Ο φιλικός και ο εχθρικός της υποθαλάσσιας αρτηρίας

«Εγώ εξακολουθώ να μην έχω πειστεί», είπε ο νομάρχης παίρνοντας τον λόγο και στρίμωξε τον υπουργό, τονίζοντας χαρακτηριστικά ότι «δικαιούται και η Θεσσαλονίκη ένα δημόσιο έργο, γι’ αυτό τελειώνετε με αυτή την ιστορία των διοδίων». «Εκατόν εβδομήντα εκατομμύρια πληρώσαμε μόνο για το σπατόσημο από τους διακινηθέντες μέσω του αεροδρομίου ‘‘Μακεδονία”», είπε ο νομάρχης, ζητώντας τη μετατροπή του έργου σε δημόσιο και τη χρηματοδότησή του εξ ολοκλήρου από τον κρατικό κορβανά.

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης εμφανίστηκε… «Σουφλιότερος» του Σουφλιά, φτάνοντας στο σημείο να επιτεθεί με δριμύτητα σε όσους (όπως ο Ψωμιάδης) εξέφρασαν επιφυλάξεις, λέγοντας πως το κάνουν για λόγους πολιτικής σκοπιμότητας.

Να σημειώσω πάντως πως ο δήμαρχος απέσπασε πολλά χειροκροτήματα από το ακροατήριο, καθώς σε αυτό παρεισέφρησαν και αρκετές δεκάδες «άσχετων» που σε άλλους δυσφορούσαν και σε άλλους επευφημούσαν. Όταν μιλούσε ο Ψωμιάδης, αυτοί που χειροκρότησαν τον Παπαγεωργόπουλο δεν δίστασαν να δείξουν τη διαφωνία τους, προκαλώντας την οξύτατη αντίδραση του Γιώτη που τους είπε: «Κάποιοι από εσάς διορίστηκαν σε κρατικές θέσεις και άλλαξαν άποψη για το έργο».

Οι μισοί ΠΑΣΟΚοι

Από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, οι συνήθως απέχοντες από τα τοπικά (Καστανίδης, Βενιζέλος) απουσίαζαν για άλλη μια φορά, αφήνοντας τον Άκη και τον Μαγκριώτη να βγάλουν… τα κάστανα από τη φωτιά. Οι δύο τελευταίοι (το ίδιο έπραξε και ο Βούγιας) εξέφρασαν αντιρρήσεις και διατύπωσαν ερωτήματα. Εντύπωση ωστόσο προκάλεσε η αναδρομή στην «ατζέντα της Θεσσαλονίκης», έτσι όπως διαμορφώθηκε από τον Σωτήρη Κούβελα το 1986, που έκανε ο Γιάννη Μαγκριώτης. Είπε πως η πόλη παγιδεύτηκε επί σειρά δεκαετιών σε αυτή την ατζέντα και παραδέχθηκε ότι και το ΠΑΣΟΚ έχει μεγάλες ευθύνες γι’ αυτό. Ο πρώην υπουργός, θέλοντας προφανώς να υπογραμμίσει τις ενδοκυβερνητικές αντιθέσεις, εκφράστηκε με πολύ κολακευτικά λόγια για τον Γιώργο Σουφλιά, λέγοντας πως εάν και η υπόλοιπη κυβέρνηση υιοθετούσε το δικό του πνεύμα, η ΝΔ δεν θα έπεφτε από την κυβέρνηση, όπως προέβλεψε πως θα συμβεί στις επόμενες εκλογές.

• Εντύπωση προκάλεσε στη σύσκεψη η αναφορά του Γιάννη Μπουτάρη στα δημοσιεύματα των εφημερίδων, τα οποία, όπως άφησε να εννοηθεί, τον έκαναν να ταχθεί κατά του έργου. «Δεν τα λέγαμε εμείς, οι εφημερίδες τα έγραφαν», είπε χαρακτηριστικά ο κυρ Γιάννης, προκαλώντας μειδιάματα και υπονοούμενα…

Ποιος θα φύγει πρώτος;

«Θα πεθάνουμε και μέχρι τότε τις ίδιες υποσχέσεις θα ακούμε από την Αθήνα για έργα που δεν γίνονται ποτέ», είπε απευθυνόμενος στον Γιώργο Σουφλιά ο Παναγιώτης Ψωμιάδης, για να εισπράξει την… πληρωμένη απάντηση του Σαρακατσάνου. «Εσύ δεν θα πεθάνεις, εμάς θα πεθάνεις», είπε, γεμίζοντας με γέλια την αίθουσα!

Απούσες οι κυρίες

Οι δύο κυρίες του ΠΑΣΟΚ δεν ήταν παρούσες στην εκδήλωση παρουσίασης της υποθαλάσσιας αρτηρίας από τον Γιώργο Σουφλιά.

Η υποψήφια νομάρχης Βούλα Πατουλίδου βρισκόταν στην Κύπρο, όπου μιλούσε σε εκδήλωση που οργανώθηκε προς τιμήν της και τιμήθηκε για την ολυμπιακή της παρουσία.

Η υποψήφια δήμαρχος Χρύσα Αράπογλου βρισκόταν ακόμη μακρύτερα. Στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, μετέχοντας σε αποστολή του ελληνικού κοινοβουλίου.

Πληροφορούμενη την επικείμενη άνοδο του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ στη Θεσσαλονίκη, προσπάθησε να επισπεύσει την επιστροφή της για να παραστεί. Δεν το κατάφερε όμως κι έτσι αρκέστηκε στη σύνταξη και αποστολή στον Σουφλιά ενός μακροσκελούς υπομνήματος, στο οποίο παρουσίαζε τις θέσεις της παράταξής της για την υποθαλάσσια αρτηρία. Οι θέσεις της Χρύσας είναι γνωστές και δεν χρειάζεται να αναφερθούμε σε αυτές. Εκείνο ωστόσο που χρειάζεται να υπογραμμίσουμε είναι η κολακευτική αναφορά για την πρωτοβουλία του Σουφλιά να ενημερώσει την πόλη, καθώς και η τελική της πρόταση προς τον υπουργό: «Σας καλώ να ακούσετε με ‘‘ώτα ανοιχτά και ευήκοα” τις απόψεις και τις αντιρρήσεις και να προχωρήσετε σε ολιγόμηνη αναστολή της κατασκευής του έργου, μέχρις ότου επαναμελετηθούν και βελτιωθούν τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, ώστε να διασφαλιστεί η επωφελής ένταξή του στη ζωή της πόλης. Άλλωστε, πιστεύω ότι και εσείς θα συμφωνήσετε ότι για τα μεγάλα έργα που προσδιορίζουν και καθορίζουν εν τέλει τη φυσιογνωμία μιας πόλης είναι αναγκαία και η συμφωνία αλλά και η συναίνεση όλων».


Σχολιάστε εδώ