Έδωσαν χρήματα «χωρίς την ύπαρξη των αντιστοίχων παραστατικών δαπανών»
Οι ελεγκτές θεωρούν πως «εσφαλμένα» η ΕΡΤ από το 1997 (περίοδος Παναγιώτου) ως το 2005 (περίοδος Στάγκου – Παναγόπουλου) είχε εντάξει την GALANIS SPORTS DATA στις τηλεοπτικές παραγωγές, αφού αυτή παρείχε υπηρεσίες στατιστικών στοιχείων και γραφικών κατά τη διάρκεια των μεταδόσεων. Το σημαντικότερο στοιχείο είναι πως δεν βρέθηκαν έγγραφα (εισηγήσεις, αποφάσεις συμβάσεις) για το διάστημα συνεργασίας της ΕΡΤ με την εταιρεία από το 1987 ως το 2005! Σημειώνουμε πως και στην περίπτωση του Olympic Trophy αναφερόταν πως δεν βρέθηκαν παραστατικά για τις συμβάσεις. Επίσης, όπως σημειώνεται, η Υποδιεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών κατέβαλε «χωρίς την ύπαρξη των αντιστοίχων παραστατικών δαπανών το ποσό των 500 ευρώ πλέον ΦΠΑ για κάθε ημερήσια στατιστική κάλυψη».
Τα 8 σημεία της αναφοράς των ελεγκτών για την εταιρεία έχουν ως εξής:
«1. Η Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. εσφαλμένα είχε εντάξει (από το 1997 έως και το τέλος έτους 2005) στο πρόγραμμα των τηλεοπτικών της παραγωγών τη στατιστική κάλυψη των ζωντανών μεταδόσεων αθλητικών γεγονότων από την εταιρεία GALANIS SPORTS DATA S.A., δεδομένου ότι το συγκεκριμένο αντικείμενο δεν συνιστούσε τηλεοπτική παραγωγή, με την έννοια που αυτή περιγράφεται στον Κανονισμό Προμήθειας Τηλεοπτικού Προγράμματος, αλλά παροχή υπηρεσίας.
2. Για το χρονικό διάστημα 1987 – 1996 δεν ανευρέθησαν οι σχετικοί φάκελοι στο αρχείο του ελεγχόμενου Φορέα.
3. Μετά την προκήρυξη μειοδοτικού διαγωνισμού, κατά το έτος 1996, για τη στατιστική κάλυψη των αθλητικών μεταδόσεων και την ανάδειξη του μειοδότη, συνετάχθη από την Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. σχέδιο σύμβασης, το οποίο διέφερε από τους όρους της εκδοθείσας διακήρυξης αλλά και την τεχνική προσφορά της μοναδικής συμμετέχουσας εταιρείας, κατά παράβαση του άρθρου 27 του Κανονισμού Προμηθειών (ΦΕΚ 244/Β/1992), με αποτέλεσμα η εταιρεία να υποβάλει ένσταση και να μην προσέλθει για την υπογραφή της σύμβασης.
Η Δ/νση Προμηθειών δεν προέβη στην τροποποίηση των όρων του σχεδίου σύμβασης, ούτε στην ακύρωση του διαγωνισμού και στην επαναπροκήρυξη αυτού, σε αντίθεση με τις διατάξεις του άρθρου 23 του Κανονισμού Προμηθειών (ΦΕΚ 244/Β/1992).
4. Το Αθλητικό Τμήμα (από το έτος 2001 Διεύθυνση Αθλητικών Προγραμμάτων), για το χρονικό διάστημα 1997 – 2005, καλούσε εγγράφως την εταιρεία GALANIS SRORTS DΑΤΑ S.A. προκειμένου να της αναθέσει την κάλυψη των αθλητικών μεταδόσεων, χωρίς: α) να έχουν τηρηθεί οι προϋποθέσεις έγκρισης της προμήθειας όπως αυτές περιγράφονται στο άρθρο 2 (ταυτάριθμο) των Κανονισμών Προμηθειών της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε. και β) να έχει προηγηθεί διενέργεια σχετικού διαγωνισμού, κατά παράβαση αρχικά του άρθρου 3 του Κανονισμού Προμηθειών (ΦΕΚ 244/Β/1992) και κατόπιν του άρθρου 7 του νέου Κανονισμού Προμηθειών (ΦΕΚ 282/Β/1998).
5. Οι αποφάσεις της Γενικής Δ/νσης ΕΤ-1 (μετέπειτα Γενική Δ/νση Τηλεόρασης), περί έγκρισης της συνεργασίας με τη συγκεκριμένη εταιρεία, ελαμβάνοντο: α) εκ των υστέρων, κατά παράβαση αρχικά της παρ. 2β του άρθρου 3 Κανονισμού Προμηθειών (ΦΕΚ 244/Β/1992) και κατόπιν του άρθρου 2 του νέου Κανονισμού Προμηθειών (ΦΕΚ 282/Β/1998) και β) κατά παράβαση του άρθρου 12 (ενότητα Β) του Υπηρεσιακού Οργανισμού (Υ Α 229/2001).
6. Δεν τηρήθηκε ο προβλεπόμενος, αρχικά από το άρθρο 27 του Κανονισμού Προμηθειών (ΦΕΚ 244/Β/1992) και κατόπιν από το άρθρο 30 του νέου Κανονισμού Προμηθειών (ΦΕΚ 282/Β/21998), έγγραφος τύπος της σύμβασης.
7. Η Δ/νση Αθλητικών Προγραμμάτων δεν υπέβαλε στη Δ/νση Προμηθειών προδιαγραφές για τη διενέργεια διαγωνισμού, που αφορούσε στη στατιστική κάλυψη των αθλητικών μεταδόσεων, κατά παράβαση της υπ’ αριθμ. 2465/9.6.2003. Απόφασης του Προέδρου – Δ/ντα Συμβούλου της Ε.Ρ.Τ. Α.Ε.
Ο ισχυρισμός της Δ/νσης Αθλητικών Προγραμμάτων ότι η συγκεκριμένη εταιρεία ήταν η μοναδική στον τομέα των στατιστικών και γραφικών για τις τηλεοπτικές μεταδόσεις, δεν αποδεικνύεται από έγγραφα στοιχεία. Επιπλέον, με βάση τις παρατεθείσες αιτιάσεις της ως άνω Δ/νσης, ο ισχυρισμός ότι η εν λόγω συνεργασία ήταν απαραίτητη δεν τεκμηριώνεται.
8. Η Υποδ/νση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών κατέβαλε στην εταιρεία GALANIS SPORTS DΑΤΑ SA, χωρίς την ύπαρξη των αντιστοίχων παραστατικών δαπανών, το ποσό των 500 ευρώ πλέον Φ.Π.Α. για κάθε ημερήσια στατιστική κάλυψη, κατά παράβαση της παρ. 2 του υπ’ αριθμ. 42/2.5.2002 Ιδιωτικού Συμφωνητικού»