Κόλαφος για το βιβλίο από Ακαδημία και Ιερά Σύνοδο
Ποιες διορθώσεις; Ένα τέτοιο, αντιεπιστημονικό και πλήρες σκοπιμοτήτων κατασκεύασμα, κυρία υπουργέ, είναι… ανεπίδεκτο διορθώσεων. Φόβο και υπεκφυγή υποδηλώνουν λοιπόν οι τοποθετήσεις σας. Δηλαδή στοιχεία τα οποία πρέπει να είναι ξένα σε έναν υπεύθυνο πολιτικό…
Σήμερα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ» φέρνει κατ’ αποκλειστικότητα στο φως της δημοσιότητας το κείμενο-καταπέλτη του Προέδρου της Ακαδημίας Αθηνών Παν. Βοκοτόπουλου, το συνοδευτικό κείμενο του συνολικού κειμένου της Ακαδημίας για το επίμαχο κατασκεύασμα. Πρόκειται για ένα κείμενο το οποίο κονιορτοποιεί και γελοιοποιεί, μάλλον αποκαλύπτει τα εκ του πονηρού «επιχειρήματα» όσων ισχυρίζονται πως η Ακαδημία δεν ζητά την απόσυρση του ανιστόρητου βιβλίου!
Πράγματι, η λέξη «απόσυρση» δεν υπάρχει. Αλλά επί της ουσίας οι επιγραμματικές παρατηρήσεις που συνοδεύουν το βασικό κείμενο είναι κατά πολύ βαρύτερες και σοβαρότερες απ’ τη λέξη «απόσυρση».
Εκτός αν η κ. Ρεπούση, οι άλλοι της συντακτικής ομάδας και οι «οριζόντιοι» υποστηρικτές του πονήματος τους, απ’ την κυβέρνηση, το ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΝ και τα δημοσιογραφικά στηρίγματά τους εκτιμούν πως… απλώς βρέχει, όταν στο κείμενο υπάρχουν παρατηρήσεις όπως:
• «Υποβάθμιση ή ακόμη και αλλοίωση της επιστημονικής αλήθειας, παρασιώπηση γεγονότων ή ενεργειών που συνάπτονται με την εφαρμογή ή την παραβίαση διεθνών αρχών και κανόνων… όπως π.χ. οι αρχές της αυτοδιαθέσεως των λαών ή του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων».
• «Οι συγγραφείς αδυνατούν να διαφωτίσουν γενικότερα θέματα μείζονος σημασίας»…
• «Δεν συμβάλλει στην ενίσχυση της εθνικής μνήμης και της ελληνικής αυτογνωσίας»…
• «Επιδεικνύει προχειρότητα κατά την προσέγγιση μείζονος σημασίας ζητημάτων… και αδυναμία διακρίσεως του εκάστοτε ουσιώδους από το επουσιώδες».
• «Παρουσιάζει ικανό αριθμό ανακριβειών, λαθών και παραλείψεων ουσιώδους συχνά σημασίας».
Αν λοιπόν, κατά τους υποστηρικτές αυτού του κατασκευάσματος, τα παραπάνω είναι… ολίγα επειδή -πράγματι- απουσιάζει η λέξη «απόσυρση», τότε προφανώς έχουν χάσει την αξία τους οι έννοιες…
Εκκλησία: Παραχάραξη της Ιστορίας!
Αρκετά διαφωτιστικό είναι και το κείμενο που δόθηκε στην κ. Γιαννάκου κι απ’ την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας της Ελλάδας.
Κι ας μη βιαστούν οι απανταχού «εκσυγχρονιστές» να απαξιώσουν το κείμενο αυτό, επειδή προέρχεται απ’ την Εκκλησία. Διότι κάτι τέτοιο προς πολιτική τρομοκράτηση φέρνει και σε κάθε περίπτωση δεν έχει την παραμικρή σχέση με… εκσυγχρονισμό.
Εκτός αν οι ομαδάρχες και οι κομπάρσοι αυτής της «οριζόντιας» ομάδας κατατάσσουν στους άθλιους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιούν κατά της Εκκλησίας και τον μεγάλο Μίκη Θεοδωράκη, ο οποίος τις προηγούμενες ημέρες στάθηκε με θάρρος στο πλευρό των απόψεων της Εκκλησίας, παρά τις επιμέρους διαφορές που έχει με άλλες θέσεις κι απόψεις της.
Τονίζει λοιπόν μεταξύ άλλων η Εκκλησία στο σχετικό κείμενό της, με το οποίο τοποθετείται συνολικά για το πόνημα:
• «Δικαιούται η Εκκλησία να έχει άποψη για το βιβλίο;… Κάθε απόπειρα φίμωσης της Εκκλησίας φανερώνει νοοτροπία αυταρχισμού και ολοκληρωτισμού»…
• «Η Ιστορία παράγει ιδεολογία, αλλά η ιδεολογία όταν επιχειρεί να παραγάγει ”ιστορία” τότε τη διαστρέφει»…
• «Προτείνεται δηλαδή η λήθη αντί της α-λήθειας… Όμως η ιστορική λήθη μάς καταδικάζει σε επανάληψη του αποτρόπαιου»…
• «Στο συγκεκριμένο λοιπόν βιβλίο το δύσκολο ερώτημα για τη σχέση της μνήμης με την ιστορία αντιμετωπίζεται με την προσβολή της μνήμης και την παραχάραξη της Ιστορίας»…
• Την αλήθεια για τον ρόλο της Ορθοδόξου Εκκλησίας κατά την Τουρκοκρατία «ομολογούν συγγραφείς με διαφορετικές θρησκευτικές ή ιδεολογικές καταβολές, όπως ο φιλελεύθερος Απ. Βακαλόπουλος, ο μαρξιστής Ν. Σβορώνος…»…
• «Οι αγώνες λοιπόν του λαού μας για την ελευθερία και την εθνική αξιοπρέπεια… συνιστούν ”λατρεία του αίματος”;… Θα ήτο δυνατόν να διανοηθούμε τους Γάλλους να διαγράφουν από την Ιστορία τους την Γαλλική επανάσταση με ανάλογο επιχείρημα;»