Σχέδιο Ρουσόπουλου…

Ολική ανατροπή στη διανομή της κρατικής διαφήμισης σχεδιάζει η κυβέρνηση. Σύμφωνα με πληροφορίες, η κυβέρνηση με τροπολογία στο νομοσχέδιο περί επαρχιακού Τύπου θα ζητάει από όλα τα υπουργεία και τους φορείς να αναρτούν στην ιστοσελίδα τους όλα τους τα διαφημιστικά προγράμματα, με στόχο να κοπεί η υπερεξουσία ορισμένων διοικητών και υπουργών να συντηρούν τα δικά τους ΜΜΕ. Σε περίπτωση μη συμμόρφωσης θα εφαρμόζεται το ΠΔ 261/1997 που προβλέπει πως ο υπουργός Επικρατείας συντάσσει σχετική έκθεση, την οποία αποστέλλει στον πρωθυπουργό και στον πρόεδρο του Ελεγκτικού Συμβουλίου. Και τότε το πολιτικό κόστος θα είναι ανάλογο…

Είναι μια κίνηση που πρόκειται να δυσαρεστήσει ορισμένους υπουργούς, οι οποίοι έπαιζαν με συγκεκριμένα συγκροτήματα. Έτσι ακόμη και τώρα, με βάση τα στοιχεία της Media Services, εφημερίδες με χαμηλή κυκλοφορία είναι σχεδόν πρωταθλήτριες στην κρατική διαφήμιση, με την επίκληση πως απευθύνονται σε ειδικό κοινό. Το θέμα τέθηκε σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες πριν από τρεις εβδομάδες στην Κυβερνητική Επιτροπή και δόθηκε η τελική έγκριση. Το ερώτημα είναι αν εκτός από την αναγγελία του προγράμματος θα δίνονται και στοιχεία για την κατανομή του στα Μέσα, διότι χωρίς αυτό η προσπάθεια θα είναι μισή. Στην περίπτωση πάντως που θα υπάρξουν φορείς που δεν έχουν ιστοσελίδα, τα στοιχεία τους θα δημοσιοποιούνται στη σχετική σελίδα του υπουργείου Επικρατείας. Άλλωστε, προπομπός της κίνησης αυτής είναι η ανακοίνωση του Θόδωρου Ρουσόπουλου για δημοσίευση των στοιχείων του 30% από την πίτα της κρατικής διαφήμισης, η οποία προορίζεται για τον επαρχιακό Τύπο.

Στη συνέχεια με βάση το σχέδιο θα εφαρμόζεται η σχετική εγκύκλιος που ορίζει ίσο αριθμό διαφημίσεων σε όλους με διαφορετικά όμως τιμολόγια, ανάλογα με την κυκλοφορία των εντύπων. Το σχέδιο μπήκε πράγματι σε εφαρμογή με συγκεκριμένα βήματα. Ο ίδιος ο υπουργός στους εκπροσώπους των ενώσεων ιδιοκτητών σε επαρχιακό Τύπο και σε τηλεόραση άφησε νύξεις για τις επόμενες κινήσεις του, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στη «διαφάνεια» των δημοσιεύσεων και τον ρόλο του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Τους είχε καλέσει μάλιστα να προσφεύγουν άμεσα εκεί, μόλις διαπιστώνουν ότι οι δημόσιοι οργανισμοί δεν τηρούν τη θεσμικά κατοχυρωμένη διανομή του 30% στον επαρχιακό Τύπο.

Το «Π» φέρνει σήμερα στη δημοσιότητα τη σημαντική «λεπτομέρεια» που κάνει τη διαφορά, δηλαδή την υποχρέωση των οργανισμών να αναρτούν τα διαφημιστικά τους προγράμματα. Εκτιμάται πάντως ότι θα υπάρξουν αντιδράσεις και από τις μεγάλες διαφημιστικές εταιρείες.


Σχολιάστε εδώ