Είδε ανταγωνισμό η επιτροπή στη διαφημιστική αγορά

Η ΕΑ κρίνει πως: «Η δημιουργία της κοινής επιχείρησης Maxus δεν θα περιορίσει σημαντικά τον ανταγωνισμό στην εθνική αγορά ή σε ένα σημαντικό τμήμα της ευρύτερης διαφημιστικής αγοράς». Στην απόφαση αναφέρεται βασικό επιχείρημα πως το μερίδιο των συμμετεχόντων στην κοινή επιχείρηση μερών, στη συνολική διαφημιστική αγορά, ανέρχεται σε περίπου 10% για το έτος 2003.

Γι’ αυτό και η ΕΑ θεωρεί πως «ο ανταγωνισμός στην εν λόγω αγορά παραμένει έντονος και τα μερίδια των κυριότερων ανταγωνιστών, ορισμένοι από τους οποίους ανήκουν σε μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους, είναι αρκούντως ισχυρά, ώστε να διατηρούν ενεργό τον μεταξύ αυτών ανταγωνισμό σε μακροχρόνια βάση». Και καταλήγει στο συμπέρασμα πως «η δημιουργία της κοινής επιχείρησης Maxus δεν θα περιορίσει σημαντικά τον ανταγωνισμό στην εθνική αγορά ή σε ένα σημαντικό τμήμα της ευρύτερης διαφημιστικής αγοράς».

Ποια είναι όμως η συγκεκριμένη εταιρεία; Η Maxus, σύμφωνα με την απόφαση της ΕΑ, θα παρέχει προς τους μετόχους της αλλά και προς τρίτους «διαφημιστικές δημιουργικές υπηρεσίες και υπηρεσίες προγραμματισμού μέσων, την αγορά και προαγορά του χώρου και χρόνου για διαφημιστικά μέσα, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση εμπορικών χορηγιών, την εκπόνηση ερευνών αγοράς και καταναλωτή, την εκμετάλλευση τηλεοπτικών δικαιωμάτων ερευνών αγοράς και καταναλωτή, την εκμετάλλευση τηλεοπτικών δικαιωμάτων εκπομπών αθλητικών γεγονότων και σωματείων».

Το ΔΣ της Maxus είναι εξαμελές και απαρτίζεται από τους Π. Κωνσταντινίδη, Δ. Μαύρο, Θ. Κοτιώνη, Α. Ραψομανίκη, Ε. Γεωργιάδη και Δ. Δημητρακάκη. Εξ αυτών οι τέσσερις πρώτοι συμμετέχουν στο ΔΣ της Mindshare και οι δύο τελευταίοι στο ΔΣ της The Media Edge. Κοινός παρονομαστής και στις δύο εταιρείες είναι ο πολυεθνικός όμιλος διαφήμισης WPP. Στην απόφαση της ΕΑ καταγράφεται αναλυτικά η διακλάδωση των μετόχων μέχρι να φτάσει στον έλεγχο της WPP.

Το εντυπωσιακό όμως στοιχείο είναι πως αναπτύσσει δραστηριότητες σχεδόν σε όλο τον χώρο της διαφημιστικής επικοινωνίας και ελέγχει και τη μοναδική εταιρεία τηλεοπτικών μετρήσεων, την AGB, τα αποτελέσματα της οποίας κρίνουν την κατανομή της διαφήμισης στην τηλεόραση. Με βάση αυτά λειτουργούν οι διαφημιστικές εταιρείες, αγοράζουν χρόνο και χώρο οι σχετικές εταιρείες στα ΜΜΕ και διαμορφώνεται η τελική τιμή του διαφημιζόμενου προϊόντος.

Αναλυτικά οι συμμετοχές της WPP στην Ελλάδα:

• Geo-young & Rubricam Advertising ΑΕ (62%, διαφήμιση)

• Movielab ΑΕ (66,4%, διαφήμιση)

• Publicom ΗiΙI & KnowIton ΕΠΕ (66,4%, δημόσιες σχέσεις)

• Red Cell Europe Advertising ΑΕ (66,4%, διαφήμιση)

• Research InternationaI Hellas ΑΕ (100%, έρευνα αγοράς)

• The Media Edge ΑΕ (62%, αγορά χώρου και χρόνου)

• WCI Advertising ΑΕ (60,4%, απευθείας προώθηση και μάρκετινγκ)

• Pan Mail Advertising (51%, απευθείας προώθηση και μάρκετινγκ)

• AGB Hellas (συμμετοχή WPP 77%, Σταύρος Λεούσης 18% και lωάννης Αναστασάκος 5%)

• Aspect Advertising ΑΕ (συμμετοχή της WPP 12,25%)

• Bold Advertising ΑΕ (25%)

• Mindshare ΑΕ (45,7%)

• Greek Media Group (11,78%)

• ΤΑΒ Hellas (44%)

• ΤΜΡ Hellas (25%)

Αξίζει να σημειωθεί πως η συνεδρίαση της επιτροπής έγινε στις 15 Ιουνίου. Η απόφαση ελήφθη στις 15 Ιουλίου, αλλά εκδόθηκε λίγες ημέρες μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου στην επιτροπή…

Η ΕΑ έχει βγάλει και άλλες αποφάσεις σχετικά με την AGB. Η τελευταία (Νοέμβριος 2005) για την απόκτηση από την Cavendish Square Holding (Όμιλος WPP) του 70% της AGB Holdings Spa. Η αμέσως προηγούμενη ήταν στις 5 Μαρτίου του 2004 (δύο ημέρες πριν από τις εκλογές τυπώθηκε στο ΦΕΚ) και έκρινε την προηγούμενη απόκτηση του 70% της AGB Hellas από την Tam Holding BV. Εκεί έκρινε πως επειδή υπήρχε στην αγορά και η TNSM το… 2001 (μετά έκλεισε), λειτουργούσε ο ανταγωνισμός.

Η τελευταία ήταν το 2001, όταν με αφορμή τη μετοχική συνεργασία Δέλτα Πληροφορικής (μετόχου τότε της AGB) και Singular υπήρχαν αναφορές στην εταιρεία.


Σχολιάστε εδώ