Επικοινωνιακή υπεροχή

H πικρή αλήθεια για το ΠΑΣΟΚ είναι ότι η επικοινωνιακή «ομάδα» Ρουσόπουλου τούς έχει πάρει… την μπάλα. Κάθε τόσο η «ομάδα» καταφέρνει να στρώνει το έδαφος στο κυβερνών κόμμα και ταυτόχρονα να αποσαθρώνει τις προοπτικές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης, με απλές αλλά συστηματικές επικοινωνιακές κινήσεις, που αποδεικνύονται στην πράξη ιδιαίτερα αποτελεσματικές. Ένας προσεκτικός πολιτικός αναλυτής, εύκολα θα παρατηρήσει ότι όταν δυσκολεύουν τα πράγματα για την κυβέρνηση, είτε σκάει μύτη μια υπόθεση εσωστρέφειας στο ΠΑΣΟΚ είτε σκάει μύτη μια δημοσκόπηση. Μάλιστα, η «ομάδα» Ρουσόπουλου έχει μετατρέψει τις δημοσκοπήσεις σε εργαλείο πολιτικής επιβολής!

•΅Ακόμα και τηλεφωνικές δημοσκοπήσεις γίνονται πρώτη είδηση σε ΜΜΕ και παίζουν αποφασιστικό ρόλο στη διαμόρφωση της επικαιρότητας. Για παράδειγμα, μόνο την εβδομάδα που μας πέρασε είχαμε το «βαρόμετρο» της VPRC, που «έπαιξε» Κυριακή και Δευτέρα (δείχνοντας προβάδισμα 4 μονάδων υπέρ της ΝΔ), και ακολούθησε η δημοσκόπηση της GPO που έπαιξε Δευτέρα και Τρίτη (δείχνοντας διεύρυνση της διαφοράς υπέρ της ΝΔ από 1,6% σε 2,2%). Έτσι αφού το προηγούμενο χρονικό διάστημα «εμπεδώσαμε» τα εσωτερικά προβλήματα του ΠΑΣΟΚ με μοχλό την αναθεώρηση του άρθρου 16- και πριν το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης προλάβει να πάρει ανάσα, μετά το τρομοκρατικό χτύπημα και τη φιλολογία περί διάλυσης της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας, ήρθαν οι δύο απανωτές δημοσκοπήσεις, για να βάλουν το ΠΑΣΟΚ στη «θέση» του!

•΅Η επικοινωνιακή υπεροπλία της κρατούσας κατάστασης σε συνδυασμό με τους μηχανισμούς προώθησης που διαθέτει ως εξουσία της επιτρέπει να σπρώχνει κάθε τόσο το ΠΑΣΟΚ πότε στην εσωστρέφεια και πότε στην ηττοπάθεια. Κατά κανόνα μετά από κάθε τηλεφωνική δημοσκόπηση το ΠΑΣΟΚ πέφτει σε βαθιά μελαγχολία, το ηθικό του γίνεται σμπαράλια, οι προοπτικές του αφυδατώνονται ενώ ταυτόχρονα και η κοινή γνώμη εμπεδώνει την εκλογική υπεροχή της ΝΔ, προεξοφλώντας έτσι το αποτέλεσμα των επερχόμενων εκλογών. Το εντυπωσιακό είναι ότι η «ομάδα» Ρουσόπουλου, δρα «αθόρυβα» και αδιαφορεί παντελώς για προβολή δημοσιότητας. Μάλιστα βασικοί μοχλοί αυτής της «ομάδας» βρίσκονται ηθελημένα στην αφάνεια, αρνούμενοι να διεκδικήσουν την επιτυχία που τους αναλογεί. Αλλά ούτε καν ο ίδιος ο Ρουσόπουλος καυχιέται (δημόσια) για τις επιτυχίες της «ομάδας». Κι ακριβώς αυτή η «αθόρυβη» δράση μεγιστοποιεί την αποτελεσματικότητά της. Τελικά όντως η πολιτική είναι τέχνη -΅αλλά μια τέχνη που χρειάζεται την επικοινωνιακή υπεροπλία για να αποδώσει τα μέγιστα.


Σχολιάστε εδώ