Κινδύνεψαν 200 επιβάτες της πτήσης ΟΑ 412 από την ανευθυνότητα του πιλότου!

Κι όπως θα διαπιστώσει στη συνέχεια ο αναγνώστης, η περιπέτεια αυτή είχε ένα απίστευτο παρασκήνιο, που δημιουργεί τεράστιες ευθύνες, αφού κινδύνεψαν άδικα 200 ανθρώπινες ζωές εξαιτίας αποκλειστικά της ανευθυνότητας του πιλότου, ο οποίος δεν εφάρμοσε τους κανόνες που άπτονται της ασφάλειας των πτήσεων.

Η τρομάρα που έζησαν και η ψυχική οδύνη που πέρασαν οι 200 επιβάτες της δραματικής πτήσης πρωτοχρονιάτικα, που η καρδιά τους πήγε στην Κούλουρη μέχρι να προσγειωθούν σώοι στο Shannon της Ιρλανδίας, χωρίς να εκραγεί η… βόμβα, που άγνωστος είχε τηλεφωνήσει πως υπήρχε στο αεροσκάφος, θα είχαν αποφευχθεί αν ο κυβερνήτης κ. Ανδρέας Καψάλης είχε τηρήσει τις πάγιες και σαφείς οδηγίες που προβλέπουν όλα τα εγχειρίδια και οι εντολές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Διεθνούς Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

Η ιστορία ξεκίνησε όταν το τηλεφωνικό κέντρο του αεροδρομίου στα Σπάτα δέχθηκε δύο απειλητικά τηλεφωνήματα από αγνώστους με σπαστά αγγλικά με αραβική προφορά, γύρω στις 3 τα ξημερώματα της 31/12/06.
Οι άγνωστοι έκαναν λόγο για βόμβα που θα εκραγεί στην πτήση ΟΑ 412 στις 5 η ώρα (δηλαδή 2 ώρες μετά το τηλεφώνημα), ως αντίποινα για την εκτέλεση του Σαντάμ Χουσεΐν!

Από δω και πέρα αρχίζουν τα ερωτηματικά που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια της πτήσεως.

1. Γιατί ενώ ειδοποιήθηκε ο κυβερνήτης της πτήσης, ο οποίος κατέχει και τη θέση του διευθυντή Πτητικής Εκμετάλλευσης, κ. Ανδρέας Καψάλης αμέσως, για την ακρίβεια γύρω στις 03.30, από το Κέντρο Επιχειρησιακού Ελέγχου των ΟΑ και ενώ βρισκόταν ακόμη κοντά στα αεροδρόμια του Halifax και του Γκάντερ στον Καναδά, δεν προσγείωσε ως ώφειλε το αεροσκάφος (επιβάλλεται από όλα τα εγχειρίδια, τις εταιρικές διαδικασίες, τις εντολές της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας αλλά και της Διεθνούς Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και τη διεθνή αεροπορική πρακτική και δεοντολογία), αλλά προτίμησε να συνεχίσει και να το προσγειώσει στις 06.30, δηλαδή μιάμιση ώρα από την υποτιθέμενη ώρα έκρηξης της βόμβας;

2. Η Επιτροπή Κρίσεων των Ολυμπιακών Αερογραμμών γιατί δε συγκλήθηκε έγκαιρα, ώστε να αποφασίσει, αξιολογώντας την απειλή; Να σημειωθεί ότι ο αρμόδιος για τη σύγκληση, επικεφαλής του Επιχειρησιακού Κλάδου κυβερνήτης Γ. Αδαμόπουλος, λέγεται ότι παρουσιάστηκε στα γραφεία της εταιρείας στις 04.30!

3. Είναι αλήθεια ότι οι εκπρόσωποι των ΟΑ στην Επιτροπή Κρίσεων του “Ελευθέριος Βενιζέλος” παρουσιάστηκαν στις 04.30, δηλαδή μία ώρα περίπου μετά τη σύγκλησή της;

4. Είναι αλήθεια ότι το αεροσκάφος προσγειώθηκε στις 0630 στο αεροδρόμιο Shannon της Ιρλανδίας μετά από επικοινωνία και εντολή του διευθύνοντος συμβούλου προς τον κυβερνήτη Α. Καψάλη, ο οποίος περίμενε, λέει, την απόφαση της Επιτροπής!

5. Τι θα συνέβαινε αν δεν ήταν φάρσα, αφού με τις σοβαρές παραλείψεις και την καταστρατήγηση των διαδικασιών το αεροσκάφος θα ανατιναζόταν στη μέση του Ατλαντικού;

6. Είναι αλήθεια ότι το TSA (Υπηρεσία Ασφάλειας των ΗΠΑ) προσπάθησε να επικοινωνήσει με τις ΟΑ, αλλά κανείς δε μιλούσε αγγλικά; Είναι αλήθεια ότι ο επικεφαλής του TSA αναζητούσε τον διευθυντή Ασφάλειας Πτήσεων, κυβερνήτη Γ. Φασουλά, ο οποίος όμως έχει παραιτηθεί εδώ και δύο μήνες; Γιατί δεν ενημέρωσαν για τον αντικαταστάτη του και πού βρισκόταν αυτός την ώρα του συμβάντος; Τι αναφέρει ο κυβερνήτης Γ. Φασουλάς στην παραίτησή του;

7. Είναι αλήθεια ότι ο πρόεδρος της Ο.Α. κ. Η. Καράντζαλης καθ’ όλη τη διάρκεια της διαχείρισης της κρίσης ήταν άφαντος;

8. Ερωτάται η ΥΠΑ και η Επιτροπή Τσολάκη εάν έλεγξαν όλες τις διαδικασίες που ακολουθήθηκαν και εάν τις εγκρίνουν.

9. Οι ΟΑ έλεγξαν τις διαδικασίες, τις εγκρίνουν και εάν όχι, τι πειθαρχικές διαδικασίες δρομολογήθηκαν για τον έλεγχο των υπευθύνων;

10. Είναι σύννομη η συνεχής απασχόληση του πληρώματος επί 18 ώρες χωρίς την παραμικρή διακοπή ανάπαυσης; Γιατί ο κυβερνήτης Α. Καψάλης παραβίασε τα όρια απασχόλησης που προβλέπονται από την εθνική νομοθεσία;

11. Είναι, τέλος, αλήθεια ότι κατά παράβαση των προβλεπομένων στο Εγχειρίδιο Πτητικής Εκμετάλλευσης, η ΥΠΑ ενέκρινε την τοποθέτηση του κυβερνήτη Ανδρέα Καψάλη στη θέση του διευθυντή Πτητικής Εκμετάλλευσης των Ολυμπιακών Αερογραμμών, παρότι δεν διέθετε διοικητική εμπειρία και κανένα άλλο ακαδημαϊκό προσόν για να αναλάβει μια θέση τέτοιας ευθύνης και το μοναδικό προσόν του ήταν η κοινή του θητεία με τον πρόεδρο των Ολυμπιακών Αερογραμμών κ. Ηλία Καράντζαλη στο Ταμείο των Πιλότων; (Ο κ. Καράντζαλης είχε προσληφθεί για δύο χρόνια ως νομικός σύμβουλος του Ταμείου των Πιλότων με αδρά αμοιβή και όταν ο κ. Α. Καψάλης ήταν στη διοίκηση του Ταμείου, τον είχε δηλαδή υπάλληλό του!).

Έλεγξε η ΥΠΑ αν ο εν λόγω κυβερνήτης έχει περιστατικά που αφορούν την ασφάλεια των πτήσεων;

Τι συνέβη σε πτήση του στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, όταν, σπάζοντας τις λάμπες του τροχιοδρόμου, έσκασε ένα ελαστικό από τα 4, δεν το αντελήφθη και επιχείρησε απογείωση, αναγκάστηκε όμως παρά τη μεγάλη ταχύτητα που είχε αναπτύξει, να ματαιώσει την απογείωση του Β737/400 όταν και δεύτερο ελαστικό έσκασε; Υπάρχουν στον ατομικό του φάκελο τα σχετικά έγγραφα ή όχι; Ενημερώθηκε ποτέ η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) για το εν λόγω περιστατικό και αν όχι γιατί;
Τι συνέβη όταν για αρκετή ώρα αναβόσβηνε έναν κινητήρα του Α340 που κυβερνούσε, αδυνατώντας να αντιληφθεί το πρόβλημα που είχε, πετώντας για το αεροδρόμιο του Γιοχάνεσμπουργκ;

Ο υπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Λιάπης, επιβάτης της επίμαχης πτήσης ΟΑ 412, γνωρίζει ότι με τις επιλογές πριν από 2 μήνες του γενικού γραμματέα του κ. Κώστα Σταυρόπουλου αποδεκατίσθηκε ο επιχειρησιακός κλάδος με την αντικατάσταση έμπειρων στελεχών από άπειρους και απαίδευτους “φίλους” του και αυτό έβαλε σε κίνδυνο τη ζωή των 200 περίπου επιβαινόντων, αλλά και την τύχη του πολύπαθου αερομεταφορέα;


Σχολιάστε εδώ