100 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΩΛΗΣΕΙΣ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΩΝ!

Αν δηλαδή αυτός υπολογίζεται στα 800 εκατ. ευρώ, τα έσοδα των προσφορών ανέρχονται σε 100 – 120 εκατ. ευρώ. Αν μάλιστα κανείς αφαιρέσει τις μικρές εφημερίδες από τον συνολικό τζίρο των εκδοτικών επιχειρήσεων, αφού μόνο τα μεγάλα συγκροτήματα κάνουν προσφορές, τότε εύκολα κανείς μπορεί να συμπεράνει πως πρόκειται για ένα σωσίβιο που διέσωσε τις επιχειρήσεις.

Πρόκειται για τις προσφορές που διαφημίζονται από τις εκδοτικές επιχειρήσεις και μένουν στα περίπτερα για μία βδομάδα και κυμαίνονται περίπου στα 7-8 ευρώ. Πρωταθλήτρια είναι η «Καθημερινή», αφού εκτιμάται πως η εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος-Λαρούς-Μπριτάνικα κάνει τις περισσότερες πωλήσεις. Η ουσία είναι πως με καθυστέρηση οι εκδότες κατάλαβαν το σημαντικό λάθος που έκαναν τα τελευταία χρόνια. Αντί να βγάζουν λεφτά από τις επιπλέον προσφορές στο περίπτερο, επιδότησαν οι ίδιοι τις προσφορές των φύλλων τους, απαξιώνοντας ταυτόχρονα το περιεχόμενο των εφημερίδων τους. Δηλαδή για να κερδίσουν ορισμένα φύλλα παραπάνω στο σαββατιάτικο και κυριακάτικο ανταγωνισμό πουλούσαν επί μακρόν ως και δύο ταινίες σε DVD, μαζί με περιοδικά, ενώ το πραγματικό κόστος ήταν πολύ μεγαλύτερο. Η στήλη είχε επισημάνει έγκαιρα ότι η «Μonde» πουλούσε με 7 ευρώ το πακέτο που οι έλληνες εκδότες το δίνουν έναντι… 3 ευρώ.

Είναι ενδεικτικό πως τα αυτόνομα έσοδα του ομίλου της «Καθημερινής», από βιβλία και προσφορές αυξήθηκαν σε 10,34 εκατ. ευρώ το 2006, έναντι 0,77 εκατ. ευρώ το 2005. Αυτά τα έσοδα αποτελούν πλέον το 10% του ομίλου της «Καθημερινής», όταν το 61% είναι από τις πωλήσεις των εφημερίδων, το 19% από τις εκτυπώσεις, το 5% από τις θαλάσσιες μεταφορές, το 3% από το ραδιόφωνο, ενώ ένα 2% χαρακτηρίζεται ως λοιπά έσοδα.

Ο όμιλος της Χ. Κ. Τεγόπουλος αύξησε επίσης τα έσοδά του από πωλήσεις «εμπορευμάτων» από 3,7 εκατ. ευρώ το 2005 σε 18,8 εκατ. ευρώ το 2006, όταν τα έσοδα από τις πωλήσεις των φύλλων ανέρχονται το 2006 σε 62 εκατ. ευρώ και τα έσοδα από τις καταχωρίσεις σε 42 εκατ. ευρώ.

Η μητρική εταιρεία του ΔΟΛ σημειώνει έσοδα 10,3 εκατ. ευρώ (7,37% επί του τζίρου) το 2006, έναντι 10,9 εκατ. ευρώ το 2005, από πωλήσεις «εμπορευμάτων», έχοντας έσοδα από την κυκλοφορία του «Βήματος» και των «Νέων» 74,9 εκατ. ευρώ, και έσοδα από καταχωρίσεις 48,5 εκατ. ευρώ. Στον χώρο των περιοδικών την έκπληξη έκανε ο Θεοχάρης Φιλιππόπουλος, βάζοντας τις ταινίες της Φίνος Φιλμ στον «Τηλεθεατή», ανεβάζοντας φυσικά και την τιμή του περιοδικού. Οι πωλήσεις του περιοδικού εκτοξεύτηκαν, ενώ ταυτόχρονα από τον Μάρτιο που τρέχει η συγκεκριμένη προσφορά τα έσοδα της εταιρείας ανέρχονται σε 6 εκατ. ευρώ.


Σχολιάστε εδώ