Γράψε και συ Ιστορία
Ο κ. Καραμανλής πρέπει να παρέμβει και να πάρει στα χέρια του την υπόθεση του βιβλίου της ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού και να σταματήσει αυτούς τους… σύγχρονους ιστορικούς που για να ακουσθούν διαστρεβλώνουν την ιστορία μας, απαξιώνοντας γεγονότα και κατορθώματα των ηρώων μας με τα οποία μεγαλώσαμε, με στόχο τη γενική ισοπέδωση ώστε κάθε πολίτης να ξεχάσει, να μην έχει μνήμη.
Ο κ. Καραμανλής θα πρέπει να συστήσει στην υπουργό Παιδείας ότι η γνώμη της Ακαδημίας δεν μπορεί να αγνοηθεί. Ακόμη και αν γίνει δεκτό ότι το βιβλίο της Ιστορίας της ΣΤ΄ τάξης μπορεί να… διασωθεί με διορθώσεις, αυτές δεν μπορούν να γίνουν από κάποιους που έχουν την ευθύνη του εγκλήματος που έγινε. Δεν μπορεί δηλαδή να δούμε να επιστρέφουν στον τόπο του «εγκλήματος» οι δράστες. Άλλωστε όλοι αυτοί έχουν αλλεργία με ό,τι στηρίζει την πατρίδα, τα έθιμα, τον Ελληνισμό. Επομένως, κύριε πρωθυπουργέ, η καλύτερη επιλογή, με βάση και τη γνωστή γνωμοδότηση θα είναι να ανατεθεί στην Ακαδημία η συγγραφή της Ιστορίας ΣΤ΄ Δημοτικού.
Έκανε αίσθηση
Μια από τις μεγαλύτερες δημοσιογραφικές επιτυχίες ήταν η αποκάλυψη από το «Π» την περασμένη Κυριακή ολόκληρου του κειμένου των παρατηρήσεων του ανώτατου πνευματικού ιδρύματος της χώρας, της Ακαδημίας Αθηνών, για το περιεχόμενο του βιβλίου της Ιστορίας που επρόκειτο να το «διαβιβάσει» στην υπουργό Παιδείας κ. Μαριέττα Γιαννάκου, απαντώντας σε σχετικό ερώτημά της.
Η αποκάλυψη του κειμένου αυτού, από το οποίο ουσιαστικά προκύπτει ότι η Ακαδημία Αθηνών προτείνει στην υπουργό Παιδείας την απόσυρση του βιβλίου, προκάλεσε σάλο και πυροδότησε αντιδράσεις θετικές από την πλευρά των υποστηρικτών της απόσυρσης που είδαν το ανώτατο πνευματικό ίδρυμα της χώρας να στηρίζει και να δίνει μία ώθηση στην προσπάθεια να διασωθεί η ιστορική μνήμη του Ελληνισμού.
Ταυτόχρονα η αποκάλυψη αυτή δημιούργησε πανικό στους υποστηρικτές των συγγραφέων, οι περισσότεροι των οποίων αμφισβήτησαν στην αρχή την ύπαρξη του κειμένου της Ακαδημίας, ορισμένοι επιτέθηκαν στην εφημερίδα μας με συκοφαντικούς χαρακτηρισμούς όπως ο ένθερμος υποστηρικτής του Σχεδίου Ανάν σχολιαστής και δημοσιογράφος Πάσχος Μανδραβέλης και άλλοι όπως Νίκος Μπίστης μέλος του Εθνικού Συμβουλίου του ΠΑΣΟΚ, που αμφισβήτησε την ύπαρξη του κειμένου της Ακαδημίας και επιτέθηκε στο πνευματικό ίδρυμα, θέλοντας να υποβαθμίσει τη γνωμοδότηση αυτή, υποστηρίζοντας ότι η Ακαδημία έχει «αντιδραστικές αντιλήψεις» και να κάνει μια μεγάλη βουτιά στο παρελθόν για να θυμηθεί ακόμη ότι στα χρόνια της χούντας η Ακαδημία δεν κράτησε σωστή στάση εναντίον της…
Το θέμα, μετά την αποκλειστική επιτυχία της εφημερίδας μας, επανήλθε με ένταση στην επικαιρότητα από το Σάββατο το βράδυ, μόλις κυκλοφόρησαν οι κυριακάτικες εφημερίδες, και απασχόλησε από νωρίς την Κυριακή το πρωί στα δελτία ειδήσεων, του ΑΝΤ1, του Alpha και του Alter, ενώ από τη Δευτέρα πολλές πρωινές εκπομπές όπως του Γιώργου Παπαδάκη και του Γιώργου Αυτιά έδιναν ιδιαίτερο βάρος στο θέμα αυτό και στην αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας.
Οι πιέσεις
Σύμφωνα με πληροφορίες, οι πιέσεις που ασκήθηκαν προς την Ακαδημία Αθηνών από την Κυριακή το πρωί, αμέσως μετά την αποκάλυψη του κειμένου-κριτική στο βιβλίο, ώστε να διαψεύσει την ύπαρξή του, ήταν αφόρητες, με αποτέλεσμα να εκδοθούν δύο ανακοινώσεις, η μια διορθωτική της άλλης. Και στις δύο ανακοινώσεις η Ακαδημία Αθηνών δεν διέψευδε την ύπαρξη του κειμένου για το βιβλίο, αλλά υποστήριζε ότι «η Ακαδημία δεν έχει εκδώσει καμία επίσημη ανακοίνωση για το θέμα αυτό». Η μεγάλη αποκάλυψη του «Π» και η δημοσίευση του σχεδίου με τα κατηγορηματικά συμπεράσματα της Ακαδημίας έφεραν σε δύσκολη θέση την υπουργό Παιδείας κ. Γιαννάκου, η οποία μόλις δύο μέρες πριν στη Βουλή, απαντώντας σε ερώτηση του προέδρου του ΣΥΝ κ. Αλαβάνου, είχε μιλήσει για διόρθωση των λαθών, ενώ αμέσως μετά την αποκάλυψη του κειμένου της Ακαδημίας εξακολουθούσε να δηλώνει ότι οι μόνοι αρμόδιοι για να κάνουν τις διορθώσεις είναι οι συγγραφείς (!) και εμμέσως ότι δεν θα αποσύρει το βιβλίο, αλλά θα ζητήσει μόνο τη διόρθωση λαθών!
Μετεξεταστέοι οι συγγραφείς…
Και είναι απορίας άξιο τι περιμένει να διορθώσουν οι συγγραφείς, όταν η Ακαδημία αποφαίνεται ότι: «Το βιβλίο πάσχει πρώτον ως βιβλίο Ιστορίας. Οι αδυναμίες του αποκαλύπτουν ότι οι συγγραφείς δεν έχουν αρκετές ιστορικές γνώσεις και καθόλου ιστορική σκέψη. Ούτε εμπειρία συγγραφής βιβλίων έχουν».
Οι πληροφορίες μας λένε ότι το υπουργείο άσκησε πιέσεις στην Ακαδημία να αποστασιοποιηθεί από το κείμενο που δημοσιεύθηκε. Αυτό έχει στόχο να καταστήσει τη γνωμοδότηση λιγότερο αιχμηρή και κατηγορηματική. Να γίνει αυτή συμβιβάσιμη με μια επικοινωνιακή πολιτική προβολής μόνο «λαθών» που μπορούν δήθεν να διορθωθούν.
Θα πρέπει να σημειωθεί πάντως ότι, όπως είναι γνωστό, το κείμενο που δημοσιεύθηκε από το «ΠΑΡΟΝ» συντάχθηκε από τον αρμοδιότερο για θέματα Ιστορίας ακαδημαϊκό Μιχάλη Σακελλαρίου, μετά από συζήτηση και συμβολή ομάδας άλλων ειδικών σε θέματα ιστορίας και παιδείας ακαδημαϊκών.
Η αξιολόγηση των συγγραφέων έγινε από το ανώτατο πνευματικό ίδρυμα της χώρας και από τους κορυφαίους έλληνες ιστορικούς. Οι συγγραφείς του δεν είναι μόνο έκθετοι για το ανιστόρητο αυτό βιβλίο και για την προβολή επίσης μέσω αυτού της ιδέας της αποδομήσεως της εθνικής ελληνικής παιδείας και της υποκαταστάσεώς της από τη νεοταξική «πολυπολιτισμική» παιδεία της παγκοσμιοποίησης.
Είναι έκθετοι επιπλέον για την επιστημονική τους επάρκεια, την οποίαν τόσο πολύ προέβαλαν, επαιρόμενοι ότι είναι μεγάλοι ειδικοί σε αντίθεση με τους δήθεν μη ειδικούς επικριτές τους.
Εάν ίσχυε στην πράξη η περίφημη αξιολόγηση, για την οποία ευνοήτως τόσο πολύ αντιδρούν πολλοί διδάσκοντες, θα έπρεπε οι συγγραφείς του βιβλίου να πάνε στο σπίτι τους.
Η συνεχιζόμενη κάλυψή τους από την υπουργό Παιδείας και οι ελιγμοί για την παρουσίαση του προβλήματος του βιβλίου ως δήθεν θέματος μόνο λαθών εκθέτει την υπουργό.
Το βιβλίο είναι η αιχμή του δόρατος μιας συγκεκριμένης πολιτικής που θέτει στόχο την αποδόμηση της εθνικής ιδέας και του εθνικού κράτους. Την υπόσκαψη της ελληνικής παιδείας και ιστορίας. Δεν έχει θέση για τον λόγο αυτόν στο σχολείο.
Έρχεται σε σαφή αντίθεση με τις επιταγές του Συντάγματος, τις προδιαγραφές που θέτει το διαθεματικό πλαίσιο του Προγράμματος Σπουδών Ιστορίας του υπουργείου, με την ιστορική αλήθεια και τα αισθήματα του ελληνικού λαού. Ας μη αναμένουν οι απολογητές του ή η υπουργός ότι ο θόρυβος και η κατακραυγή γι’ αυτό θα καταλαγιάσουν. Να είναι βέβαιοι ότι θα γιγαντωθούν. και γιατί εκτός των άλλων οι συγγραφείς και οι απόψεις που υποστηρίζονται μέσα από το βιβλίο κατάφεραν να ενώσουν τον ελληνικό λαό και μάλιστα σε έναν κοινό πατριωτικό αγώνα.
Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί είναι και η αναφορά για το βιβλίο που υπάρχει στο μήνυμα της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ με αφορμή την επέτειο της Επανάστασης του 1821…
Στο μήνυμα αυτό γίνεται αναφορά στο βιβλίο Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, το περιεχόμενο του οποίου ταυτίζει με τις προσπάθειες που γίνονται 186 χρόνια μετά την Επανάσταση του 1821 «για να εμφανιστούν διαστρεβλωμένα τα διδάγματά της». Το ΚΚΕ καλεί τους δασκάλους να διδάξουν στους μαθητές την αλήθεια για την επανάσταση του 1821 και υποστηρίζει ότι «καθόλου δεν φθάνει το βιβλίο να διορθωθεί» και ότι «οι εργαζόμενοι να απαιτήσουν την απόσυρσή του εν λόγω βιβλίου…».
Θα πρέπει ακόμη να επισημανθεί ότι η Ακαδημία -σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες- αποστέλλει το κείμενο αυτό στο υπουργείο, αλλά όπως υποστηρίζουν μέλη αποφεύγει να κάνει επίσημες ανακοινώσεις για τη γνωμοδότηση της και τούτο γιατί, όπως μας έλεγε εξέχων ακαδημαϊκός, σύμφωνα με τον νόμο είναι ανώτατο πνευματικό ίδρυμα που συμβουλεύει την κυβέρνηση για θέματα που αφορούν τα Γράμματα, τις Επιστήμες και τις Τέχνες.
Η Ακαδημία, μάς είπε, «ούτε συμπολιτεύεται ούτε και αντιπολιτεύεται», ενώ μας τόνισε ότι το κείμενο που αποκαλύψαμε την περασμένη Κυριακή και τα 70 και πλέον σημεία με τα λάθη των συγγραφέων «είναι πραγματικό και μέσα από αυτό τεκμαίρεται η απόσυρση και όχι η διόρθωση του βιβλίου της ιστορίας».
Μάλιστα, όπως μας επισήμανε, η Ακαδημία δεν είναι η πρώτη φορά που γνωμοδοτεί για σοβαρά ζητήματα που αφορούν τον Ελληνισμό και μας αποκάλυψε ότι ένα από τα σημαντικότερα κείμενα που έχει στείλει προς την κυβέρνηση αφορά το Σκοπιανό και είναι τόσο προχωρημένο που τυχόν δημοσιοποίησή του θα δημιουργούσε ισχυρές πολιτικές αναταράξεις.