291	-9%
	«ΕΘΝΟΣ»	42.641	42.560	81	0%
	«ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ»	35.890	37.299	-1.409	-4%
	«ESPRESSO»	17.109	18.731	-1.622	-9%
	«ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ»	13.749	14.287	-538	-4%
	«ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ ΤΥΠΟΣ» 	11.030	10.006	1.024	10%
	(ΡΙΖΟΣ)	
	«ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ»	6.194	6.151	43	1%
	«ΕΣΤΙΑ»	2.974	2.964	10	0%
	«ΑΥΡΙΑΝΗ»	2.832	2.748	84	3%
	«Η ΒΡΑΔΥΝΗ»	2.576	2.764	-188	-7%
	«ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ»	1.741	2.515	-774	-31% 
	(ΜΙΧΑΛΟΠΟΥΛΟΣ)	
	«Η ΧΩΡΑ»	860	3.002	-2.142	-71%
	ΣΥΝΟΛΟ	257.165	273.753	-16.588	-6%

Κυριακάτικες: Κυριαρχία «Θέματος»

Το «Θέμα», με συνδυασμένη πολιτική προσφορών, δημοσιογραφικών αποκαλύψεων και καλύτερου μάρκετινγκ, κατάφερε να βρεθεί στην κορυφή για μια ακόμη περίοδο, αφήνοντας πίσω του τις παραδοσιακές δυνάμεις του χώρου, «Βήμα», «Ελευθεροτυπία», «Έθνος» και «Καθημερινή». Στον σκληρό ανταγωνισμό των προσφορών της Κυριακής η εφημερίδα πούλησε κατά μέσον όρο 222.820 φύλλα το πρώτο εξάμηνο του 2007, έναντι 220.920 του 2006, σημειώνοντας αύξηση 1.900 αναγνωστών- καταναλωτών (+1%). Το «Βήμα» διατηρήθηκε στη δεύτερη θέση με 210.720 πωλήσεις (-3%), κυρίως λόγω των σημαντικών απωλειών της «Κυριακάτικης Ελευθεροτυπίας». Η εφημερίδα, ακολουθώντας πολιτική χαμηλού κόστους, έφυγε από τον πρωταθλητισμό των ακριβών προσφορών χάνοντας 34.181 αναγνώστες (-16%) σε ένα εξάμηνο, πουλώντας 183.448 φύλλα κατά μέσον όρο το 2007, έναντι 217.629 το 2006. Αντιθέτως, η «Καθημερινή», ακολουθώντας την πολιτική των ακριβών προσφορών (DVD BBC και περιοδικά), σημείωσε σημαντική άνοδο κατά 12% (+18.999 αναγνώστες-καταναλωτές), πουλώντας 181.871 φύλλα το πρώτο εξάμηνο του 2007, έναντι 162.872 φύλλων την αντίστοιχη περίοδο του 2006. Στην πέμπτη θέση παρέμεινε το «Έθνος» με 161.607 φύλλα (+9%), ενώ ο «Τύπος της Κυριακής», προ της αισθητικής ανανεώσεως, αλλά με διαφορετική δημοσιογραφική λογική και φθηνές προσφορές αύξησε τη δύναμή του κατά 31%, φτάνοντας τους 60.801 αναγνώστες-καταναλωτές.

Στη συνέχεια η «Βραδυνή» εμφανίζει υψηλή άνοδο κατά 177% εξαιτίας των ταινιών πορνό που διένειμε, ενώ απώλειες 28% μετράει η «Espresso». Ο «Ριζοσπάστης» χάνει κοινό (-9%) και στην κυριακάτική έκδοσή του, πουλώντας 24.562 φύλλα το πρώτο εξάμηνο του 2007, ενώ το φιλόδοξο «Άρθρο» τελικώς κατά μέσον όρο πούλησε 20.038 φύλλα. Το «Π», χωρίς προσφορές, είναι στην 11η θέση, με σταθερή άνοδο 10%, πουλώντας 13.024 φύλλα το αʼ εξάμηνο του 2007, έναντι 11.789 το αντίστοιχο διάστημα του 2006, αποκτώντας 1.235 νέους αναγνώστες. Κυκλοφορία σημαντική αν κανείς αναλογιστεί πως παραμένει έξω από τον χορό των προσφορών που κανιβαλίζουν το δημοσιογραφικό περιεχόμενο, προσφέροντας διεισδυτική ενημέρωση στους αναγνώστες του.

	ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΕΣ	2007	2006	ΔΙΑΦ.	%
	«ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ της Κυριακής»	222.820	220.920	1.900	1%
	«ΤΟ ΒΗΜΑ της Κυριακής»	210.720	216.807	-6.087	-3%
	«ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ	183.448	217.629	-34.181	-16% 
	ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ»	
	«ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της Κυριακής»	181.871	162.872	18.999	12%
	«ΕΘΝΟΣ της Κυριακής»	161.607	148.932	12.675	9%
	«ΤΥΠΟΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»	60.801	46.353	14.448	31%
	«Η ΒΡΑΔΥΝΗ της Κυριακής»	33.167	11.959	21.208	177%
	«ESPRESSO ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»	31.632	44.061	-12.429	-28%
	«ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»	24.562	26.934	-2.372	-9%
	«ΤΟ ΑΡΘΡΟ»	20.038	0	20.038	 
	«ΤΟ ΠΑΡΟΝ»	13.024	11.789	1.235	10%
	«TRAFFIC NEWSPAPER 	11.405	0	11.405
	ΚΥΡΙΑΚΗΣ»		 
	«ΑΔΕΣΜΕΥΤΟΣ της Κυριακής» 	9.991	9.201	790	9%
	(ΡΙΖΟΣ)	
	«ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΙΝΗ Κυριακής»	9.443	11.551	-2.108	-18%
	«ΑΥΓΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»	4.621	4.431	190	4%
	«ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΩΡΑ της Κυριακής» 	3.418	3.569	-151	-4%
	(ΜΙΧΑΛ)
	«ΑΥΡΙΑΝΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»	3.111	3.001	110	4%
	«Η ΧΩΡΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»	2.375	8.241	-5.866	-71%
	«ΝΙΚΗ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»	369	377	-8	-2%
	«ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ	316	331	-15	-5%
	της Κυριακής»	
	«PRESS TIME ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ»	0	20.340	-20.340	-100%
	ΣΥΝΟΛΟ	1.188.739	1.169.298	19.441	2%

Αθλητικές: Επέλαση της «SportDay»

Η μεγάλη έκπληξη είναι στον αθλητικό Τύπο. Αν όλοι μιλούν για την επιτυχία του «Θέματος», που είναι μόνο μια κυριακάτικη έκδοση, τότε δεν έχουν διαβάσει τα κυκλοφοριακά δεδομένα της «SportDay». Με 38.217 αναγνώστες (+38%) κατά μέσον όρο το πρώτο εξάμηνο του 2007, χωρίς προσφορές στην ημερήσια της έκδοση, είναι η πρώτη αθλητική και η τέταρτη μεταξύ όλων των εφημερίδων που κυκλοφορούν, μπροστά από τον «Ελεύθερο Τύπο». Η δε έκδοση της Δευτέρας -η οποία για τις αθλητικές είναι μάλλον η αντίστοιχη κυριακάτικη για τις πολιτικές- φτάνει τα 43.237 φύλλα (+50%), Το «Φως» αποτελεί τη σταθερή επιλογή για τους φιλάθλους του Ολυμπιακού με 21.872 φύλλα (+1%) στην ημερήσια έκδοση, ενώ ο «Πρωταθλητής» των Πουλόπουλου – Αναστασιάδη έχει απώλειες της τάξης του 5%, στα 20.391 φύλλα. Το «Goal News» είναι πλέον τέταρτο με 17.136 φύλλα (-1%), ενώ το «Sportime» χάνει το 42% της δύναμής του πουλώντας 12.548 φύλλα το εξάμηνο του 2007, έναντι 21.611 το αντίστοιχο του 2006. Ο «Φίλαθλος» παραμένει σταθερή αξία με 10.046 φύλλα (+1%), η «Νέα ώρα» έχει 7.028 αναγνώστες, ενώ η «Ηχώ» μετράει απώλειες της τάξης του 7%, με 6.924 φύλλα. Η «Πράσινη» με λιγότερες ημέρες κυκλοφορίας έχει 6.820 αναγνώστες, ενώ η άλλη εφημερίδα που υποστηρίζει τον Παναθηναϊκό, η «Derby», έχει 5.561 αναγνώστες. Συνολικά η αγορά, παρά την έκδοση 4 νέων εφημερίδων, παρουσιάζει σημαντική άνοδο κατά 14%, με 165.160 αναγνώστες το πρώτο εξάμηνο του 2007, έναντι 144.425 το πρώτο εξάμηνο του 2006. Αντίστοιχα στην αγορά της Δευτέρας υπάρχει αύξηση κατά 13%, με 178.097 αναγνώστες το πρώτο εξάμηνο, έναντι 157.662 το προηγούμενο του 2006. Κι όλα αυτά παρότι οι αθλητικές εφημερίδες καλύπτουν το χειρότερο και πλέον αναξιόπιστο πρωτάθλημα.

	ΗΜΕΡΗΣΙΕΣ ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ	2007	2006	ΔΙΑΦ.	%
	«SPORT DAY»	38.217	27.747	10.470	38%
	«ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ»	21.872	21.595	277	1%
	«ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ»	20.391	21.553	-1.162	-5%
	«GOAL NEWS»	17.136	17.337	-201	-1%
	«SPORTIME»	12.548	21.611	-9.063	-42%
	«ΦΙΛΑΘΛΟΣ»	10.046	9.901	145	1%
	«ΝΕΑ ΩΡΑ»	7.028	0	7.028	 
	«ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΗΧΩ»	6.924	7.411	-487	-7%
	«Η ΠΡΑΣΙΝΗ»	6.820	0	6.820	 
	«ΩΡΑ ΓΙΑ ΣΠΟΡ»	5.878	6.417	-539	-8%
	«DERBY SPORTS»	5.561	7.062	-1.501	-21%
	«Η ΓΑΤΑ»	4.756	0	4.756	 
	«ΕΝΩΣΗ»	4.477	0	4.477	 
	«SCORE LIVE»	3.506	3.791	-285	-8%
	ΣΥΝΟΛΟ	165.160	144.425	20.735	14%
	ΑΘΛΗΤΙΚΕΣ ΔΕΥΤΕΡΑΣ	2007	2006	ΔΙΑΦ.	%
	«SPORT DAY Δευτέρας»	43.237	28.792	14.445	50%
	«ΦΩΣ ΤΩΝ ΣΠΟΡ Δευτέρας»	24.288	24.218	70	0%
	«ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΗΣ Δευτέρας»	20.395	22.662	-2.267	-10%
	«GOAL NEWS Δευτέρας»	20.239	19.592	647	3%
	«SPORTIME Δευτέρας»	15.151	24.372	-9.221	-38%
	«ΦΙΛΑΘΛΟΣ Δευτέρας»	10.803	10.412	391	4%
	«Η ΠΡΑΣΙΝΗ ΔΕΥΤΕΡΑΣ»	7.528	0	7.528	 
	«ΩΡΑ ΓΙΑ ΣΠΟΡ ΔΕΥΤΕΡΑΣ»	7.235	7.105	130	2%
	«ΝΕΑ ΩΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑΣ»	7.143	0	7.143	 
	«ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ»	7.011	8.711	-1.700	-20%
	«DERBY SPORTS ΔΕΥΤΕΡΑΣ»	6.635	7.765	-1.130	-15%
	«ΕΝΩΣΗ Δευτέρας»	4.472	0	4.472	 
	«SCORE LIVE ΔΕΥΤΕΡΑΣ»	3.960	4.033	-73	-2%
	ΣΥΝΟΛΟ	178.097	157.662	20.435	13%

Εβδομαδιαίες: Χωρίς αντίπαλο ο «Επενδυτής»

Στις εβδομαδιαίες εκδόσεις -ανεξαρτήτως ημέρας- «Ο Κόσμος του επενδυτή», έχοντας επενδύσει στις προσφορές έχει την πρώτη θέση με 112.554 φύλλα, έχοντας χάσει όμως το 24% των αναγνωστών-καταναλωτών του σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2006. Δεύτερη η «Παρασκευή και 13» με μεγάλη διαφορά, εξαιτίας και της ημέρας έκδοσης, με 34.432 αναγνώστες (+35%), δίνοντας και εκείνη προσφορές, ενώ τρίτο χωρίς δώρα είναι το «Καρφί» με 25.483 αναγνώστες και αύξηση 21%. Ακολουθεί η «Press Time» με 23.331(+138%) στηριζόμενη σε προσφορές, η «Ισοτιμία» με 23.489 αναγνώστες, το «Λοιπόν» με 18.064, το «Ποντίκι» με 16.054 και η «Αξία» χωρίς προσφορές στα 16.019 φύλλα. Η αγορά των εβδομαδιαίων εκδόσεων, αν και κατακερματισμένη σε διαφορετικές ημέρες, είναι από τις μεγαλύτερες με 303.356 αναγνώστες το πρώτο εξάμηνο του 2007. Οι απώλειες που σημειώνει κατά 2% είναι μάλλον μικρές. Οι εκδόσεις αυτές όμως έχουν μέλλον, καθώς έχουν εξειδικευμένο κοινό και χαμηλό κόστος λειτουργίας.

	ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ	2007	2006	ΔΙΑΦ.	%
	«Ο ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΕΠΕΝΔΥΤΗ»	112.554	147.796	-35.242	-24%
	«ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ + 13»	34.432	25.490	8.942	35%
	«ΣΤΟ ΚΑΡΦΙ 
	ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟΥ»	25.483	21.068	4.415	21%
	«PRESS TIME»	23.331	9.816	13.515	138%
	«ΙΣΟΤΙΜΙΑ»	23.489	22.278	1.211	5%
	«ΛΟΙΠΟΝ»	18.064	19.316	-1.252	-6%
	«ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ»	16.054	19.100	-3.046	-16%
	«ΑΞΙΑ»	16.019	17.146	-1.127	-7%
	«ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ»	10.641	1.305	9.336	715%
	«ΑΛΦΑ ΕΝΑ»	6.784	6.741	43	1%
	«ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ»	2.738	3.675	-937	-25%
	«ΧΡΗΜΑ ΤΡΙΤΗ»	2.512	2.216	296	13%
	«ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ»	2.511	3.833	-1.322	-34%
	«Η ΕΠΟΧΗ»	2.300	2.266	34	2%
	«Ο ΜΕΤΟΧΟΣ»	2.185	3.191	-1.006	-32%
	«ΠΡΙΝ»	1.753	1.680	73	4%
	«WEEKLY REPORT»	1.203	2.188	-985	-45%
	«ΕΥΡΩΟΙΚΟΝΟΜΙΑ»	1.106	659	447	68%
	«ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ»	197	568	-371	-65%
	ΣΥΝΟΛΟ	303.356	310.332	-6.976	-2%

Σχολιάστε εδώ