Ανατροπές στον αθλητικό Τύπο

Στον συγκεκριμένο χώρο σημασία έχει το έγκυρο ρεπορτάζ, η άποψη, ο οπαδισμός και τα συμφέροντα των προέδρων.

Η «SportDay», των Σπορ FM, Δ. Κοντομηνά, Θ. Αλαφούζου, πέρασε στην κορυφή της κυκλοφορίας με 19.723.760 πωλήσεις τη διετία 2005-2006, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΙΗΕΑ. Η εφημερίδα, αν και έχει 69 εκδόσεις λιγότερες, καθώς κυκλοφόρησε στις 13 Μαρτίου 2005, έχει μέσον όρο ημερήσιας κυκλοφορίας σε όλη την Ελλάδα 31.061 φύλλα και μερίδιο αγοράς 17,61%. Στη δεύτερη θέση είναι το «Sportime» με 18.024.443 πωλήσεις, 25.603 μέσον όρο κυκλοφορίας και 16,09% μερίδιο αγοράς Στην τρίτη θέση το «Φως» με 16.685.240 πωλήσεις, 23.701 μέσον όρο κυκλοφορίας και 14,9% μερίδιο αγοράς, ενώ πολύ κοντά είναι και η δεύτερη εφημερίδα του Ολυμπιακού, ο «Πρωταθλητής», 15.687.510 πωλήσεις, 22.283 μέση ημερήσια κυκλοφορία και 14,01% μερίδιο αγοράς. Το «GoalNews» είναι και εκείνο ψηλά, με 13.921.613 πωλήσεις και 12,43 % μερίδιο στον αθλητικό Τύπο. Η «Derby», που πέρασε στον έλεγχο του Α. Δελλατόλα, έχει 6.011.839 πωλήσεις και 5,37% στην αγορά, αφήνοντας την άλλη παναθηναϊκή εφημερίδα, την «Αθλητική Ηχώ», στο 5,24% της αγοράς, με 5.872.347 πωλήσεις. Οι δύο εφημερίδες για την ΑΕΚ συγκεντρώνουν μικρότερο αριθμό φύλλων. Η «Ώρα για Σπορ» έχει 5.166.396 πωλήσεις και 4,61% μερίδιο αγοράς και η «Score Live» 3.157.608 πωλήσεις και το 2,82% της αγοράς. Η «Νταμπλ», που έκλεισε, μέσα σε περίπου 50 μήνες, με 26 εκδόσεις το 2006, πούλησε συνολικά 72.035 φύλλα.

Τι πρόκειται να γίνει άραγε στο μέλλον; Η πληθώρα των αθλητικών εφημερίδων θα εξακολουθήσει να υπάρχει, εξαιτίας κυρίως των εσόδων από το στοίχημα. Η έκδοση 13 ημερήσιων εφημερίδων, αρκετών εβδομαδιαίων και άλλων ειδικών για το στοίχημα, είναι μια υπερβολή, είναι όμως και αντίστοιχη του πολιτικού Τύπου. Η διαφορά είναι πως τα έσοδα από το στοίχημα (με διαφόρους τρόπους) έρχονται, όπως και κάποια χρήματα από τις χορηγίες, ενώ το μυστικό είναι το χαμηλό εργατικό κόστος. Το εντυπωσιακό στοιχείο είναι πως στη συγκεκριμένη αγορά έχουν πρόσβαση μόνον οι ειδικοί, σε αντίθεση με τους μεγάλους εκδότες που είναι αποκλεισμένοι. Μετά τον Μ. Ανδρουλιδάκη, οι μόνοι που μπήκαν στον χορό είναι ο Γ. Μπόμπολας, με όχι ιδιαίτερη επιτυχία, και οι Αλαφούζος- Κοντομηνάς με μειοψηφική συμμετοχή. Βεβαίως ως τώρα τα περισσότερα αθλητικά media δεν λειτουργούν επαγγελματικά και αν δεν προσαρμοστούν στις συνθήκες θα αναγκαστούν να ενταχθούν σε άλλους ομίλους ή να εξαγορασθούν από ισχυρότερους επιχειρηματίες.


Σχολιάστε εδώ