Μόλυναν τις ισπανικές ακτές, θα φέρνουν αέριο στη Ρεβυθούσα!

Ο σχετικός διαγωνισμός, με προϋπολογισμό 90 εκατ. ευρώ, έχει χαρακτηριστεί «φωτογραφικός» από βουλευτές της αντιπολίτευσης. Τον Μάιο κατατέθηκε μόνο μία προσφορά στη ΔΕΠΑ, από την πλοιοκτήτρια εταιρεία του… γέρικου σκάφους «Laieta», ηλικίας 37 ετών, που έχει ιδιαίτερα βεβαρημένο παρελθόν. Το 2005 υπέστη σοβαρή μηχανική βλάβη και έμεινε ακυβέρνητο στη Μεσόγειο και έκτοτε χρησιμοποιείται σπάνια από την Gas Natural. Φέτος, σύμφωνα με στοιχεία της επιθεώρησης Lloyd’s Marine Intelligence Unit, το «Laieta» δεν έχει κάνει ούτε ένα ταξίδι, ενώ τα πλοία αυτής της κατηγορίας, όταν δεν έχουν προβλήματα, κάνουν περισσότερα από 30 ταξίδια ετησίως.

Το θέμα έφεραν στη Βουλή βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, με επικεφαλής τους Δ. Πιπεργιά και Μ. Καρχιμάκη, για να διαπιστώσουν από την απάντηση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΠΑ κ. Ασημάκη Παπαγεωργίου ότι διοίκηση της εταιρείας προτιμά να κρύβεται πίσω από το δάκτυλό της.

Χωρίς να αρνείται τα σοβαρά προβλήματα και τη μεγάλη ηλικία του «Laieta», ο κ. Παπαγεωργίου επιχειρεί να τα αντιπαρέλθει με το επιχείρημα ότι τα περισσότερα σκάφη αυτής της κατηγορίας έχουν μεγάλη ηλικία! Ο κ. Παπαγεωργίου αφήνει τεχνηέντως ασχολίαστες και τις επισημάνσεις των βουλευτών, όσον αφορά το παρελθόν της πλοιοκτήτριας εταιρείας, που είναι γνωστό ότι τον Ιανουάριο από κακούς χειρισμούς της προκάλεσε με άλλο πλοίο της τεράστια μόλυνση σε ισπανικές ακτές με πολλούς τόνους πετρελαιοειδών και τιμωρήθηκε με βαρύ πρόστιμο.

Για τον ισχυρό άνδρα της ΔΕΠΑ όλα αυτά φαίνεται ότι δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία, αφού εμφανίζεται πεπεισμένος ότι το σκάφος δεν ανήκει στη Maritima del Norte, που προκάλεσε την καταστροφή, αλλά σε άλλη εταιρεία, την Auxiliar Maritima.

Όμως, η πραγματικότητα είναι αρκετά διαφορετική και δεν συνάδει προς το κλίμα εφησυχασμού που καλλιεργεί η διοίκηση της ΔΕΠΑ. Το πλοίο πράγματι μεταβιβάσθηκε έναν μήνα περίπου πριν από τον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ, ώστε να φαίνεται ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει έδρα στην ΕΕ και όχι στον Παναμά. Όμως, η Auxiliar Maritima δεν είναι κάποια ανεξάρτητη εταιρεία, αλλά μια εταιρεία του ιδίου ομίλου με τη Maritima del Norte, όπως μπορεί εύκολα να διαπιστώσει κανείς ανοίγοντας και την κοινή τους ιστοσελίδα στο διαδίκτυο (http://www.auximar.es/)!

Αυτήν την εύκολη διερεύνηση φαίνεται πως δεν ήθελε να κάνει η διοίκηση της ΔΕΠΑ. Και επιμένει, αξιοποιώντας στρουθοκαμηλικά μια εμφανώς εικονική μεταβίβαση εντός του ιδίου ομίλου, να διαπραγματεύεται με τον ίδιο ισπανικό όμιλο που προκάλεσε την περιβαλλοντική καταστροφή στην Ισπανία…

Ν. Χ.


Σχολιάστε εδώ