338 ΕΚΑΤ. ΕΥΡΩ η ζημία της Ολυμπιακής μέσα σε τρία χρόνια!

Ενδεικτικό της κρίσιμης κατάστασης στην οποία βρίσκεται η Ολυμπιακή είναι το γεγονός ότι από τον Μάρτιο του 2004 μέχρι και τον περασμένο Δεκέμβρη, η οικονομική ζημιά που παρουσίασε έφτασε τα 338 εκατομμύρια ευρώ, περίπου δηλαδή 110 δισ. δραχμές! Πώς είναι δυνατόν μια εταιρεία που χάνει 110 δισ. δρχ. σε δυόμισι χρόνια να επιβιώσει, κανένας δεν ξέρει. Ούτε βέβαια εκείνοι που διαχειρίζονται τις τύχες της και με τους λάθος χειρισμούς τους την έφτασαν στον… πάτο του πηγαδιού.

Οι αιτίες αυτού του… ξεχαρβαλώματος είναι:
α) Έλλειψη οράματος και στρατηγικού προσανατολισμού.
β) Έλλειψη επιχειρηματικού σχεδίου.
γ) Έλλειψη ηγετικής διαχείρισης.
δ) Έλλειψη ανταπόκρισης στον ανταγωνισμό, αφού οι παρεχόμενες υπηρεσίες συνεχώς υποβαθμίζονται.
ε) Έλλειψη στρατηγικών συνεργασιών και συμμετοχής σε κατάλληλες συμμαχίες.
στ) Έλλειψη υποδομών σε εφαρμογές προηγμένης τεχνολογίας.
ζ) Έλλειψη εμπειρίας και γνώσεων της αεροπορικής βιομηχανίας και της διεθνούς αεροπορικής αγοράς από τα στελέχη της εταιρείας.
η) Ανάπτυξη δικτύου με βάση τις διαθεσιμότητες αεροσκαφών και όχι με βάση την ανάλυση του μάρκετινγκ.
θ) Έλλειψη αποτελεσματικής εμπορικής πολιτικής και πολιτικής μάρκετινγκ που έχει ως αποτέλεσμα να οδηγείται η εταιρεία σε πωλήσεις με χαμηλή απόδοση και υψηλό κόστος προμηθειών.
ι) Αδυναμία αντιμετώπισης του ανταγωνισμού στα πλαίσια των νέων δεδομένων (όπως π.χ. ραγδαία μεταβαλλόμενο περιβάλλον, διεθνείς συμμαχίες, είσοδος στον χώρο εταιρειών χαμηλού κόστους).

Στους πίνακες που ακολουθούν φαίνεται ξεκάθαρα πως οι Ολυμπιακές Αερογραμμές έχουν πάρει για τα καλά την… κάτω βόλτα, αφού όλοι οι δείκτες (έσοδα, επιβάτες, απόδοση) είναι… αρνητικοί.

Συγκεκριμένα, στον πίνακα 1 αποκαλύπτεται η τραγική κατάσταση που επικράτησε το 2006 στην επιβατική κίνηση που είχε η Ολυμπιακή από την Αθήνα. Οι επιβάτες λιγόστεψαν κατά 154.970 έναντι του 2005, που μεταφράζεται σε ποσοστό 2,9%. Οι επιβάτες εσωτερικού μπορεί να αυξήθηκαν κατά 1,79%, του εξωτερικού όμως μειώθηκαν κατά 8,28%.

Στον πίνακα 2 παρατηρούμε ότι τα έσοδα της Ολυμπιακής το 2006 μειώθηκαν κατά 31.624.551 ευρώ έναντι του 2005, κάτι που μεταφράζεται σε ποσοστό 6,23%!

Τέλος, στον πίνακα 3 βλέπουμε ότι ο κάθε επιβάτης απέδωσε στην εταιρεία το 2006 3,26 ευρώ λιγότερα σε σχέση με το 2005.

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε ότι η «αχίλλειος πτέρνα» της εταιρείας είναι οι διεθνείς πτήσεις, όπου το μερίδιό της στην αγορά συρρικνώνεται δραματικά, κάτι που δείχνει ότι η Ολυμπιακή έχει χάσει τη μάχη του ανταγωνισμού στο εξωτερικό.

Αλλά πώς να μη συμβεί κάτι τέτοιο όταν οι σταθμοί του εξωτερικού της εταιρείας παρουσιάζουν σοβαρά διοικητικά και οργανωτικά προβλήματα. Πολλοί δε από τους σταθμούς παραμένουν… ακέφαλοι, αφού δεν έχουν τοποθετηθεί εδώ και δύο χρόνια διευθυντές!

Για να καταλάβουμε καλύτερα πώς… μεταφράζεται σε απώλειες εσόδων η μείωση της κίνησης της Ολυμπιακής στα σημαντικότερα διεθνή αεροδρόμια, να σημειώσουμε ότι:

• Στην Κύπρο το 2005 η εταιρεία είχε μείωση εσόδων 4,5 εκατ. ευρώ, το 2006 έναντι του 2005, που… μεταφράζεται σε ποσοστό 35,35%.
• Στη Γερμανία η μείωση εσόδων έφτασε τα 8,5 εκατ. ευρώ ή 20,51%.
• Στη Μ. Βρετανία τα έσοδα μειώθηκαν κατά 8,3 εκατ. ευρώ ή σε ποσοστό 14,27%.
• Στην Ιταλία, το ίδιο χρονικό διάστημα, η εταιρεία είχε μείωση εσόδων κατά 3,5 εκατ. ευρώ ή κατά 8,18%.

Μείωση των εσόδων της η Ολυμπιακή είχε το 2006 σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο και στις εξής χώρες:

• Στον Λίβανο κατά 30,66%.
• Στη Βουλγαρία κατά 24,46%.
• Στην Τουρκία κατά 16,48%.
• Στην Αυστρία κατά 13,43%.
• Στην Ισπανία κατά 13,34%.
• Στην Αλβανία κατά 11,84%.
• Στην Ολλανδία κατά 13,38%.
• Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα κατά 10,4%.
• Στην Ελβετία κατά 9,90%.
• Στο Βέλγιο κατά 5,9%.
• Στο Ισραήλ κατά 4,5%.
• Στη Ν. Αφρική κατά 3,42%.
• Στις ΗΠΑ κατά 2,5%.

Το χειρότερο όμως απ’ όλα είναι ότι η κατάσταση αντί να βελτιώνεται χειροτερεύει και κανείς δεν φαίνεται να… συγκινείται! Η Ολυμπιακή βρίσκεται για μια ακόμα φορά στο χείλος του γκρεμού. Και αν συνεχιστεί η κατάσταση που υπάρχει σήμερα, σίγουρα δεν έχει μέλλον…


Σχολιάστε εδώ